Waar letten juryleden het meest op in het L2?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke_Mandy

Waar letten juryleden het meest op in het L2?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 13:06

:wave:

Samen met mijn bijrijdpony Sylvester rijdt ik sinds januari officiële wedstrijden. We hebben nu 19 winstpunten in het L1, en we zijn aan het trainen voor het L2. Waarschijnlijk gaan we in het indoorseizoen over naar het L2.

Ik ben nu wel erg benieuwd naar wat juryleden het belangrijkst vinden in het L2, en waar ze strenger op beoordelen dan in het L1. Wat zijn fouten die je echt niet meer kunt maken in het L2? Waar letten juryleden het meest op?

Ik hoop dat er een jurylid, of meerdere, is/zijn die antwoord kunnen geven op mijn vragen. :)

Groetjes Nynke.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:09

Erg interessant, dit ga ik even volgen :).

Ik ben geen jury maar denk persoonlijk dat dingen als bijv. in de verkeerde galop aanspringen, niet aanspringen, galoppas in middendraf, drafpas in middenstap, op de voorhand lopen e.d. harder 'gestraft' worden. I.p.v. een 5 of 4 een 4 of 3.
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 29-07-13 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 13:13

Pattypaard schreef:
Erg interessant, dit ga ik even volgen :).

Ik ben geen jurylid maar denk persoonlijk dat dingen als bijv. in de verkeerde galop aanspringen, niet aanspringen, galoppas in middendraf, drafpas in middenstap, op de voorhand lopen e.d. harder 'gestraft' worden. I.p.v. een 5 of 4 een 4 of 3.

Oké! Ik denk ook dat jouw genoemde dingen ook strenger worden beoordeeld :j

Quinn

Re: Waar letten juryleden het meest op in het L2?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:17

Wijken, nagefelijkheid, meer op de letter rijden, achterwaarts, meer impuls. Dat is waar ik op let in de L2 naast de gewone dingen zoals goed aanspringen en afwerking van de proef.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 13:19

caro29 schreef:
Wijken, nagefelijkheid, meer op de letter rijden, achterwaarts, meer impuls. Dat is waar ik op let in de L2 naast de gewone dingen zoals goed aanspringen en afwerking van de proef.

Oké, dankjewel! :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:26

Wat mij sterk opviel, de overgangen naar de middengangen.
Dat je goed en duidelijk de overgang moet laten zien op de letter.

Zo is de middendraf niet meer enkele passen, maar de volledige diagonaal.
Het aanrijden naar de middengalop is vaak goed zichtbaar, maar ook het terugrijden naar de arbeidsgalop.

Verder zal het veel hetzelfde als L1 zijn, alleen alles wordt net iets sterker verwacht, paard iets meer gedragen, nauwkeurigheid op de letters en natuurlijk de oefeningen zelf.