Wat is een normale prijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

noagiorgio

Wat is een normale prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 13:25

Ik weet niet of het goed staat dus sorry als het fout staat :S
Ik ga erg vaak op uitwedstrijd met mijn pony en vader. En binnenkort gaan we ook van stal verhuizen.

Nu zitten we erover na te denken om een trailer te kopen omdat de hele tijd een trailer huren ook niet altijd even handig is.

Dus hier de vraag: wat is een normale prijs voor een 1 paards trailer? (graag ook een website/link)

Alja

Re: Wat is een normale prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:40

marktplaats?

noagiorgio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 13:43

Alja schreef:
marktplaats?

Oowhja helemaal vergeten dat dat ook nog bestond _O- :') ik zal even gaan kijken!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:46

als je er een van marktplaats ofzo haalt, laat de trailer dan wel goed keuren! dat je niet met een slechte bodem ofzo zit.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:49

rond de 1500 euro heb je al leuke dingen staan. Let idd wel goed op de bodem en de wanden en dat het niet verrot is.
De mijne heeft me 1400 gekost. En dat was niet zon ouderwets ding die je moest opknappen.
Ik weet niet wat je budget is?

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:50

Hangt er vanaf wat je wilt, aluminium is bijvoorbeeld al duurder dan hout maar goedkoper in onderhoud...
Echt 1 paards of 1,5 paards? Als ik zo kijk op marktplaats zit je toch ergens rond de 2000 euro, 1500 is misschien ook nog wat maar dan zou ik wel echt goed kijken... staan best leuke tussen voor net boven de 2000, en daaronder ook nog wel een paar :j
Als ik jou was zou ik ook nog even langs een dealer rijden, deze vragen vaak wel wat meer dan een particulier, maar dan zie je even wat (als het goed is) net onderhouden trailers en wat voor een prijskaartje daar ongeveer aan hangt... geeft toch even wat vergelijkingsmateriaal.

Succes! +:)+

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:53

Licht eraan wat je wil, nieuwe trailer/gebruikte, houten/aluminium/polyester, trailer uit 2003 of 2009 zit ook een heel verschil qua prijs in.
Neem als voorbeeld een Atec starline, deze kost nieuw rond de 4700.
2e hands komt deze uit rond de 2000/3500.
Nemen we als voorbeeld de Henra Easyline, deze kost nieuw ong. 5500 (volpolyester)
Zo zijn er ook trailers die 7000/8000 of meer kosten, het is maar net waar je naar op zoek bent.
Voor een goede 2e hands trailer zou ik zelf niet meer als 2000/3000 uitgeven.

Succes ;)

noagiorgio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 13:53

mala26 schreef:
als je er een van marktplaats ofzo haalt, laat de trailer dan wel goed keuren! dat je niet met een slechte bodem ofzo zit.

is goed !

Ik wil er niet teveel voor betalen hooguit 2000 euro hij hoeft niet nieuw te zijn zolang hij maar niet verrot is hij het doet en hij mijn pony kan dragen! Aluminium of hout maakt me niks uit.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 29-07-13 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:58

voor 1000 heeft me vader een mooie houten witte trailer gekocht heel goed ding

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:01

Bij een 2e hands trailer inderdaad goed kijken naar de staat van de banden, zijwanden en de bodem.
Ik heb gemerkt dat vooral bij houten trailers zijn deze minder zijn. (hoeft niet natuurlijk)

XxDancexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:03

Ik zou de tijd nemen met zoeken!
Zo hebben wij een trailer die 4 keer gebruikt is, en 2 paards overgekocht voor 3.500 i.p.v. over de 7.000
En ook zou ik een redelijk nieuwe van MP nemen :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:29

Indien je niet hoeft te letten op het trekgewicht van een auto zou ik gaan voor een 1,5 of 2- paards trailer omdat deze trailers stabieler op de weg liggen.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:16

kijk ook eens bij dealers. die hebben ook vaak 2e hands trailers voor een leuke prijs. en daarbij heb je vaak ook nog garantie( vaak enkele maanden)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:13

als je geen verstand van trailers hebt kun je beter 1 bij een dealer halen met garantie of de trailer laten nakijken/keuren bij een erkend trailer/aanhangwagenbedrijf voor aankoop. Veiligheid moet voorop staan en mankementen zijn niet altijd goed te zien van buiten.

Ik vind het prijsverschil tussen 2e hands en nieuw vaak vrij klein. Vandaar dat ik zelf steeds een nieuwe heb gekocht en dan nog vrij veel inruil terugkreeg op de oude na een jaar of 6. Dan hoefde ik maar weinig bij te betalen om hem te vervangen door een zelfde nieuwe. (nu een beter merk gekocht, maar ook die houden hun waarde)

voorbeelden nieuw en 2e hands bij dealer vandaan met en zonder garantie:
http://www.deboer-aanhangwagen.nl/producten/100-paarden
http://www.deboer-aanhangwagen.nl/produ ... entrailers

sommige merken verrot de bodem AL MET 2 JAAR! Heb echt beroerde dingen gezien met 2e hands. Wees erg kritisch wanneer je particulier gaat kijken en check of de bodem en wanden nog goed hard zijn (ook aan de onderkant, vooral bij de randen en hoeken) en of alle kitnaden nog netjes dicht en heel zijn. Hoe staat de trailer er bij? Schoon van binnen en/of buiten? Staat hij binnen of buiten? Op gras of op stenen? zitten er droogte scheurtjes op de banden? Zit er condens in de verlichting? Dat zegt ook iets over het onderhoud. Vraag naar de onderhoudsgeschiedenis/beurten? en ga zeker een keer een stukje rijden waarbij je de remmen test.

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:32

@ Ee_f: mag ik vragen waar jij een nieuwe henra easyline volpoly gezien hebt voor 5500 euro? Volgens mij zijn die minimaal 7000!

(ik volg dit ook even ben ook voor een nieuwe trailer aan het kijken)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:53

misschien is dat de prijs exclusief (21%) BTW? (en kenteken op naam zetten a 100 euro)

geka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 08:47

de henra Easyline ( Performance) is een aluminium trailer met een alu/kunstof vloer
en hebben geen vol polyester uitvoeringen in het assortiment
bij de henra adventure is de voorpunt van polyester en de wanden en achterklep van aluminium

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:51

Ja alleen de henra adventure kan je volgens mij in vol poly kiezen.. Op de site van henra staan prijzen.

noagiorgio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 23:43

ik zal er even kijken @marlou

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:14

Ik zou naar een trailerverkoper gaan. Als er wat mis is kun je er iig mee terug. Particulier wordt lastiger.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:36

noagiorgio schreef:
Ik weet niet of het goed staat dus sorry als het fout staat :S
Ik ga erg vaak op uitwedstrijd met mijn pony en vader. En binnenkort gaan we ook van stal verhuizen.

Nu zitten we erover na te denken om een trailer te kopen omdat de hele tijd een trailer huren ook niet altijd even handig is.

Dus hier de vraag: wat is een normale prijs voor een 1 paards trailer? (graag ook een website/link)

Zowiezo zijn 1 paardstrailers zeer zeldzaam en de vraag is of je ook echt op zoek bent naar zo'n trailer ;)
Tegenwoordig zijn het 1.5 paards trailers ;)
Voor jouw budget kun je best een goede trailer vinden echter moet je wel GOED zoeken en ECHT iemand meenemen die weet waar je op moet letten, er is veel te koop maar jammer genoeg is het gros niet goed onderhouden en koop je een trailer met achterstallig onderhoud wat vaak erg op kan lopen!!!

Je mag ons altijd benaderen voor advies en tips, zelf hebben we ook voldoende 2e hands staan, maar ik wil ook rustig met je meezoeken, kosteloos!
Ik weet niet of je in de buurt zit, maar als je zelf wat vind kun je ook bij ons langsrijden voor een "aankoopkeuring" dit kost je echt niets en je weet wel wat je koopt en of je een goede koop doet of op meer kosten moet rekenen voor je veilig kan vervoeren ;)
Je vraagt om een website die van ons staat in mn onderschrift. pb me gerust we helpen je graag ;)
Veel succes met je zoektocht, altijd leuk *\o/*