Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

gomir schreef:Wordt kenbaar gemaakt op de dag zelf
Officiele regels zijn geloof ik boven de dertig graden, maar daar wordt weleens soepel mee omgesprongen, met name bij het springen. Op kampioenschappen moet altijd de jas aanblijven.
gomir schreef:Wordt kenbaar gemaakt op de dag zelf
Officiele regels zijn geloof ik boven de dertig graden, maar daar wordt weleens soepel mee omgesprongen, met name bij het springen. Op kampioenschappen moet altijd de jas aanblijven.
kleinvosje schreef:gomir schreef:Wordt kenbaar gemaakt op de dag zelf
Nee hoor, gisteren regiokampioenschappen Utrecht gereden, en daar mocht ook in zomertenue gereden worden. Niet gedaan, omdat ik het gewoon geen porum vind...
.
.
.
.Citaat:Wanneer mag ik een zomertenue aan en waar moet dit aan voldoen?
In geval van extreme zomerse temperaturen (30 graden of meer) kan de federatievertegenwoordiger/jury beslissen dat er in zomertenue gereden mag worden. Het zomertenue wil zeggen dat de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten en er in dressuurblouse/shirt (met korte of lange mouw en opstaand kraagje) gereden mag worden. De deelnemer mag er dan ook voor kiezen om in plaats van de rij-jas te rijden in een gilet of bodywarmer te rijden.
Tijdens het losrijden mag je altijd in zomertenue rijden, ongeacht de temperatuur.
. Dat mag van mij nog wel nagekeken worden (zeker met dressuur).
(overigens wel witte broek enz enz).
. Citaat:2. Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers tijdens de proef te verschijnen in:
a. een rij-jas, type colbert.
b. een overhemd, dressuurblouse of shirt, overhemden/dressuurblouses/shirts moeten lange of korte mouwen hebben en een hoge boord of kol.
c. een witte, beige of gele rijbroek.
d. een paar rijlaarzen of jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren/gladde kunstleren chaps.
e. een veiligheidshoofddeksel met norm NEN - EN-1384. Alleen in de rubrieken voor Young Riders, Future Test en in de klassen ZZ-Zwaar, Lichte, Midden en Zware Tour mag met een dressuurhoed of bolhoed gereden worden.
Citaat:10. Uitsluitend in het geval van extreme zomerse temperaturen (> 30º Celsius) kan de federatievertegenwoordiger beslissen, dat de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten. In plaats van de rij-jas mag dan ook met gilet of bodywarmer worden gereden.