Weekend weg geboekt, wil annuleren, aanbetaling terug?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Weekend weg geboekt, wil annuleren, aanbetaling terug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 23:38

Hallo Bokkers,

Ik zit met een probleem, en hoop dat het hier goed staat...

Ik heb met een oud stalgenootje en de paarden een heerlijk weekend weg geboekt, zouden van 9 t/m 11 augustus verblijven in Nederland met een chalet en stalling voor de paarden, heerlijk dus en vreselijk naar uitgekeken.

Helaas loop ik nu met mijn paard bij de DA, probleem ga ik hier niet helemaal uitleggen maar het komt erop neer dat het voor mijn merrie absoluut niet bevordelijk is om nu lange buitenritten te maken en door mul zand heen te moeten ploegen, dat zou niet bevordelijk zijn voor haar herstel, echter is dit onverwacht en willen we het weekend weg graag annuleren, maar.. krijgen we dan onze aanbetaling terug? Aanbetaling bedroeg namelijk wel 140 euro.. en zou er flink van balen als we niet (een gedeelte) terugkrijgen.

Hoe zit dat (juridisch)?

Alvast bedankt voor de reactie's!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:42

Helaas voor jou, daarvoor sluit je een annuleringsverzekering af.
Je zou nog kunnen proberen of je het weekend aan iemand anders kunt overdoen, maar waarschijnlijk niet voor hetzelfde bedrag.
(je zult daarin wel een deel van je 'verlies' moeten nemen)

kleinvosje

Een aanbetaling is er natuurlijk niet voor niets, die is er om ervoor te zorgen dat er niet voor niets een plek gereserveerd wordt. Als je geen annuleringsverzekering hebt, geef ik je weinig kans op teruggaaf.

xxGermaXX

Wat vervelend zeg.
Volgens mij krijg je alleen geld terug als je een annuleringsverzekering erbij hebt maar dit weet ik niet zeker

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:43

heb je een annuleringsverzekering ?
zonee , bij een ''gewone'' vakantie zonder paard
heb je dan geen poot om op te staan.
de huurbevestinging is
voor zowel de huurder als verhuurder bindend
ik verwacht dat dat met paard niet anders zal zijn.

wij hebben zelf vakantiewoningen , en wij geven indien er
geen annuleringsverzekering is afgesloten de helft van
het totaalbedrag als waardebon voor een vakantie op een ander
tijdstip bij ons. en de helft houden we voor de schade voor het leegliggen van
de woning.
maar dit hoeft niet , we kunnen ook gewoon niets teruggeven , dat is
ons goed recht !
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 24-07-13 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:44

Als je een annuleringsverzekering hebt kun je geld terugkrijgen anders denk ik niet dat je er recht op hebt. Misschien kun je het weekend nog doorverkopen? Of in overleg het weekend uitstellen?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:45

Ze zijn vast niet bij de ANVR aangesloten maar dit hanteren zij vaak
(organisaties houden dit vaak toch aan, ookal zijn ze niet bij ANVR aangesloten)

Artikel 12 Annulering door de reiziger

1. Standaard annuleringskosten Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, kan de reisorganisator de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten in rekening brengen:
- bij annulering tot de 42ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
- bij annulering vanaf de 42ste kalenderdag (inclusief) tot de 28ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 28ste kalenderdag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 21ste kalenderdag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 14de kalenderdag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 5de kalenderdag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
- bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.

kleinvosje

Re: Weekend weg geboekt, wil annuleren, aanbetaling terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:48

Als ze vasthouden aan het lijstje van Daniella denk ik dat je geen klagen hebt met alleen de aanbetaling.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 23:51

Het gaat trouwens om Paardensportcentrum Gert van den Hoorn. Nee we hebben op dit weekend weg geen annuleringsverzekering, op mijn eigen vakantie heb ik die wel, maar dat gaat hier niet voor op.

Uitstellen zou wel een optie zijn, maar of ze daarmee akkoord gaan, zou ik moeten informeren.

Mijn oud stalgenootje gaat kijken of ze iemand kan vinden, en anders ga ik zo snel mogelijk annuleren.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:10

Ik vraag mij af of er een annuleringsverzekering bestaat die uitbetaald omdat je paard kreupel is.
.... ik denk het niet....

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:13

senna21 schreef:
Ik vraag mij af of er een annuleringsverzekering bestaat die uitbetaald omdat je paard kreupel is.

Bij een "gewone" vakantie niet nee, maar hier is het paard ook een "vakantieganger" en zou dat wel zo moeten zijn (met een annuleringsverzekering) Misschien heeft de verhuurder begrip voor de situatie en kun je het met hem oplossen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:15

Ik vind het nogal kort dag om te annuleren en te verwachten dat je je geld ook terug krijgt zonder dat je een annuleringsverzekering hebt afgesloten. Overleg met ze, het zijn geen beroerde mensen, leg uit wat je dierenarts voor advies geeft en dat je graag later op in het jaar wel wilt komen, wie weet hebben ze mensen op een soort van wachtlijst die graag wel die periode willen komen.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:19

santie schreef:
senna21 schreef:

Bij een "gewone" vakantie niet nee, maar hier is het paard ook een "vakantieganger" en zou dat wel zo moeten zijn (met een annuleringsverzekering) Misschien heeft de verhuurder begrip voor de situatie en kun je het met hem oplossen.

Een annuleringsverzekering geldt nooit voor een dier,

Al zou ze wel een annuleringsverzekering hebben, dan kan ze hier nog steeds geen aanspraak op maken.

Citaat:
In het algemeen biedt de annuleringsverzekering dekking als de annulering onder andere een gevolg is van:

-overlijden of ernstige ziekte van jezelf of een naast familielid(e of 2e graad);

-medische noodzakelijke ingreep die ondergaan moet worden door jou, jouw partner of een kind;

-overlijden of ernstig ziek worden van de persoon bij wie je zou verblijven;

-complicaties bij een zwangerschap;

-echtscheiding;

-onverwachts ter beschikking krijgen van een huurwoning;

-ernstige schade aan jouw huis of bedrijf;

-onvrijwillige werkeloosheid na een vast dienstverband;

-aangaan van een nieuw dienstverband na werkeloosheid;

-onverwacht niet krijgen van een noodzakelijk visum

-diefstal of uitval van het voertuig waarmee je op reis zou gaan, binnen 30 dagen voor vertrek.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:09

Voor dit soort vakanties zou dat wel moeten gelden, voor het paard is immers ook een plekje gereserveerd.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:08

Dus je hebt nog niet met de verhuurder gesproken en dan stel je zo'n vraag op Bokt. Wat een lompe volgorde. Als ik de verhuurder was en ik kreeg dit topic onder ogen was er met mij meteen helemaal niks meer te onderhandelen.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:38

Kun je niet een paard lenen van iemand?
Of misschien kun je ter plekke een paard huren?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:40

senna21 schreef:

Zeker weten van wel!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:45

Tabaluga12 schreef:
senna21 schreef:

Zeker weten van wel!

Die bestaan er, gelukkig wel. Maar zijn wel wat duurder.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:24

Ligt toch compleet aan de vooraf overeen gekomen voorwaarden? Als ik b.v. op Booking.com o.i.d. reserveer kan ik in veel gevallen een dag van tevoren nog kostenloos annuleren. Even nalezen waarmee je akkoord bent gegaan ipv hier te gaan gissen, lijkt me.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 22:31

Aangezien ik nogal in paniek schoot, inderdaad een topic en vroeg me af zoiezo hoe dat zou zitten, als je met een paard een weekend weg boekt. Bokt is een forum, en als ik ergens een topic voor open, dan doe ik dat.

Het is overigens keurig opgelost, we mogen het verplaatsen en de aanbetaling geld dan nog steeds. Helemaal goed.

Maar stel je boekt een weekend weg, kan je dus nooit een annuleringsverzekering nemen met paard erin?

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 23:00

Wiwabalia schreef:
..., en als ik ergens een topic voor open, dan doe ik dat.

Uhm ja, dat klopt :') :roll: Excuus dat ik daar zomaar op geantwoord heb?!? 8)7

Wiwabalia schreef:
Aangezien ik nogal in paniek schoot, inderdaad een topic en vroeg me af zoiezo hoe dat zou zitten, als je met een paard een weekend weg boekt. Bokt is een forum, en als ik ergens een topic voor open, dan doe ik dat.

Het is overigens keurig opgelost, we mogen het verplaatsen en de aanbetaling geld dan nog steeds. Helemaal goed.

Maar stel je boekt een weekend weg, kan je dus nooit een annuleringsverzekering nemen met paard erin?

Alles is verzekerbaar mits je de juiste prijs betaald ;) :D Je moet daarin een kosten-baten afweging / risico-inschatting maken. Geen idee overigens welke verzekeraar een annuleringsverzekering incl annuleringsmogelijkheid ivm huisdier aanbiedt.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 23:05

Ja hoor ik heb gewoon een annuleringsverzekering voor mijn paard.
Gebruik ik voor als ik op cursus ga. Maar volgens mij ook voor vakanties met je paard.

Fijn dat het toch goed geregeld is en je het kan verzetten.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 00:23

Er is weldegelijk een annuleringsverzekering te krijgen die ook je paard dekt. Unigarant heeft zoiets, maar via deze link kom je er ook bij eentje: http://www.paardenprovincie.nl/topmenu/annulering . Je moet alleen wel goed de voorwaarden doorlezen om te zien of er voldoende dekking is en of de kosten van de verzekering wel opwegen tegen de aanbetaling/het betaalde bedrag.

Fijn dat je er uitgekomen bent met de plek waar je naar toe wilde, wel vervelend dat jouw geplande vakantie nu niet door kan gaan. Hoop dat je paard weer snel opknapt en dat je alsnog van een fijne vakantie samen kan genieten!