Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

smurffie schreef:Paspoort is geen eigendomsbewijs.
In principe is enkel het bewijs van betaling dat, gezien jij het paard gekregen hebt is het paard van jou.
Omdat dit vaak niet na te trekken is houden ze bij een twijfel hieraan vaak aan dat degene die het paard de laatste 6 maanden aantoonbaar heeft onderhouden de eigenaar is.

smurffie schreef:Hier al een keer meegemaakt dat iemand er een rechtzaak van gemaakt had en daarbij het paard inderdaad is toegewezen op grond van het laatste onderhoud, dus of dat nou een bokt leugen is zou ik zo hard maar niet zo hard roepen.
Nogmaals, papier is geen eigendomsbewijs, dat zegt helemaalmniks en is zelfs te veranderen zonder akkoord van de vorige eigenaar

chimello schreef:Zorg dat je overal(!!) een betalingsbewijs van hebt. Zelfs de stalling, vraag de eigenaar een briefje te schrijven. Als jij duidelijk aan kunt tonen dat jij voor het paard betaald en het verzorgd hebt voor een hele lange tijd kun jij bezwaar maken mocht het zover komen. Als je vader zegt dat het paard gestolen is of dat hij de eigenaar is had hij namelijk direct bezwaar moeten maken en niet 4 maanden wachten nadat hij verplaatst is enz.
Dus dan sta je iig sterker mocht het er ooit van komen.
Ik vraag me wel af... Als hij het paspoort heeft, hoe wordt je paard dan geent enz? Dierenarts moet toch tekenen?
ikkebenhier schreef:Aan koopbewijs of iets dergelijk heb ik niet.
Ik heb zijn papieren, ik heb ook dierenartsrekeningen (van inentingen), ik heb een verzekering dat op mijn of mijn moeders naam staat (en die mijn moeder of ik betaald hebben) ik bbetaal de hoefsmid (kan ik ook aantonen), ...
xSlvna schreef:ikkebenhier schreef:Aan koopbewijs of iets dergelijk heb ik niet.
Ik heb zijn papieren, ik heb ook dierenartsrekeningen (van inentingen), ik heb een verzekering dat op mijn of mijn moeders naam staat (en die mijn moeder of ik betaald hebben) ik bbetaal de hoefsmid (kan ik ook aantonen), ...
Nee logisch dat jij die niet hebt, maar vandaar ook mijn stuk over gekregen en erna ruzie gehad, pappie wilde het paard uiteraard niet op jou naam zetten want hij wilde geen moeite voor je doen... tada. Huilen, foto's van jou en het paard, rekeningen etc.
Seni schreef:Ik geloof dat het inderdaad zo is dat wie het dier onderhoud wettelijk! gezien de eigenaar is. Maar als je vader het paard verkoopt en zegt dat het paard van hem is en bijv. op paspoort of andere manieren kan aantonen dat het zo is. Denk ik niet dat jij veel te zeggen hebt.
Echter als je een rechtzaak zou aanspannen zou je denk ik wel grote kans hebbben om te winnen omdat je dan inderdaad eigenaar bent doordat jij de zorg verleend.
Benita schreef:Je kan een paspoort zo op je naam over laten schrijven, zonder toestemming van de oude eigenaar. Gewoon even de instantie bellen die het paspoort uitgegeven heeft. Je moet hem dan even opsturen en krijgt het paspoort dan terug met jou naam als eigenaar erin.
xSlvna schreef:Seni schreef:Ik geloof dat het inderdaad zo is dat wie het dier onderhoud wettelijk! gezien de eigenaar is. Maar als je vader het paard verkoopt en zegt dat het paard van hem is en bijv. op paspoort of andere manieren kan aantonen dat het zo is. Denk ik niet dat jij veel te zeggen hebt.
Echter als je een rechtzaak zou aanspannen zou je denk ik wel grote kans hebbben om te winnen omdat je dan inderdaad eigenaar bent doordat jij de zorg verleend.
Hij heeft geen paspoort dus kan hem niet verkopen.
xSlvna schreef:Seni schreef:Ik geloof dat het inderdaad zo is dat wie het dier onderhoud wettelijk! gezien de eigenaar is. Maar als je vader het paard verkoopt en zegt dat het paard van hem is en bijv. op paspoort of andere manieren kan aantonen dat het zo is. Denk ik niet dat jij veel te zeggen hebt.
Hij heeft geen paspoort dus kan hem niet verkopen.