Borststang en bilstang en zeiltje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ParMiss

Borststang en bilstang en zeiltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 12:14

Hallo ik wilde even vragen waar je aan een borst en een bilstang kunt komen voor een anderhalf paardentrailer.
Ik ben bezig met een Packo op te knappen en zoek dus een bilstang en een borststang en een zeiltje voor de achterkant.
En waar halen de opknappers het materiaal weg voor de bodem ?
Want de bodem is niet goed meer ik vermoed dat er een dubbele bodem in zit ,maar ik wil wel veilig bij de weg zitten natuurlijk.

Mando

Re: Borststang en bilstang en zeiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:17

Informeren bij de dealers in de buurt.

Mijn trailer is toen naar een opkoper gegaan die hem weer volledig opknapt.
Misschien weten zij adressen

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 07:45

Iemand die kan lassen kan de borst/bilstang voor je maken. Dat kan je dus bij een lokaal metaalbewerkingsbedrijf laten doen.

De vloer kan je kopen bij sommige trailerdealers, of bij een goede houthandel een plaat betonplex bestellen en dit op maat laten zagen, daarna goed behandelen (goed in de lak zetten) en erin leggen.

Zeiltje zou je bij een zeilmakerij vandaan kunnen halen of een trailerdealer.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 07:54

Bil- en borststang: bij het plaatselijk lassers- of metaalhandelbedrijf.
Zeiltje: geen idee, trailerverdelers eens contacteren?
Bodem: inderdaad, een betonplex op maat laten zagen, eventueel nog een sterkte traanplaat erover en dan nog een rubberen mat en dat is weer in orde :)

Ondertussen doen trailerverdelers ook vaak aan bodemvervanging ook voor andere merken (hier in België toch).

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:00

bodemvervangen doe het zelf kost ongeveer 100 euro voor het hout en dan nog materiaal, kit, afdek etc.

zeiltje laten maken bij zeilmakerij

stang inderdaad metaalbewerking

als je de bodem laat vervangen ben je tussen de 300 en 500 euro kwijt en vaak je moet je hem zelf dan nog afwerken (rubbervloer of componentenvloer)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:41

speurneusc schreef:
bodemvervangen doe het zelf kost ongeveer 100 euro voor het hout en dan nog materiaal, kit, afdek etc.

zeiltje laten maken bij zeilmakerij

stang inderdaad metaalbewerking

als je de bodem laat vervangen ben je tussen de 300 en 500 euro kwijt en vaak je moet je hem zelf dan nog afwerken (rubbervloer of componentenvloer)

Hhhmmm, ik weet niet, maar mijn bodem was toch echt "ietsje" duurder en dat was nog via de houtgroothandel.

Stangen maak je zelf, al dan niet met afwerkdelen die je bij de trailerboer kunt kopen. Simpele zeiltjes laat je bij de lokale zeilmakerij maken. Stel je eisen, zoals auto-oprol, dan zul je opnieuw bij de lokale trailerboer moeten zijn.

PB Gap eens, die hebben een trailer-toko en die lijkt niet te beroerd om te helpen, gezien de reacties.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:03

Carola10 schreef:
Hallo ik wilde even vragen waar je aan een borst en een bilstang kunt komen voor een anderhalf paardentrailer.
Ik ben bezig met een Packo op te knappen en zoek dus een bilstang en een borststang en een zeiltje voor de achterkant.
Want de bodem is niet goed meer ik vermoed dat er een dubbele bodem in zit ,maar ik wil wel veilig bij de weg zitten natuurlijk.

Hoi Carola,

Je kunt idd losse onderdelen bij een trailer bedrijf ( zoals wij) weghalen, uit mn hoofd gezegd is zo'n stang ergens rond de € 60.- compleet
Een zeiltje moeten we nakijken aangezien alle merken weer andere maten hebben en jouw trailer is een relatief onbekend merk ;)

Ook het hout voor de bodem kun je via ons bestellen, maar uiteraard ook bij andere bedrijven, let erop dat je het juiste materiaal kiest en de juiste dikte, twee bodemplaten over elkaar zegt wat over de eerste plaat, vaak is die gaan rotten. Een juiste veilige manier is de boel verwijderen en een nieuwe bodem plaatsen wijzelf doen dit wekelijks het is ongekend wat er rot rondrijd!!! Als je tips of advies nodig hebt zodat je zelf aan de slag kunt laat het maar weten hoor we helpen je graag op weg ;)

ParMiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 13:09

gap schreef:
Carola10 schreef:

Hoi Carola,

Je kunt idd losse onderdelen bij een trailer bedrijf ( zoals wij) weghalen, uit mn hoofd gezegd is zo'n stang ergens rond de € 60.- compleet
Een zeiltje moeten we nakijken aangezien alle merken weer andere maten hebben en jouw trailer is een relatief onbekend merk ;)

Ook het hout voor de bodem kun je via ons bestellen, maar uiteraard ook bij andere bedrijven, let erop dat je het juiste materiaal kiest en de juiste dikte, twee bodemplaten over elkaar zegt wat over de eerste plaat, vaak is die gaan rotten. Een juiste veilige manier is de boel verwijderen en een nieuwe bodem plaatsen wijzelf doen dit wekelijks het is ongekend wat er rot rondrijd!!! Als je tips of advies nodig hebt zodat je zelf aan de slag kunt laat het maar weten hoor we helpen je graag op weg ;)

Hallo de eerste bodem heb ik er al uit ben met de tweede bezig die is ook verrot .
Ik wil hem helemaal opnieuw bouwen want de zijkanten zijn van onderen ook niks meer pff heb er dan best veel voor betaald vind ik eigelijks een miskoop om zo te zeggen.
Mensen kunnen mooie verhalen vertellen van nieuwe bodem en een verfje jaja mooie verhalen dus .
Maar ja dus zelf maar helemaal opnieuw opbouwen dan maar alles nieuw dan weet ik zeker dat we met veilig spul bij de weg zitten , zo denk ik dan maar weer , want onderstel is helemaal goed geen roest of plekken verlichting werkt , alleen het hout is niks meer.
Dus tips ken ik dan wel van u gebruiken woon zelf in het Noorden .
Op de spatlappen staat Pako is wel een trailer met kenteken papieren zitten er ook bij .

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:31

Je vloer maak je van een eerste kwaliteit multiplex, watervast verlijmd en geschikt voor buitengebruik. Mijn adviesdikte:ongeveer 24mm (ligt een beetje aan de handelsmaat). Plaat zo groot nemen dat de vloer er uit een stuk uitgezaagd kan worden.
Die vloer zaag je precies op maat, boor alle benodigde gaten en zet vervolgens de vloer aan alle kanten in meerdere lagen hufterproof lak. Ik heb daarvoor een prof. autolak gebruikt, maar iets vergelijkbaars uit, bijvoorbeeld, de botenwereld voldoet natuurlijk ook prima. Dit is een tijdrovend werkje, in de zin dat je tussen de lagen voldoende droogtijd moet nemen en goede voorbereidingen moet treffen voor de volgende laag. Hoe beter je die voorbereidingen en uitvoering pleegt, hoe beter de vloer bestand is tegen alle invloeden.

Houdt er rekening mee dat die vloer, inkl lak je weleens meer dan 500 euro kan gaan kosten. Een liter hufterproof lak kost ongeveer 100 euro per liter en twee liter smeer je er wel op.......
Mocht je multiplex overwegen voor de wanden, kijk dan bijvoorbeeld hier eens rond: http://www.m-p-x.nl/

ParMiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 16:28

Ik zat anders te denken aan een eiken vloer bv van eiken planken is toch sterk hout neem ik aan? de wanden wilde ik van betonplex maken natuurlijk wel van dik formaat.
Of is dat geen goed idee van mij.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:44

Carola10 schreef:
Ik zat anders te denken aan een eiken vloer bv van eiken planken is toch sterk hout neem ik aan? de wanden wilde ik van betonplex maken natuurlijk wel van dik formaat.

Houtenplanken zijn, in verhouding tot de sterkte, een stuk zwaarder. Meer gewicht voor minder draagvermogen dus. Geen handige actie, nee.

Ik heb 15mm gebruikt in mijn trailer, voldoet al 10 jaar.........

ParMiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 18:44

ikke schreef:
Carola10 schreef:

Houtenplanken zijn, in verhouding tot de sterkte, een stuk zwaarder. Meer gewicht voor minder draagvermogen dus. Geen handige actie, nee.

15mm multiplex? of eiken planken

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:51

Wij hebben net de bodem vernieuwd van onze twee paards trailer. Bodem gekocht bij een trailer dailer.
Bodem koste rond de 200 dacht ik.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:52

Carola10 schreef:
ikke schreef:

15mm multiplex? of eiken planken

Ik heb 15mm plaat in de wanden zitten. Gewone, bruine betonplex (al die kleurtjes waren er toen nog niet). Op de vloer ligt een meranti plaat 25mm dik, vier lagen autolak van de Beer. Voldoet intussen ook 10 jaar.......

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 07:28

Mijn trailer heeft ook betonplex zijwanden van 15mm en een bodem van 25mm.
Bodem heeft bovenop de betonplex nog een stevige traanplaat liggen en daarop een rubber vloer,
bodem is nog steeds goed in orde (trailer is 20 jaar oud maar amper gebruikt en heeft altijd binnen gestaan).

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 07:44

Aangezien je in het Noorden woon, neem eens contact op met Impex.
Die kunnen je best wel adviseren

ParMiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 12:05

Mi_Amore schreef:
Bodem heeft bovenop de betonplex nog een stevige traanplaat liggen en daarop een rubber vloer,
bodem is nog steeds goed in orde (trailer is 20 jaar oud maar amper gebruikt en heeft altijd binnen gestaan).

Mijn trailer is ook 20 jaar oud Impex net gebelt kon niet veel vertellen.
Ja moet de dikte van het hout meten of die hoekijzers waar het hout in komt.
Mijn trailer is van Pako of Packo trailerbouw was Pako in kootwijkerbroek maar die is faiiet las ik .
Dus zal zo even opmeten wat voor wanden in er moeten .

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:39

Carola10 schreef:
Mi_Amore schreef:

Mijn trailer is ook 20 jaar oud Impex net gebelt kon niet veel vertellen.
Ja moet de dikte van het hout meten of die hoekijzers waar het hout in komt.
Mijn trailer is van Pako of Packo trailerbouw was Pako in kootwijkerbroek maar die is faiiet las ik .
Dus zal zo even opmeten wat voor wanden in er moeten .

De wanden maken wij altijd van 18 mm betonplex of plywood
De bodem van 24mm vloerplaat met een gladde onderkant en een antislip bovenkant.
Als je vragen hebt over hoe je alles moet monteren bel of mail ons gerust, ik heb liever dat je me "plat" belt en het uiteindelijk goed doet dan dat je wat "probeert" en achteraf te horen krijgt dit had je beter anders aan kunnen pakken, dat is en zonde van jullie tijd maar al helemaal van jullie geld ;)
Ons tel nr kun je vinden op de website ;) Succes !!!!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 07:39

@gap: ff nagemeten, de zijwanden zijn idd 18mm betonplex :D
Je onderschrift is méér dan waar, service staat bij jullie inderdaad bovenaan!
Spijtig dat jullie in NL zitten :(
Iemand als jullie kunnen we hier in België ook wel gebruiken!

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:47

Mi_Amore schreef:
@gap: ff nagemeten, de zijwanden zijn idd 18mm betonplex :D
Je onderschrift is méér dan waar, service staat bij jullie inderdaad bovenaan!
Spijtig dat jullie in NL zitten :(
Iemand als jullie kunnen we hier in België ook wel gebruiken!

Weet je dat we zelfs klanten vanuit België hebben, ook Limburg de kop van Groningen en onderin Zeeland, daarnaast hadden we vd week klanten vanuit Bulgarije, jajaja we gaan internationaal :=
Serieus is er een vraag vanuit België geweest of we daar géén filiaal konden openen :)* maar voorlopig stoppen we al onze energie in dit bedrijf, we doen het zo ontzettend graag en genieten er nog steeds iedere dag van :D

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:51

Het achterzeiltje kun je zo bestellen bij Jathe.nl, we hebben daar een paar weken geleden een rolzeiltje voor een 1.5 paards trailer besteld, super netjes afgehandeld

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:09