Bodyprotector vraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ittheclown

Bodyprotector vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 11:15

Hallo allemaal ik had een vraagje.. overgens sorry als dit op de verkeerde plek staat het hier zetten leek me het meest logishe, had ook al oudere vora afgespit maar kon het niet echt vinden.

Ik heb dus van de week een klein ongelukje gehad langs de weg wat me aan het denken zetten of het mischien beter zou zijn om met een body protector te gaan rijden langs de weg nu had ik alleen een paar vraagjes en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Wij rijden dus door redelijk drukke gebieden maar hebben ook parkjes hier etc, omdat ik soms nogal eens af moet stappen voor bv krappe poortjes en dat soort dingen vroeg ik me af of je wel snel op en af kan stappen met body protector ? Ik wil natuurlijk niet een half uur er over doen voor ik eraf ben haha ben vanmezelf al vrij stijf.
Wij rijden ook boomloos en nou hadmijn vriendin het er over dat haa rbodyprotector steeds klem kwam te zitten aan de achterkant.. wat dus helemaal geen doen is.. dus mijn vraag zijn er ook kortere modeletjes ? of heeft het dan geen goede inwerking meer ?
Ik vroeg me ook af hoe doen jullie dat in de winter over je jas heen of onderje jas.. lijkt me dat het erg krap word onder je jas ? o-o

Mijn vriend zij ook is zo een opblaas vest niet handiger.. ik kan me voorstellen dat het lekkerder zou zitten.. maar ik ben dus bang dat ik bv als ik voor nood een keertje afmoet stappen hem vergeet os te klikken.. en dan is er nog.. als ik zeg maar halfverwege de route er af stuiter.. dan zal ik waarschijnlijk als een micholene mannetje verder moeten ?

hoop dat het een beetje duidelijk staat lol ik zit onder de pillen die me een beetje wazig maken voel me een beetje stoned lol
Dus graag ervaringen maar ideen etc zijn ook meer dan welkom, ben zoiezo van plan verschillende te gaan passen.. moet natuurlijk wel een beetje lekker zitten.

annemerel

Re: Bodyprotector vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:18

Af en op stappen is met een goede body protector geen probleem hoor ;)
En dat met de achterkant heb ik ook bij m'n Western zadel, maar heb geen idee of dat met boomloos oo zo is.
Ik heb een bp van usg en die is zeker een aanrader!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 11:31

Oww bedankt is wel irritant als hij aan de achterkant blijft hangen lijkt me of valt het mee ? Ik hoor trouwens ook wel eens dat een bodyprotector juist zorgt voor verwondingen omdat je bv niet goed weg kan rollen, heeft iemand daar ervaringen mee ?

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:33

Tja ik doe hem gewoon niet meer aan op m'n Western zadel, rijd toch voornamelijk op m'n vzh zadeltje en heb dat andere zadel gewoon erbij zeg maar.
En ik ben écht heel vaak van m'n pony met bp afgevallen, maar daar heb ik nog nooit last van gehad :)

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:19

Ik heb er ook eentje vooral voor de buitenritten. Ik stap dan ook regelmatig wel op en af, en dat gaat prima. Ik heb zelf ook flink wat modellen gepast en daarmee in de winkel ook op een zadel gezeten. Dan kun je meteen voelen of het aan te achterkant ook in de weg zit. Op mijn bijrijdpaardje ligt een endurance zadel met een vrij hoge achterkant, maar ik heb er geen last van. Tenzij ik heel erg achterover zit.
Een BP kan inderdaad zorgen voor verwondingen als je er niet goed mee kunt doorrollen. Maar dit is ook weer een kwestie van goed passen. Ik voelde meteen al in welke modellen ik me goed kon bewegen en buigen en in welke niet. Die uit losse blokjes bestaan zaten verreweg het fijnste.

En over de winter. Ik heb hem dan inderdaad onder mijn jas. Ik heb een Kingsland bomber en daar past ie prima onder.

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:43

Onthoud wel dat zo'n opblaasbare BP maar 1 keer werkt. Daarna moet je m weer opnieuw laten instellen zegmaar. Kost volgens nog best veel geld. Dus als je 2 keer in 1 les zou afvallen werkt die maar 1 keer.

Verder heb ik geen ervaring met bp

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:48

Zo'n opblaasbare heb ik, en een BP.
Zo'n opblaasbare, (air-jacket) kost tussen de 10 en 20 euro om een nieuwe kapsule erin te doen, dus dat vind ik reuze meevallen.

Maar als je eenmaal gevallen bent onderweg, heb je wel inderdaad eerst een nieuwe capsule nodig.
Maar je kan hem volgens mij wel laten leeg lopen hoor. ;)

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:52

1.; met het op en af stappen zou je geen moeite moeten hebben als je bodyprotector goed past.
2. als je bodyprotector bij je rug te lang is. kont ie inderdaad vast te zitten. goed passen dus!!!
3. ik heb mijn bodyprotectoet over mijn jas aan. anders kan je ook eeen grotere jas kopen.
4. je kan ook een opblaasbaar vest kopen maar als je op de helf valt moet je de en leeg laten lopen en iets verwissenen. lijkt me niet leuk midden in de winter.

ik heb net een nieuwe gekocht van racesafe. en ik ben er heel blij mee. ik heb hem in nederland gepast en vervolgens via e-bay een nieuwe gekocht. scheelt 100 euro.

veel sucses

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:53

Michelleex schreef:
Zo'n opblaasbare, (air-jacket) kost tussen de 10 en 20 euro om een nieuwe kapsule erin te doen, dus dat vind ik reuze meevallen.

Maar als je eenmaal gevallen bent onderweg, heb je wel inderdaad eerst een nieuwe capsule nodig.

maar dan geeft ie geen bescherming meer.
en financieel...... als je vaak valt kan dat best duur worden hoor

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:55

Over kortere modellen.
Ik weet niet of ze er nog steeds zijn. Maar een tijdje geleden waren er bodyprotectoren waarbij de onderste flap afritsbaar is, misschien is dat iets voor jou als je er last mee krijgt met je zadel.
Je kunt ook gewoon een kortere maat nemen.

Met opstappen heb ik er nauwelijks tot geen last van.

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:56

Michelleex schreef:

Oh valt mee, maar als je inderdaad vaak valt wordt het wel duur..

Ik dacht ergens gehoord te hebben dat het rond de €100,- was :+

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:58

Klopt, als je eenmaal gevallen bent, biedt deze tot je een nieuwe capsule erin hebt gestopt geen bescherming meer.

Die bodyprotectors met een ritsje moet je niet afritsen, dat staat op de flap, dat beschermt je onderrug, en ook je nieren volgens mij.

Ja, het valt mee, daarom draag ik hem ook niet met springen want dat wordt een dure grap, met buiten rijden wel, want het zit ook veel lekkerder.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:07

Zelf rij ik ook al jaren met BP.
Wel verschillende gehad.
Wat ik zelf goed kan merken is dat als hij goed past, je echt nergens last van hebt. Je kan goed op en afstappen, en je blijft nergens aan hangen.
Is je BP te groot krijg je hier wel moeite mee.

En in de winter is het net wat voor jas ik aan heb. Meestal heb ik hem er over heen.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 17:58

Oke bedankt allemaal voor de reacties ik kan denk ik gewoon het beste dan eventje in de winkel gaan passe, ben niet van plan weer een aantal voetjes op mn lichaam te krijgen lol Dus hoop dat Bodyprotector daar mee helpt, ik hoor idd vaker dat die met delosse blokjes het lekkerste zitten, hoop dat ik wat kan vinden.. heb een holle rug van mezelf en een kort bovenlichaam maar wel een flinke boezem dus vraag me af of het gaat lukken goede pasmaat te vinden, maar weet ik natuurlijk pas als ik er een aantal aan gehad heb, bedankt allemaal ^-^

xpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:24

Ik heb ook een BP.
Na een aantal keer raak je er ook wel aangewend hoor, en ik zal gewoon in de winkel passen, welke je het lekkerst vind zitten.
Bij mijn BP blijf je ook nergens aan hangen, en je kan makkelijk op en af stappen.
Ik heb in de winter meestal ook mijn jas eroverheen.

saffiralove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:04

Ik heb ook een bodyprotector. Zelf heb ik geen last van de achterkant, en
op en afstappen kan prima.

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:34

Bodyprotector zou je niet moeten hinderen tijdens afstappen/opstappen. Anders zou je die van je vriendin eens moeten proberen met rijden, dan weet je goed wat je wilt en zit je misschien niet met een dure bodyprotector die je nooit draagt..

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:14

Je went er snel aan. Met op en afstappen moet je wel iets meer een sprongetje maken laat maar zeggen. Als hij goed past heb je voor de rest nergens last van.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:32

annemerel schreef:
Af en op stappen is met een goede body protector geen probleem hoor ;)
En dat met de achterkant heb ik ook bij m'n Western zadel, maar heb geen idee of dat met boomloos oo zo is.
Ik heb een bp van usg en die is zeker een aanrader!

Rijd ook western, en zelfs boomloos western (Bob Marshall) :D En geen last van dat de achterkant tegen m'n zadel komt. Dus het hoeft niet. Ligt aan het model BP. Ik heb zelf na veel paswerk de Airowear Outline van Krämer Pferdsport gekocht. Die zat voor mij perfect. En ik ben meer dan een hark met opstappen, maar ik kom met BP en boomloos zadel zonder krukje erop (en dat op een zeer rond paard :D ).

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:38

Een bodyprotector moet zo dicht mogelijk op je lichaam gedragen worden, dus altijd onder een jas of bodywarmer. Bij canter-equipnet kun je veel soorten passen. Ik heb er de Air-O-Wear Woman gekocht, de korte versie. Met de gewone uitvoering kwam ik tegen de achterkant van mijn (hoge) Stockzadel aan. Met op/afstappen heb ik totaal geen last van de bp, ook niet met rijden.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 14:55

Inmiddels heb ik er eentje gekocht zat prima en had niet het idee dat mijn bewegings vrijheid gelimiteerd werd, heb ook op zadel gezeten bij de epplejeck zelf om te kijken hoe het zat, zat prima zelfs in diep dressuur zadel en mocht ik achter zadel blijven hangen dan klapt hij zelf omhoog heeft namelijk een flapje aan de achterkant die je omhoog kan klappen ^-^ bedankt voor alle reacties zodra ik geheel genezen ben ga ik hem testen ^-^

Zjuulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:12

Beterschap dan maar!