Te groot of te zwaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mustilove

Te groot of te zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 14:56

Hey, ik weet niet of het hier juist staat maar
als ik op een pony rij van 1m45
En ik weeg 52 kg
En ben 1m72 groot kan nog 1 of 2 cm groeien
Ben ik dan te groot? Of te zwaar? of geen een van beiden?
Want ik heb een pony op het oog dat 1m45 is en ik zou de pony graag kopen.

Anoniem

Re: Te groot of te zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:58

Dat ligt er maar net aan hoe de pony is gebouwd en hoe jij bent gebouwd. Valt aan de hand van een stukje tekst niet te zeggen!

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:01

als de pony een fjord of haflinger is (of andere breed gebouwd paard) is dat geen probleem.

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 15:06

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:10

Lijkt me geen probleem. Ik ben 1.80 en 62 kg en rijd nu op een haflinger. Daarvoor reed ik veel arabieren, meestal rond 1.50-1.55 stokmaat.

Maar ik zie dat je nog jong bent, je zult nog wel wat groeien, en helaas ook wat zwaarder worden. Misschien is het dan beter een wat grotere pony te kopen

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:10

Weet je hoe groot de ruiter op de foto is?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:12

Heb je geen foto van jezelf op de pony?

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:33

Tja aan de andere kant.. Als je nu al twijfelt of je erop gaat passen, kijk dan gewoon voor een groter paardje.. :) Vind de ruiter op de foto namelijk ook al niet meer zo mooi passen.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:37

Ben je veel dunner als dat meisje van Jansen van den hout of ben je ongeveer even op gewicht als haar?

Ligt er ook aan hoe je gebouwd bent..

Ga ja die pony bij Jansen van den Hout kopen? Gewoon een vraagje hoor! :)

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:38

chelle_dora schreef:
Tja aan de andere kant.. Als je nu al twijfelt of je erop gaat passen, kijk dan gewoon voor een groter paardje.. :) Vind de ruiter op de foto namelijk ook al niet meer zo mooi passen.

Dit is een verkoopfoto van de stal die hem/haar verkoopt. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:38

Dat weet ik :p , maar vind die ruiter ook al niet echt mooi passen. Dus als de TS langer is of wordt dan dat, dan zou ik bij voorbaat al zeggen zoek naar 10 cm groter op z'n minst.. :p

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:40

chelle_dora schreef:
Dat weet ik :p , maar vind die ruiter ook al niet echt mooi passen. Dus als de TS langer is of wordt dan dat, dan zou ik bij voorbaat al zeggen zoek naar 10 cm groter op z'n minst.. :p

Dat is waar! :P

Ts, daar hebben ze genoeg grotere paarden of pony's hoor! Zit vast ook iets tussen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:41

SienenIvo schreef:
chelle_dora schreef:

Dat is waar! :P

Ts, daar hebben ze genoeg grotere paarden of pony's hoor! Zit vast ook iets tussen!

Daarom, als ik zo eens rondspiek op wat ze nu te koop hebben staan, is er een haf die in ieder geval al groter toont maar ook wat leuke E-ponies en kleine paardjes die ze er hebben staan.. Tis zonde als je de pony alweer snel moet verkopen omdat je toch te groot bent en je wilt blijven rijden :)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:44

Algemene stelregel (zoals het mij is uitgelegd) Mag de ruiter 10 tot 12% wegen van het gewicht van het paard. Dit geld voor de rijpaard types en niet de haflingers, tinkers en andere steviger gebouwde paarden. Dus als je 52 kilo weegt zal je paardje ong. 500 kilo moeten wegen om jouw goed te kunnen dragen. De pony op de foto ziet er vrij teer gebouwd uit en red de 500 bij lange na niet. Ik zou naar een wat steviger en misschien iets groter paardje zoeken waar je de komende jaren veel plezier van kan beleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:45

Tja dat hou ik al niet aan die regel. Weet niet hoe zwaar mijn pony is maar daar zou ik dan ook niet meer op kunnen rijden geloof ik want ik denk dat als ik weer op goed gewicht ben, ik ook op de 55 kilo zit en mijn pony zal ook (weideseizoen niet meegerekend) echt geen 550 kilo wegen.. :+ Dan zouden er nog maar weinig mensen op de ponies kunnen rijden :+

Ik denk dat het echt een kwestie is van zelf passen en meten en even kijken waar je je prettig bij voelt. Mijn gevoel zegt; ga voor een paardje dat er 10 cm bovenop heeft, dan weet je zeker dat je goed zit :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:46

Zolang je niet zo streng rijd zoals de gene op de foto lijkt het me best kunnen ;), maar ik weet niet hoe oud je bent? want als je verwacht dat je nog groeit kun je beter voor een slag je groter gaan.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:54

Weidebloem schreef:
Algemene stelregel (zoals het mij is uitgelegd) Mag de ruiter 10 tot 12% wegen van het gewicht van het paard. Dit geld voor de rijpaard types en niet de haflingers, tinkers en andere steviger gebouwde paarden. Dus als je 52 kilo weegt zal je paardje ong. 500 kilo moeten wegen om jouw goed te kunnen dragen. De pony op de foto ziet er vrij teer gebouwd uit en red de 500 bij lange na niet. Ik zou naar een wat steviger en misschien iets groter paardje zoeken waar je de komende jaren veel plezier van kan beleven.

Dit vind ik wel een hele vreemde regel. Er kan dan niemand meer op een pony rijden. Ik ken niet zoveel mensen van bv 45 kilo namelijk. Ik weeg dus ongeveer 62 en heb veel arabieren gereden. Ik zag in dit topic: [AV] hoeveel gewicht mag een arabier dragen?
dat dat ook niet erg is. Arabieren moeten met endurance dus minimaal 70-75 kg dragen (inclusief zadel ed).

Maar goed ik ben het er wel mee eens dat TS wel beter een groter paard kan kopen, ook i.v.m. dat ze nog groeit, en ook nog zwaarder wordt.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 20-07-13 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 16:08

Ik ben vijftien en ik heb het paard eigenlijk nog nooit gezien maar zou het graag willen kopen bij stal jannsens ik weet niet of dat een goede stal is maar ik vermoed van wel.
En ik ben dunner als de ruiter. En het is voor recreatie.
En ik vind het echt een mooi paardje het is mijn droompaardje

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:14

mustilove schreef:
Ik ben vijftien en ik heb het paard eigenlijk nog nooit gezien maar zou het graag willen kopen bij stal jannsens ik weet niet of dat een goede stal is maar ik vermoed van wel.
En ik ben dunner als de ruiter. En het is voor recreatie.
En ik vind het echt een mooi paardje het is mijn droompaardje

Ik wil nou niet Jansen van den Hout afkraken of wat dan ook,maar ik zou er wel mee oppassen..

En dat het je droompaardje is zeg je nou omdat je die hebt gezien en omdat je hem mooi vind,maar wie weet wat heeft ie of loopt ie.. Niet aanvallend bedoelt,maar misschien kan je beter even verder zoeken want als je al 15 bent kan je toch beter naar een paard of een grote d of e?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:17

Voor recreatie moet het kunnen.

Ik vind trouwens wel dat het beest afschuwelijk slecht voorgesteld wordt op die foto.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:19

Is ook zeker een mooi paardje! Ik zou zeggen, maak een keer een afspraak, ga er heen en rijd een keer een proefrit (of een paar keer). Als het dan klikt tussen jou en het paardje kan je verder kijken :) Misschien klikt het wel helemaal niet..

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 16:21

Ja idd ik ga eerst kijken klikt het dan ga ik nog een paar keer klikt het niet dan zoek ik een groter pardje en Sonja hoe bedoel je slecht voorgesteld?

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:21

Daar zijn de meningen ook verdeeld..

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:21

ik denk dat het wel moet kunnen qua lengte en gewicht maar of het ook echt slim is? Ik denk als je 18 + bent dat je liever op een e pony of paardje wilt rijden?

Verder heel goed in verdiepen zowel stal jansen en andere paarden!

Wel heerlijk en super hoor dat je een paardje/pony gaat kopen!