Stranden gezocht voor paarden in noord-nederland.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YelaBrenda11

Stranden gezocht voor paarden in noord-nederland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 17:22

hoihoi,

mijn vriendin en ik hebben al lang het idee om eens lekker met onze paarden naar het strand te gaan. Nou is het heel moeilijk te google-en wanneer welke stranden voor paarden open zijn. Ik ben al een tijdje op zoek,maar echt een geschikte plek kan ik niet vinden.

wat we graag willen weten:

-Is er een strand in noord-nederland (midden nederland kan ook nog net hoor,maar bijvoorbeeld zeeland is te ver voor ons met de trailer) waar je kunt rijden,het liefste met jullie ervaring daar.
-wat zijn precies de tijden waarop je er mag komen? (meestal is het iets van voor 10.00 of na 19.00 maar dat verschilt ook vaak.

alvast bedankt!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:24

Er is in Noord-Nederland geen strand. Alleen op de Waddeneilanden.

YelaBrenda11

Re: Stranden gezocht voor paarden in noord-nederland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 17:35

we zijn een tijdje geleden naar camperduin geweest (: alleen daar mogen nu als ik het goed heb helemaal geen paarden komen.

Muchacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:15

ben een poosje geleden naar schoorl geweest op het strand

nambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:18

In Noordwijk mag je het gehele jaar door, de hele dag naar het strand. Wij bieden ook stalling aan voor de nachten. Op het moment is het duin erg zwaar en bos redelijk stoffig. Maar het duin is stappend nog goed te doen. Binnen 20 minuten zit je bij ons op het strand, via 100 meter weg, bos en duin.

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 12:07

Noordwijk mag het hele jaar? Ik dacht dat daar ook beperking was in de zomer (en sommige plekken het hele jaar). Maar ik woon er niet, dus jullie weten het vast beter ;)

Maar wij van wceend raden wceend aan... dus als Jutter moet ik ook even Den Helder verkopen :P

Hier in Den Helder mag je in de zomer voor 0900 en na 1900 rijden op het strand. We hebben een mooi zandstrand hier voor waar je lekker wat vaart kan halen :) Als je alleen langskomt om te rijden zijn er genoeg grote parkeerplaatsen; ik raad dan de strandopgang bij Duinoord aan. Buiten de strandtijden om kan je dan nog door de duinen en het natuurpark Mariendal over de ruiterpaden, en je kan er ookmlekker eten!

Er zijn ook twee maneges vlak aan het strand; Manege Bruin in Den Helder net onder de dijk (geen ervaring) en Manege Noot bij Julianadorp (hier staat ons paard, steenworp afstand van de duinen).

nambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:01

Dannon schreef:
Noordwijk mag het hele jaar? Ik dacht dat daar ook beperking was in de zomer (en sommige plekken het hele jaar). Maar ik woon er niet, dus jullie weten het vast beter ;)

Recht voor Noordwijk zelf mag inderdaad nooit (alleen met bepaalde vergunningen). Maar het strand van Noordwijk loopt door tot Zandvoort. In de zomer mag je inderdaad niet tot Zandvoort rijden (buiten het hoog seizoen wel, dus vanaf september tot en met mei), maar het stuk waar je wel altijd mag is vrij groot. Een rondje met de manegepaarden duurt zo'n 2 uur. Dus genoeg ruimte lijkt mij zo ;)

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:21

nambi schreef:
Dannon schreef:

Recht voor Noordwijk zelf mag inderdaad nooit (alleen met bepaalde vergunningen). Maar het strand van Noordwijk loopt door tot Zandvoort. In de zomer mag je inderdaad niet tot Zandvoort rijden (buiten het hoog seizoen wel, dus vanaf september tot en met mei), maar het stuk waar je wel altijd mag is vrij groot. Een rondje met de manegepaarden duurt zo'n 2 uur. Dus genoeg ruimte lijkt mij zo ;)

Die onthouden we dan! Altijd leuk om eens ergens anders naartoe te gaan. Bedankt!

nambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:23

Graag gedaan ;)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 01:24

Als het goed is kan je op deze site ( als hij goed bijgewerkt is) zien wanneer je op welk strand terecht kan: http://www.kustgids.nl/stranden/ .
In de kop van Noord-Holland is het meestal van 1 april tot 31 oktober van 's avonds 7.00 uur tot 's ochtends 9.00 uur.

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 01:34

Imre schreef:
Er is in Noord-Nederland geen strand. Alleen op de Waddeneilanden.

zijn zat strander hier hoor alleen niet aan zee;)
Ik weet zo uit mijn hoofd niet welke stranden je heen zou mogen ik weet dat een groot aantal voor bepaalde tijden verboden terrein is in de zomertijd

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 12:27

super bedankt allemaal!

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:34

Camperduin mag gewoon hoor, voor 09.00 uur en na 19.00 uur. Ik sta er met mijn paard praktisch óp het strand :+

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 17:13

4everhobbes; echt waar,gaaaf!
bedankt :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:17

Hé 4EH, jij ook hier ;) ?

Het zit voor gemeente Bergen nog ingewikkelder in elkaar, bepaalde stranden mag je ook in de zomer overdag op en in de winterperiode mag je officieel niet op zon- en feestdagen tussen 12.00 uur en 18.00 uur het strand op... Lekker ingewikkeld en volgens mij houdt zich geen mens daaraan. http://www.bergen-nh.nl/toerisme_en_vri ... and_en_zee . Bij deze link kan je een link naar een folder van de gemeente aanklikken waar alle regels op staan.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:26

Voor 9 en na 7 is t strand van den helder open :)

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:51

He Jet, gezellig he :-)

Klopt hoor, de gemeente Bergen maakt het onnodig ingewikkeld.
Maar ik zou sowieso niet 's avonds het strand op gaan wanneer het een echte zomerse dag is, ook niet na 19.00. Het is dan druk, mensen liggen er nog en er wordt volop gevliegerd, gevoetbald etc.
's Ochtends tussen 06.00 en 08.00 echter, op een dag die warm gaat worden... dat is heerlijk!