Eindelijk mijn eerste B wedstrijd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Juttertje88

Eindelijk mijn eerste B wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 08:46

Hey bokkers! Waarschijnlijk heb ik 11 augustus al mijn eerste B wedstrijd! Ik zit netjes op mijn paard, dus daar heb ik geen problemen mee. Maar het goed voorwaarts lopen lukt niet altijd, als ik de foto's zie die gemaakt zijn tijdens een FNRS proefje. Hier word natuurlijk heel erg naar gekeken, dus dat is iets om aan te werken. Maar moet je je paard nou wel aan de teugel rijden in de B of niet? Dat lukt mij ook nog niet altijd, maar mensen zeggen tegen mij dat ze wel kunnen zien dat ik ermee bezig ben, dat het bijna lukt, maar niet helemaal. Word je daar dan ook erg op afgestraft, als het niet lukt maar ze wel kunnen zien dat je ermee bezig bent?
Alvast bedankt!

Cindyheyyou

sharon_quiz

Re: Eindelijk mijn eerste B wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:06

In de B hoeft je paard niet per se aan de teugel, als hij maar wel ontspannen is. Zorg er in ieder geval voor dat de aanleuning constant is. Dus niet het ene moment wel en het andere moment niet nageeflijk. Veel succes 11 augustus!

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:11

Maak je geen zorgen in de B word daar niet streng op gecontroleerd. Oefen eerst maar verder in de les, en richt je maar op het netjes zitten en voorwaarts rijden. Maar vergeet niet plezier te hebben dat is nog belangrijker!
Succes met je wedstrijd!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:13

Je paard moet in alle klasses wel echt goed aan het been zijn hoor. Met een sjokkend en uit elkaar lopend paard scoor je gewoon niet zoveel punten.. Lekker verder lessen en zorgen dat je paard goed voorwaarts is! Dan komt het aan de teugel vanzelf wel :)

Martina1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:55

sharon_quiz schreef:
In de B hoeft je paard niet per se aan de teugel, als hij maar wel ontspannen is. Zorg er in ieder geval voor dat de aanleuning constant is. Dus niet het ene moment wel en het andere moment niet nageeflijk. Veel succes 11 augustus!

Inderdaad ik ben het met jou eens. Laat de aanleuning constant zijn.
Rij vooral actief, op de letters en niet bochten afsnijden, zo wordt het over het algemeen een nettere proef! Heel veel succes en het zal vast niet erger zijn als mijn eerste B-wedstrijd hahahahah :9 :9 :9 Alles leert vanzelf!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:59

Ik ga mee met bovenstaande
Zelf ben ik van mening dat je pas op wedstrijd gaat als je alles netjes voor elkaar hebt.
Tuurlijk zal het nooit 100% zijn, maar de bepaalde punten die jij opnoemt zou ik eerst wat beter voor elkaar proberen te krijgen voor je op wedstrijd gaat, zodat je zeker weet dat je een nette proef kan neerzetten.
:)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:00

Ik lees even mee, binnenkort ook eerste (recreanten)conour :D

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:09

Tjaa, ik dacht dat het ook niet hoefde maar helaas, bij 10 onderdelen kwam er op te staan laat je paard nageeflijk lopen, terwijl ik iets had van ik wil netjes rijden en het hoeft de eerste keer niet nageeflijk omdat mijn paard al gespannen was en door mijn slechte aan de teugel skills hij alleen op een foute manier zijn hoofd omlaag zou doen...

Dus het ligt uur aan wat de jury vind denk ik zelf , want het eerste proefje stond niks over het feit dat hij aan de teugel zou moeten en de 2de stond het er 10 x op :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:12

Zorg anders gewoon dat je je pony aan de teugel hebt lopen, dan is er sowieso geen probleem en als je dan op den duur over mag naar L1 hoef je daar ook niet meer aan te denken. Meest logisch lijkt mij?

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 22:28

Dankjulliewel :) heb nu les van iemand anders en het gaat al stukken beter... Gewoon wat langer inrijden zodat ik mijn paard 'er doorheen' krijg en dan loopt hij de proeven ook wel goed.. Alleen met middendraf en middenstap moet ik aanleuning zien te houden.. Maar ga hem vanaf 1 augustus leasen, heb nog 3 lessen en 2x vrijrijden. Ik ga niet op wedstrijd met het idee van ik kan het en ik moet en zal mijn punten halen.. Maar ik ga met het idee: moet ik aan nog meer dingen werken dan ik zelf denk, gaat het goed voor mijn eigen gevoel, heb ik lekker gereden, heb ik ervan genoten...

Natuurlijk moet ik positief zijn en denken ik kan het, maar ik ga niet meteen persee voor mijn punten.. Ik doe het voor de ervaring :)

Arkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:20

Je paard hoeft idd niet aan de teugel te lopen. Zolang de aanleuning constant is is het goed, en natuurlijk lekker ontspannen rijden

missyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:01

Aan de teugel hoeft niet persé, sommige jury-leden letten er wel op.
Ze letten er wel op of je ontspannen rijdt.
Ook een tip is dat je veel overgangen rijdt tijdens het inrijden.

Veel succes, en niet te zenuwachtig zijn haha! ;)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:12

cindyheyyou schreef:
Dankjulliewel :) heb nu les van iemand anders en het gaat al stukken beter... Gewoon wat langer inrijden zodat ik mijn paard 'er doorheen' krijg en dan loopt hij de proeven ook wel goed.. Alleen met middendraf en middenstap moet ik aanleuning zien te houden.. Maar ga hem vanaf 1 augustus leasen, heb nog 3 lessen en 2x vrijrijden. Ik ga niet op wedstrijd met het idee van ik kan het en ik moet en zal mijn punten halen.. Maar ik ga met het idee: moet ik aan nog meer dingen werken dan ik zelf denk, gaat het goed voor mijn eigen gevoel, heb ik lekker gereden, heb ik ervan genoten...

Natuurlijk moet ik positief zijn en denken ik kan het, maar ik ga niet meteen persee voor mijn punten.. Ik doe het voor de ervaring :)

Dit is de enige juiste instelling. :j

Donblubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:57

In de B hoeft dit nog niet,
ze kunnen je hier ook niet op afrekenen,
hogere klasses moet dit wel kunnen.
maar dat is een zorg voor later! :)

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:00

In de B hoeft dit inderdaad niet, ik ben laatst 3e en 4e geworden met een pony die niet aan de teugel liep.

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:02

Volgens mij hoef je niet persé aan de teugel. Als je aanleuning redelijk gaat kun je altijd proberen om een wedstrijd te rijden, en dan kijken wat het commentaar van de jury is en daar bij de volgende keren trainen op letten. Veel succes! :)

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 17:42

Ik had 161 en 172 punten :-) en de 172 punten waren van de strengere jury (hoorde ik achteraf)

Martina1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:48

Mooi toch? Voor een 1e keer vind ik dit goed!

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 10:52

Ben ook wel blij hoor :) vooral met die 172 :) ik had alleen hoger kunnen halen..

Het was op eigen terrein, ik had mijn proevenboekje aan de kant gelegd, met het idee dat mijn voorlezer wel bij de inrijbaan zou komen staan. Maar ze kwam maar niet, dus ik steeg af, pakte mijn proevenboekje en liep aan de hand naar de wedstrijdring. Gelukkig zat mijn voorlezer daar, maar toen ik mijn proevenboekje aan haar gaf, was ik al meteen aan de beurt. En dat ik de ring in stapte, merkte ik dat mijn zweepje nog bij de inrijbaan lag. Heb niet goed kunnen inrijden en heb ook zonder zweepje moeten rijden. Maar mijn lease paardje is dan helemaal niet actief, die weet het gewoon als ik geen zweepje heb.

Als ik wel met zweepje rijd, houd ik m alleen maar vast, meer hoef ik niet te doen, ik gebruik m niet.

Als ik mijn zweepje wel had, was hij een stuk actiever geweest en had ik misschien wel een puntje gehaald :P er stond heel vaak bij het commentaar: 'mag actiever' en bij middendraf 'mag meer'
en onderaan stond: 'mag gehele proef actiever lopen'

Natuurlijk komt het ook wel een beetje doordat ik bijna niet heb in kunnen rijden, ik dacht dat ik wel genoeg tijd nog zou hebben met inrijden, maar mag toch voortaan zeker een halfuur eerder naar de inrijbak toe..

Maar het was de eerste keer en het waren ook zenuwen.. Dus volgende keer (8 september) zal het vast beter gaan. Dan weet ik precies hoelaat ik moet beginnen met inrijden en ook dat ik mijn zweepje niet moet vergeten... :P