Zover ik het begrijp worden andere insecten,natuurlijke vijanden van de Vlieg, ingezet ter bestrijding van Vliegen. Je kunt deze natuurlijke vijanden (bepaald aantal per hectare) gewoon bestellen, krijgt ze simpelweg toegestuurd in een zak die je moet openscheuren en de insecten vrijlaten in de buurt waar je Vliegen wilt bestrijden.
Ik ken de inzet van bijvoorbeeld Lieveheersbeestjes of Sluipvliegen tegen Bladluis in Kassen, maar dat is in een begrenste ruimte.
Maar, worden deze 'Fly Predators' ook in Nederland ingezet ter bestrijding van Vliegen ? Zo ja, welke insecten worden dan ingezet ?
Zo niet, waarom niet ?
En, kun je dan blijkbaar zomaar een (onbekend) insect in, in dit geval, Amerika bestellen die dan verstuurd word en hier in Nederland kunt loslaten ? Ik kan me niet voorstellen dat Natuurorganisaties hier blij mee zijn met allerlei exotische insecten.
Iemand hier ervaringen mee ?
Hier een linkje naar zo'n bedrijf die ze verkoopt: https://www.spalding-labs.com/products/fly_control_products/default.aspx
Even voor de duidelijkheid, ik heb er GEEN belang bij deze 'Fly Predators' aan te schaffen en uit te proberen