Vliegenmasker met verharde rand?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wendel

Vliegenmasker met verharde rand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 19:18

Mijn vraag is natuurlijk of deze bestaat?

Helaas heeft mijn paard elk jaar wel eens ontstoken ogen. Dit komt door de warmte en de vliegen die daar dan mee langs komen.
Helaas heeft de ooggel en het schoonmaken met kamille thee nu nog geen beter effect gegeven en ik zoek nu een vliegenmasker.
Smorgen zijn haar ogen, op een beetje prut na, eigenlijk prima.
Savonds is dit een ander verhaal. Dan staan haar oogleden open en traant het als een malle. Juist doordat er zoveel vliegen op af komen gaan ze alleen maar meer tranen en probeert ze dit dus, met haar benen, af te vegen.

Vandaar dat een 'normaal' vliegenmasker geen optie is voor haar. Deze drukt ze door het afvegen tegen haar oogleden aan, en ik moet er niet aan denken wat de consequenties dan zijn.

Vandaar mijn vraag: wie weet of die harde rand bestaat en waar eventueel te bestellen.

Sabzje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:22

Wendel

Re: Vliegenmasker met verharde rand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 19:23

Potver... je meent het! Dat bestaat wel dus. Werkt dit voldoende? Weet je daar iets van

Sabzje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:27

Geen idee, heb er geen ervaring mee..

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 19:32

Heb hem maar alvast besteld. Ben benieuwd wanneer ik hem binnen krijg.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:08

Ik verplaats dit topic van MD naar SV.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:31

Hier hebben we alle paarden ermee lopen. Gewone vliegenkap willen de wimpers nog wel eens in blijven zitten met knipperen. Deze is echt super fijn. Valt wel behoorlijk groot. En is 80% uv werend.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:36

Weidemaatje heeft deze ook! Die heeft ook iedere zomer erge oogontstekingen en het werkt heel goed!!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:48

Goed om te horen.
Wat een ellende elk jaar weer. Dacht er dit jaar op tijd bij te zijn met het oogzalf, maar helaas die muggen maken het onmogelijk om haar ogen te laten rusten. Word naarmate de dag steeds erger. Snachts heeft ze er geen last van en trekt alles netjes weg, maar overdag....bah bah. Ze heeft vorig jaar een vliegenmasker omgekregen en na een uur er direct weer afgehaald. Doordat de ogen tranen krijgt ze wat jeuk en gaat ze langs haar been. Om dan met een vliegenmasker op je oogbol te moeten lopen is ook niet verstandig.
Heb hem direct maar besteld. Hoe groot valt groot quintusgl? Heb maat paard besteld.
hoelang doet eppeljeck erover om thuis te bestellen. Grote kans dat ik hem morgen al krijg?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:55

je hebt pb

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:59

Wij zijn heel tevreden over harry horse vliegenmaskers van € 15,--. http://www.harryshorse.com/nl/catalogus ... .31300003/ . Het voordeel is dat het als een soort "condoom" om het paardenhoofd zit waardoor er geen vliegen onder kunnen zitten. Een paard van ons verandert accuut in een moordenaar als dat gebeurd nl. De stof voor de ogen zit zover van de ogen af dat Zelfs met etterende of tranende ogen het paard niet de stof op de oogbol krijgt. We hebben er per paard twee zodat als ze schuren en er een gaatje in valt ik het gelijk met vissersgaren kan repareren.
Daarnaast gebruik ik als paard met tranend oog uit de nacht komt Deet 50% die ik heel voorzichtig rondom de ogen doe (let op NIET erin want dat prikt heel erg) de andere nacht. Dit is het eerste jaar dat paard twee dagen tranende ogen heeft gehad en meer niet dus het lijkt goed te gaan en ik ben echt blij met dat masker. Wellicht ook iets voor jou.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 21:05

pien_2010 schreef:
Wij zijn heel tevreden over harry horse vliegenmaskers van € 15,--. http://www.harryshorse.com/nl/catalogus ... .31300003/ . Het voordeel is dat het als een soort "condoom" om het paardenhoofd zit waardoor er geen vliegen onder kunnen zitten. Een paard van ons verandert accuut in een moordenaar als dat gebeurd nl. De stof voor de ogen zit zover van de ogen af dat Zelfs met etterende of tranende ogen het paard niet de stof op de oogbol krijgt. We hebben er per paard twee zodat als ze schuren en er een gaatje in valt ik het gelijk met vissersgaren kan repareren.
Daarnaast gebruik ik als paard met tranend oog uit de nacht komt Deet 50% die ik heel voorzichtig rondom de ogen doe (let op NIET erin want dat prikt heel erg) de andere nacht. Dit is het eerste jaar dat paard twee dagen tranende ogen heeft gehad en meer niet dus het lijkt goed te gaan en ik ben echt blij met dat masker. Wellicht ook iets voor jou.

Gel voor rond de ogen gebruik ik ook al, helpt helaas maar voor een aantal uur. Doe het er smorgens op voordat ik naar het werk ga, savonds weer. Tussentijds hebben de muggen 'sch**t' aan dat spul en komen toch rond de ogen van mijn paard.
Het nadeel van dat schuren van haar ogen dat alles daarna blijft hangen. Moet iets zijn wat terug veert als ware. Ik ga zodra ik hem binnen heb kijken of hij goed past en desnoods aanpassen naar haar hoofd zodat er geen kieren ontstaan

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:32

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:04

Wendel er is een verschil tussen gel en Deet 50% (= extra sterk). Dat laatste koop je in de apotheek of bij de GGD en is voor mensen die naar de jungle gaan. Het is een klein flesje en duur (€ 10,-- geloof ik of nog duurder) en ik heb het nog over van onze reis. Ik doe alleen het risico paard ermee als hij geen masker heeft en dreigende ontsteking en geloof me dat helpt echt heel erg goed en je hebt maar heel erg weinig ervan nodig en doet er lang mee. Zo goed helpt het dat ik het voortaan als ik in NL ben bij ga kopen voor hem zodat ik het altijd voldoende op voorraad heb.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:17

[/video]Wij hebben die rambo ook, echt super kap!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:23

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:36

Ik heb dat masker ook voor mijn merrie die altijd ontstoken ogen had! Echt een super fijn masker en hij komt apsoluut niet tegen de ogen aan! :D

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 19:47

Word steeds blijer van alle positieve reacties, fijn.
Vandaag inderdaad niet geleverd maar morgen wel. Track and trace is al actief. Heel fijn allemaal.
Ogen zien er eigenlijk vandaag beter uit als gisteren. Vanmorgen een beetje snotterig, vanavond gelukkig niet zo dik als gisteren... Zit stiekem dus al verbetering in. Ook geen probleem natuurlijk, masker is niet overbodig.
Vanmorgen een rondje gedaan over de stal paarden maar er staan snachts 3 op stal ( waaronder die van mij) en deze hebben allemaal ontstoken ogen.
Vanavond een rondje gedaan bij de weide paarden, maar ook hier zitten een aantal bij met ontstoken ogen. Ze kunnen geen van allen bij elkaar komen dus ligt op dit moment ook echt aan de vliegen.
Ze werden vandaag dan ook levend opgegeten allemaal..... Zelfs ik moest een aantal steken ( daas) incasseren.....Auw

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 22:01

Hij is binnen en allen zijn blij.
Paard eerst iets minder, snap ook best dat als je er een mug bij in opsluit je even in paniek raakt :Y) Maar nadat we die weer vrij gelaten hadden ging ze al gauw lekker rustig grazen.
Heb haar na die tijd niet meer zien kopschudden *\o/*
Ogen zagen er voor gebruik van het vliegenmasker al weer een stuk beter uit. Oogleden staan er niet meer af, traanden al iets minder. Nog wel wat pus in de ooghoeken, maar als dat eerst nog het enigste is.
Behandelen doen we nog steeds 2 keer per dag tot en met zaterdag. Zondag ga ik eens kijken hoe het dan lijkt.
Ik hoop met het masker dat het dan een aantal dagen 1 keer kan en dan niet meer.
Al met al lijkt het de goede kant op te gaan, ik ben blij, paard is blij!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:57

ik heb die rambo ook voor mijn schimmelmerrie!
echt een heel fijn ding :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:45

ik heb deze :

Afbeelding

Enige nadeel is als ze gaat rollen dan deuken de ogen in, soms is dat niet handig....