Opzegging jaarcontract

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evelien1990

Opzegging jaarcontract

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 14:59

Hallo

Ik wil even informeren naar een probleem dat we hebben. Mijn paard staat al jaren op de manege en wij hebben steeds per jaar correct betaald. Deze winter besloten we om haar naar huis te brengen, omdat we toch plaats genoeg hebben. Concreet is het probleem dat we haar 3 maanden voor het contracteinde hebben weggehaald. Er werd via telefoon, mondeling en zelfs via sms'jes afgesproken dat het geld van deze maanden werd terugbetaald. Wanneer we gingen gaan ontvangen, werd er echter plots moeilijk gedaan. Mijn vraag is dan ook of iemand in een dergelijke situatie heeft gezeten? Het gaat om een pak geld, en we beschikken ook over een ondertekend briefje met datum en bedrag op... Ook hebben we 6 weken op voorhand laten weten dat mijn paard ging weggaan.

Mvg
Eefke

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 08:48

Als je het zwart op wit hebt, zouden ze het gewoon terug moeten gaan betalen. Maar aan de andere kant... Ik weet niet om hoeveel geld het gaat van die drie maanden, maar als je er een rechtszaak van wilt maken... Een advocaat is duurder.
En daarnaast heb je een contract voor een jaar, dus ik weet niet wie er sterker staat.

Ga met ze rond de tafel. Misschien kan je een dealtje met ze maken.

cissy

Re: Opzegging jaarcontract

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:53

jaarcontract voor stalling? dat lijkt me een uitzonderlijke situatie, normaliter is het per maand opzegbaar. Kun je niet in je contract kijken wat daarin staat over opzegging?

Evelien1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 11:55

Ze hebben duidelijk laten verstaan dat we niet meer welkom zijn en dat we maar moeten afwachten tot ze het hebben 'uitgerekend'. Het gaat toch om een 700 euro, met de jaarkorting al in rekening gebracht (die laat ik eerlijkheidshalve volledig vallen, ten voordele van hen...).

Ik denk dat we een weekje afwachten, en dan misschien nog eens proberen contact te zoeken.

Hallo Cissy

Ik spreek over een jaarcontract, maar dit is buiten dat briefje met het bedrag op nooit vastgelegd op een 'echt' contract... Wij betaalden steeds een jaar vooruit, omdat dit gemakkelijk was voor hen en voor ons. Ik dacht ook wel dat het opzegbaar was, maar er staat natuurlijk niks op papier daarover :(
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 16-07-13 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:01

als er niks op papier staat is het vrij simpel, dat geldt jouw briefje...

Evelien1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 12:04

Dus op basis van de simpele handgeschreven briefje zouden wij het recht aan onze kant hebben? :) Dat zou echt wel fantastisch nieuws zijn!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:40

Als zij daar zelf voor hebben getekend lijkt me dat een bindende afspraak, alleen moeten ze zich er nog wel even aan houden...

Evelien1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 17:01

Mja :s We gaan een weekje afwachten en dan nog eens langsgaan :) Dank je!

maiateck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:25

wat ik zou doen in deze situatie is contact op nemen met een jurist misschien juridisch loket ofzo die zijn volgensmij kostenloos.
Hun gaan dan na of zeker alles goed is enzo en dan pas stappen ondernemen. ik hoop dat het je lukt!
suc6

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:25

en? al nieuws?

Evelien1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 13:18

Neen, we zijn daar niet meer welkom op de hof zelf.. En de telefoon wordt niet beantwoord. Echt enorm stom :s

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:02

Brief via rechtswinkel (laten)sturen met een kopie van het briefje erbij wat ze getekend hebben?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:07

Zo... echt onfatsoenlijk zeg... Daar heb je dan jaren gestaan. Rechtsbijstand benaderen.

Evelien1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 17:11

Inderdaad enorm jammere situatie hé :( Ik heb daar meer dan 7 jaar gestaan met mijn paard, steeds correct betaald voor een heel jaar en nooit geen problemen gehad. Ik heb mijn rechtsbijstand benaderd, maar die beweren dat de manegehouder in zijn recht is. :s M'n ouders gaan volgende week maandag nog eens horen, dan hebben ze weer weken tijd gehad om het te 'berekenen' zoals zij beweren. Hoe mensen toch soms raar kunnen reageren als het over geld gaat, doet me echt enorm lastig voelen :s

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:07

in hun recht, er is geen contract? en jij hebt toch het ondertekende briefje dat je geld terug zou krijgen?

Evelien1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 00:02

Ik heb een briefje waarop een datum, een bedrag én een handtekening staat. Maar volgens de verzekeringsagent komt rechtsbijstand er zeker niet tussen voor zo een 'onderlinge afspraak'.. :s Misschien toch beter nog eens iemand anders contacteren!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 08:52

Heel gek.. Heb je rechtstreeks contact opgenomen met je rechtsbijstand? Dit lijkt me toch niet zomaar een 'ondelinge afspraak'

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:17

ga anders eens naar een juridisch loket? die kunnen je ook vertellen wat je kan doen en je recht is.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:42

dat jaarcontract is anders toch ook een 'onderlinge afspraak'? Geldt dus ook niet.... of heb je wel eea op papier?

Evelien1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 16:34

Ik heb buiten een klein getekend briefje, niks van afspraken ofzo op papier staan.. Waar ik naar gebeld heb, zeggen ze dat ik niet in mijn recht ben, dus ik vrees dat ik sowieso zal moeten toegeven.. Enorm jammer :s

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:07

Het lijkt me echt sterk... Heb je zelf al contact gehad met de rechtsbijstand?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:23

Dat geloof ik dus ook niet, jij hebt toch een bewijs dat ze terug zouden betalen, waarom zou dat niet genoeg zijn? Zelfs mondelinge afspraken zijn bewijs.
Waar heb je naartoe gebeld dan? Niet gelijk opgeven het is best veel geld nl.

Evelien1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 16:37

Hallo iedereen! Ik heb contact gehad met een jurist viavia, en die zei dat op basis van zo'n geschreven briefje er niet veel bewijslast is. :s Blijkbaar is het logisch dat in de Belgische wetgeving mensen mogen opgelicht worden, want zo voelt het echt aan.. Mààr nu heb ik een e-mail gestuurd naar een advocatenbureau dat gratis een eerste mening omtrent een juridisch probleem formuleerd. Even afwachten, maar ben benieuwd!! Misschien heb ik dan meer geluk, want het gaat inderdaad om een pak geld. :(

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:24

en als je een huis gaat kopen en je zegt mondeling ja zit je aan dat huis vast. Jij hebt een ondertekend briefje en dat zou geen bewijs zijn?? Mag ik dat raar vinden.... (ik weet niet hoe dat in België is geregeld)