Ik heb een vraagje omdat ik graag naar de zomervakantie wil starten met wedstrijden rijden. Kan je wedstrijden starten zonder dat je lid bent van een vereniging? Kan ik bijvoorbeeld ook een startpas kopen en dan wedstrijden rijden? Ik hoop dat jullie antwoord hebben op mijn vragen! Groetjes.
Je moet idd lid zijn van een vereniging die aangesloten is bij KNHS.
Mootje
Geplaatst: 12-07-13 20:20
Onderlinge wedstrijden zou je wel kunnen rijden of als je een FNRS paspoort hebt, FNRS wedstrijden. Om HC op officielr wedstrijden te mogen starten heb je een startpas incl. lidmaatschap van de KNHS + vereniging nodig.
shirleyp
Blogger
Geplaatst: 12-07-13 20:21
Om een startpas aan te vragen moet je lid zijn van een vereniging. Bij veel verenigingen kun je 'papieren' lid worden voor een paar tientjes. De vereniging meldt jou aan bij de KNHS en dan kun je zelf een startpas aanvragen bij de KNHS.
006801
Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-13 20:22
Okee bedankt, ik heb vroeger bij een manege gereden dus heb een fnrs paspoort. Hoe zou ik me dan aan kunnen melden bij een onderlingen wedstrijd? Of kan dat niet als ik geen lid ben van een manege?
Nou, hier in de regio zijn die onderlinge wedstrijden allemaal opengesteld. Sowieso degene die op startlijsten staan, anders heeft het ook geen nut om het daarop te zetten
@TS: Er zijn volgensmij ook wel verenigingen waarbij je alleen lid wordt en verder geen verplichtingen hebt, speciaal voor de mensen die de vereniging niet zo nodig vinden en graag wedstrijden rijden. Is dat niet wat voor je?
Pepper32
Geplaatst: 25-07-13 08:40
Je hebt tegenwoordig ook overal impulsrubrieken op gewone wedstrijden. Je moet dan wel lid zijn van de knhs OF van een rijvereniging, maar je hoeft dan geen startpas te hebben. Er zijn ook veel verenigingen waar je niet rijdend lid kunt worden maar wel een startpashouder. Dan mag je niet naar de lessen maar heb je wel een startpas en lidmaatschap van de KNHS en is een stuk goedkoper dan rijdend lid.
Er is hier op bokt een topic over oefendressuur. Hier heb je vaak geen startpas of lidmaatschap voor nodig. Wij organiseren in Udenhout (bij Tilburg) op 5 oktober weer onze eerste oefendressuur.
Je kan onderlinge wedstrijden rijden, oefendressuur en in de BB. Daar heb je geen startpas voor nodig. En anders moet je wel lid worden van een vereniging