Cassidy schreef:Je kunt er niet omheen om met dekens te gaan werken, maar ik begrijp dat je hem het grootste gedeelte dan toch nog zonder deken wilt laten staan?
De vraag is, wil je met je paard aan het werk? Hoe lang denk je dat je paard nodig heeft om droog te worden na het werk als jij er bijv. 2 cm haar op laat zitten en alsnog met dekens wilt gaan werken?
Paarden die lang in de vacht zitten maar wel hard aan het werk gaan, hebben alleen maar last van die vacht, ze kunnen hun hitte niet kwijt. En als je wel met dekens gaat werken, kun je maar beter ervoor zorgen dat het paard na het rijden droog onder die deken gaat, want een natte deken is een garantie voor een ziek paard. Een lange vacht betekend na het rijden extra lang wachten voordat hij weer droog is.
Ik zou mijn paard ergens in November scheren, zodat je niet zo'n heel kaal paard hebt. Maar afhankelijk van het paard zal het in de winter nog een keer overmoeten. Helemaal voorkomen doe je de aanmaak van een wintervacht niet. De wintervacht wordt aangemaakt omdat de dagen korter worden en niet omdat het kouder wordt. Dus zorg voor voldoende licht op stal, laat ook het licht aan als je er niet bent. Dan krijg je een minder dikke vacht.
deken maakt niet uit hoor, wil hem alleen niet kaal-kaal tenzij dat geen kwaad kan natuurlijk.
je wil met hem aan het werk. vorig jaar was het niet te doen met zijn vacht, bleef echt heel lang nat.. ik zou hem dat beetje vacht willen laten houden omdat ik bang ben dat hij ziek ofzo kan worden, omdat het de eerste keer is, of kan dat niet makkelijk?
heb nog nooit hiervoor een paard gereden die geschoren werd.
zou ik hem best dan gewoon volledig laten scheren?