starten met 2 verschillende paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxanoukxx1

starten met 2 verschillende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 19:26

hallo, ik wil graag springen gaan starten met mijn paard.
maar je hebt dan ook een winstpunt nodig bij de dressuur maar hij kan niet echt een net dressuur proefje lopen want hij gaat altijd te hard en wil in draf nog niet altijd nageven..

maar mag je dan ook met een ander paard die wel dat netjes kan die dressuur doen en een winstpunt halen en dan verder de springwedstrijden gaan rijden met mijn eigen paard waar ik dus mee wil starten?

zo niet.. is het dan heel erg belangrijk dat je paard mooi rustig en nagevelijk loopt om een winstpunt te halen?

Alvast bedankt voor de reacties.
Laatst bijgewerkt door xxanoukxx1 op 11-07-13 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

HTM

Re: starten met 2 verschillende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:29

Waarom zou je willen met een paard wat nog geen B-proef kan rijden?
Moet je paard niet eerst dressuurmatig wat correct zijn voor je kan gaan springen...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:29

Een winstpunt in de B moet toch wel te doen zijn? Jij wilt nu dus een sloot geld uitgeven aan een startkaart met een ander paard, voor 1 puntje? Want daar komt het wel op neer.

Als je in de B niet eens een winstpunt kunt rijden met je paard, wil ik niet weten hoe je een parcours rond wilt komen.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:31

Het mag wel, maar of het verstandig is?

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:32

Er werd mij verteld dat je met een random paard een winstpunt moet hebben gereden in de dressuur om te kunnen springen, maar ik ga wel met hierboven mee...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:32

kleinvosje schreef:
Een winstpunt in de B moet toch wel te doen zijn? Jij wilt nu dus een sloot geld uitgeven aan een startkaart met een ander paard, voor 1 puntje? Want daar komt het wel op neer.

Als je in de B niet eens een winstpunt kunt rijden met je paard, wil ik niet weten hoe je een parcours rond wilt komen.

Amen _/-\o_

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:34

Nee volgensmij mag dat niet. Alleen als je paard al eerder is uitgebracht in het springen, maar ik neem aan dat dat niet zo is.

En een winstpuntje in de B is wel te doen hoor.

Voor het aan de teugel lopen, neem les en heb geduld :)

Pacific

Er is lijkt mij een reden dat je eerst een wp in de dressuur moet rijden? Iig zou ik gewoon zorgen dat je je paard netjes voor elkaar hebt en zonder problemen een dressuurproef kunt rijden, dan maak je ook meer kans bij het springen.

kleinvosje

Het mag zeker wel, gaat voor de ruiter om 1 punt, niet voor het paard.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:36

Het mag wel hoor.
Maar voor als nog.
Als je geen winstpunt in de B dressuur kunt halen, dan ga je je zelf absoluut tegenkomen in het springen.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:37

Gewoon nog even een tijdje oefenen aan de basis en dan is die winstpunt echt wel te rijden met het huidige paard.
Verder ga ik met iedereen hierboven mee. Het mag wel, maar is het verstandig. Dressuur is de basis voor het springen.

Joellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:37

Dan zou ik eens wat meer op dressuur trainen. Dressuur is de basis van het springen.
Ik dacht precies hetzelfde met mijn verzorgpony. Hij kon gewoon niet dressuur trainen. Ik heb lessen genomen, en we werden langzaam aan beter in dressuur. Dat hebben we 2 maanden gedaan en nu loopt hij zonder moeite een B proef.
Oftewel, les nemen en trainen op het dressuur.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:38

Je mag het wp met een ander paard halen.

Overigens ken ik genoeg combinaties die in het springen goed meekomen, ook in het Z. Maar in het B dressuur geen winstpunt zullen rijden omdat hun paard bijvoorbeeld heel heet is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:39

Het mag, winstpunt gaat om de ruiter en niet om het paard.

Maar als je paard dressuurmatig niet goed gereden is, dan zou ik ook wachten met een parcours springen. Want zonder basis (en controle over het tempo is basis) is het moeilijk.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:47

Scum schreef:
Je mag het wp met een ander paard halen.

Overigens ken ik genoeg combinaties die in het springen goed meekomen, ook in het Z. Maar in het B dressuur geen winstpunt zullen rijden omdat hun paard bijvoorbeeld heel heet is.

Heet zijn en geen controle hebben is wel een verschil.
En TS geeft aan dat het paard altijd te hard gaat, en ook niet nagevelijk wil lopen...

Met een sterrekijken een springring doorcrossen zonder controle is niet echt wat gewenst wordt op wedstrijd, en denk persoonlijk dat de lol er dan ook heel snel af is.

TS waarom niet eerst eens een oefenwedstrijd?
Probeer daar een B proef, kost je nog geen startkaart, vaak krijg je daar goed opbouwend commentaar, en kan je paard wennen aan de "wedstrijdstress"

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 20:03

nou ik heb gewoon les met hem hoor , en gaat ook steeds beter maar hij is nog te enthousiast met rijden dus hij wil graag heel hard en moet altijd wennen aan zijn omgeving en dan moet hij wel echt goed warm zijn wil hij lekker rustig en nagevelijk lopen , mijn vraag was ook of het lastig is om een winstpunt te halen in de B , want ik weet dus niet zeker of hij echt netjes gaat lopen maar hij zou wel een B-proef kunnen rijden, maar of ik dan een winstpunt haal..? en springles met hem gaat hartstikke goed en heb wel controle over hem dus ik snap niet waarom mensen dat meteen weer zeggen van dat ik ook meteen geen controle heb.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:24

Ik zei dat omdat je dat zelf wel een beetje aangeeft in je tekst...

xxanoukxx1 schreef:
maar hij kan niet echt een net dressuur proefje lopen want hij gaat altijd te hard en wil in draf nog niet altijd nageven..

Maar waarom probeer je het niet gewoon dan, toch geen schande om niet gelijk je eerste wedstrijd geen winst te rijden?
Ik rij ook niet altijd winst, en soms is het zelf zo erg dat ik moet afgroeten omdat het paard echt niet wil wat ik graag van hem wil.

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 20:37

HTM schreef:
Ik zei dat omdat je dat zelf wel een beetje aangeeft in je tekst...

xxanoukxx1 schreef:
maar hij kan niet echt een net dressuur proefje lopen want hij gaat altijd te hard en wil in draf nog niet altijd nageven..

Maar waarom probeer je het niet gewoon dan, toch geen schande om niet gelijk je eerste wedstrijd geen winst te rijden?
Ik rij ook niet altijd winst, en soms is het zelf zo erg dat ik moet afgroeten omdat het paard echt niet wil wat ik graag van hem wil.

omdat ik het zonde vind om een startkaart aan te vragen en er veel geld voor betaal en dan als nog geen springwedstrijden kan starten omdat die dressuur steeds niet lukt , dus daarom vroeg ik of het kan om met een ander (bijrijd) paard die dressuur winstpunt te halen en dan met mijn eigen paard springen, maar ik weet niet of dat kan en of je dan voor 2 verschillende paarden een startkaart of iets moet hebben

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:41

volgens mij kan het wel, maar of het verstandig is?

springen draait alles om controle
lijkt mij. en als je geen winstpunt kunt krijgen in de B mis ik toch wel de enige controle :=

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:48

xxanoukxx1 schreef:
omdat ik het zonde vind om een startkaart aan te vragen en er veel geld voor betaal en dan als nog geen springwedstrijden kan starten omdat die dressuur steeds niet lukt , dus daarom vroeg ik of het kan om met een ander (bijrijd) paard die dressuur winstpunt te halen en dan met mijn eigen paard springen, maar ik weet niet of dat kan en of je dan voor 2 verschillende paarden een startkaart of iets moet hebben

Je moet dan idd voor het 2de paard ook een startkaart aanvragen.
En weet je zeker dat je daar een WP kan rijden?
Want anders is het net zo zonde.
Dan zou ik eerst een oefenwedstrijd rijden, en kijken hoe je eigen paard beoordeelt wordt, en welke punten je nog aan moet werken om een WP te rijden.
Dit kost je alleen het startgeld, maar ja, dat moet je ook betalen als je officieel start, maar kost minder dan een startkaart.
Gaat de oefenwedstrijd goed, dan zou ik een startkaart aanvragen, en anders nog even wachten.

Zou de oefenwedstrijd wel rijden op een KNHS wedstrijd, en niet op een FNRS, want deze worden heel anders beoordeelt.

Succes ermee.

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 21:20

HTM schreef:
xxanoukxx1 schreef:

Je moet dan idd voor het 2de paard ook een startkaart aanvragen.
En weet je zeker dat je daar een WP kan rijden?
Want anders is het net zo zonde.
Dan zou ik eerst een oefenwedstrijd rijden, en kijken hoe je eigen paard beoordeelt wordt, en welke punten je nog aan moet werken om een WP te rijden.
Dit kost je alleen het startgeld, maar ja, dat moet je ook betalen als je officieel start, maar kost minder dan een startkaart.
Gaat de oefenwedstrijd goed, dan zou ik een startkaart aanvragen, en anders nog even wachten.

Zou de oefenwedstrijd wel rijden op een KNHS wedstrijd, en niet op een FNRS, want deze worden heel anders beoordeelt.

Succes ermee.

oke bedankt voor deze reactie hier heb ik wat aan!!
met m'n bijrijpaard zou het wel lukken ja , want ik heb zelf dressuur les op mn friese paard en m'n bijrijpaard heeft M dressuur gelopen.
dus in die combinatie moet het lukken

Maar dan ga ik eerst met mn eigen paard een oefenwedstrijd bij knhs rijden!

(vind trouwens jou webshop ook erg leuk, mooie spullen en niet voor achterlijk hoge prijzen.
Als ik weer wat nodig heb ga ik zeker even op jou site kijken!)(Y)

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:02

Ja dat mag, als je ooit een winstpunt hebt gehaald met dressuur mag je met elk paard/pony springen.
Denk dat je voor jezelf even moet nagaan of je het ook wilt. Het kost inderdaad een hoop extra geld omdat je twee startkaarten moet hebben, en dressuur is de basis voor het springen!

Maar ik had ook zo'n pony. In de dressuurring niks mee te beginnen, liep niet netjes nageeflijk en was voor het dressuur wat te heet, maar ik had haar super onder controle en het was een geweldige springer! Ik heb haar helaas nooit in het springen kunnen starten omdat ze een peesblessure kreeg toen ik mocht (winstpunt gehaald met nieuwe pony) en daarna was ik echt te groot geworden, maar ik weet zeker dat dat echt super zou gaan!