Ruiterbewijs verlengen Ja of Nee

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wafel

Ruiterbewijs verlengen Ja of Nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 11:56

Hallo

Ik wil mijn ruiterbewijs denk ik niet verlengen.
Omdat het alleen maar geld kost en ik geen voordelen zie.

Reden om wel te verlengen.

*iets met verzekering
*Kan geen kwaad.

Waarom niet ?

*heb nergens nodig hier.
*En in alle jaren dat ik m heb nog niet nodig gehad..
*Je mag hem 2 jaar niet verlengen zonder dat hij verloopt. (hij is wel niet meer geldig voor je het verlengt.)

Mijn vraag aan jullie is de voors en tegens...

Dabo

Re: Ruiterbewijs verlengen Ja of Nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:04

Toevallig heb ik de rekening net een paar dagen geleden betaald. Gewoon verlengd dus.
Ik heb hem hier ook niet nodig, maar je weet maar nooit haha :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:06

Als je een keer op buitenrit wil, maar je moet een kaartje hebben voor bepaalde gebieden, moet je ook een ruiterbewijs hebben. Anders kan je zo'n kaartje nieteens aanvragen.

Lekker verlengen dus.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:08

heb hem al 25 jaar en ik verleng hem nogsteeds ook al doe ik er niks mee dwz..Ga nooit ergens rijden waar ik hem moet tonen oid maar het geld is het ook niet dus..waarom niet

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:10

Ik heb hem een aantal jaren geleden niet laten verlengen maar heb daar echt spijt van, was het gewoon vergeten! Om het nu opnieuw te halen kost een hoop geld. In sommige gebieden heb je het wel nodig. Verlengen is toch niet erg duur? Ik zou het gewoon verlengen, voor hetzelfde geld word het over tijdje wel verplicht bij jullie in de buurt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:11

Ik heb m al 17 jaar en verleng hem netjes. Zo duur is het niet (iets van 25 euro in de twee jaar toch?) Volgens mij wordt het geld ook weer goed besteed toch?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:12

Die verzekering is alleen van toepassing als je eigen AVP niet uitkeert. Geen reden om hem daarvoor te verlengen ;)
Ik heb ook 21 jaar een ruiterbewijs gehad. Ik rijd geen paard meer en heb vorige maand een brief naar SRR gestuurd om hem op te zeggen.
Je mag hem twee jaar ongeldig houden en weer opnieuw verlengen, dus dat geeft misschien nog wat 'zekerheid'.
http://srr-nederland.nl/index.php/veel- ... #verlengen ruiter- of koetsiersbewijs
Laatst bijgewerkt door Mootje op 10-07-13 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ik heb hem niet eens en ik mis niets hoor :)

IngeK

Ik blijf hem ook lekker verlengen. Ik geloof dat ik via dat ding ook de Paard&Leven krijg (toch?) en dat vind ik ook wel leuk. Heb hem ook nergens voor nodig, maar ik verzamel graag diploma's en bewijzen :D (Heb het koetsiersbewijs ook, terwijl ik sindsdien niet meer gemend heb...)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:55

Heukeltje schreef:
Ik heb hem een aantal jaren geleden niet laten verlengen maar heb daar echt spijt van, was het gewoon vergeten! Om het nu opnieuw te halen kost een hoop geld.

Ik heb mijn ruiter- en koetsiersbewijs 2 jaar geleden ook niet laten verlengen. Nu moest ik lid worden van de KNHS, dus heb mijn ruiterbewijs weer geactiveert. Hoef je echt niet opnieuw te halen hoor :)

lauxmautink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:54

ik heb hem ook niet en ik mis ook niets :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:56

Als je niet in een gebied rijdt waar het niet verplicht is, dan zou ik het mooi laten verlopen :)
Neem aan dat je gewoon een AVP verzekering hebt, dus dan zit je goed :)

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 12:15

Thanks voor reacties.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:20

het ligt eraan ga je veel weekendes weg ofzo bv naar loonse en drunense duinen of de veluwe?
Ik nam aan dat je het daar weer wel nodig had , het is altijd makkelijk als je hem heb

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 13:13

Priscilla_90 schreef:
het ligt eraan ga je veel weekendes weg ofzo bv naar loonse en drunense duinen of de veluwe?
Ik nam aan dat je het daar weer wel nodig had , het is altijd makkelijk als je hem heb

loonse en drunense heb je m niet nodig.
Veluwe wel maar dat is niet echt heel dicht bij huis.
Daar kom ik nooit.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:20

Citaat:
Waar is het Ruiter- en Koetsiersbewijs verplicht?
Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem (tenminste de begeleider), de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en Landgoed Nienoord in de gemeente Leek.

Wil je (regelmatig) in deze gebieden buitenrijden --> verlengen
Zo niet --> niet verlengen, je hebt er namelijk niks aan. Zorg dat je zelf (of via je ouders) een goede AVP (WA) verzekering hebt. De verzekering van het ruiterbewijs voegt namelijk niks toe.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:21

tegenwoordig willen ze wel steeds in meer gebieden het ruiterbewijs in gaan stellen

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:22

Ik heb geloof ik nooit helemaal het nut van t ruiterbewijs ingezien... ik heb hem niet en er is ook echt nog nooit naar gevraagd.

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:19

Ik heb hem ook nooit nodig gehad, nooit naar gevraagd, en het halen was echt een eitje, meer formaliteit dan moeite... Maar toch ben ik bij dat ik hem heb, hoort er als buiten-ruiter toch een beetje bij, vind ik :D Maar das puur op gevoel.

tiffaany95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:27

Ik zou hem gewoon laten verlengen voor de zekerheid ^^

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:37

Vraagje aan iedereen die zegt verlengen 'voor de zekerheid', 'het hoort er een beetje bij' en 'het kan geen kwaad'. Waarom zou je in hemelsnaam geld uitgeven aan iets waar je niks aan hebt. Het zal geen wereldbedrag zijn, maar van dat geld kan je toch leukere dingen doen?

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:38

Priscilla_90 schreef:
tegenwoordig willen ze wel steeds in meer gebieden het ruiterbewijs in gaan stellen

Niet waar. Dat wil de club die het ruiterbewijs uitgeeft graag, maar er zijn al jaaaaaaaaaaaaaarenlang geen gebieden meer bij gekomen waar je het nodig hebt om er te mogen rijden. Integendeel zelfs, de beherende instanties van een aantal gebieden zijn juist gestopt met het hanteren van het bezit van een geldig ruiterbewijs als criterium om in hun gebied te mogen rijden, omdat in de praktijk bleek dat het hebben van een ruiterbewijs geen enkele garantie bood dat de bezitter ervan ook daadwerkelijk kon paardrijden.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:41

IngeK schreef:
Ik blijf hem ook lekker verlengen. Ik geloof dat ik via dat ding ook de Paard&Leven krijg (toch?) en dat vind ik ook wel leuk. Heb hem ook nergens voor nodig, maar ik verzamel graag diploma's en bewijzen :D (Heb het koetsiersbewijs ook, terwijl ik sindsdien niet meer gemend heb...)

Inderdaad! En daarbij ging ik per toeval eens in een gebied rijden waar het verplicht was.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:44

Naar mijn mening een absolute verspilling van geld. Voegt niets toe ook.. ik heb op verschillende plekken in Nederland paarden gehuurd en na 2 rondjes in de bak weten ze genoeg. Werd ook van daaruit vaak aangegeven dat de waarde van een ruiterbewijs de afgelopen jaren nihil is geworden.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:45

IngeK schreef:

Ik verzamel ook graag :')