Wat dragen jullie in de zomer op stal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femmieb

Wat dragen jullie in de zomer op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 13:49

Naja de titel zegt het al: wat dragen jullie in de zomer op stal.
Ik ben namelijk 'vooral in deze dagen' aan het tobben.
Ik ga in mn korte broekje met gympen ernaar toe.
En Als ik dan ga rijden doe ik mijn rijbroek aan en mn cap en natuurlijk mijn laarzen.
Maar als ik dan eenmaal een half uur heb gereden. Dan stik ik al dus stap ik al snel weer af.
Hebben jullie misschien ideeen dat je gewoon minder warm gekleed bent maar nog wel gewoon veilig op je paard zit?

tiffaany95

Re: Wat dragen jullie in de zomer op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:53

Lange broek met korte rijlaarsjes en een luchtig shirt (: en veel in de schaduw rijden

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:55

Rijbroek opvouwen en dan sneakers eronder en een luchtig shirt of een hempje.
Als ik dan ga rijden doe ik mijn rijbroek goed en trek ik mijn rijschoenen aan.

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:56

rijbroek gympen en t shirt met spaghetti bandjes

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:01

Ik ging altijd extra vroeg mn bed uit als ik wilde rijden op een warme dag. Zorgde er voor dat ik om 6:00 op de rug van knollie zat. Dus voor het ontbijt van mijzelf en die van knollie lief.
Met een volle buik sporten is niet goed...
Kon ik heerlijk een uurtje rustig rijden (er was toch niemand op stal die commentaar kon geven) Heerlijk relax!!! en nog lekker koel.
Paardje vond dat allemaal prima en liep 100x lekkerder als s'middags in die warmte.
En na het rijden samen heerlijk ontbijten, dan paardje de wei in en stal op orde brengen.
Om 8:30 klaar met alles en genoeg tijd voor mezelf om te chillen in dat warme weer.

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:02

Als ik niet ga rijden korte broek met of me gympen of me jophurs en als ik ga rijden normaal ga altijd vroeg dus is het niet warm

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:08

ik ga of niet (zwarte Fries, bak zonder schaduw) of ik doe gwn rijbroek (zomerbroek) + chaps en jodphurs + zo luchtig mogelijk shirtje. Ik rijd meestal 's avonds ('s ochtends kan helaas niet door mn ouders), maar spray mn paardje zoveel mogelijk in tegen insecten.

xcarlosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:48

ik rij gewoon in een rijbroek met een hemd /T-shirt. :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:49

Ik doe een legging aan :D (verder natuurlijk gewoon rijschoenen, chaps, cap en shirt)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:50

Rijbroek met tshirtje. Sochtends vroeg of savonds laat rijden. Tempo van de ritjes aanpassen

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:50

Als ik ga rijden : Rijbroek met jodphurs en een dun tshirt
Als ik niet ga rijden : Korte broek met sneakers en een tshirt :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:51

Hotpants/korte broek met sneakers.
Of gewoon mijn rijbroek/rijlaarzen.

Erop een hemdje of shirtje. Gewoon simpel en normaal dus lijkt me?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:54

Spijkerbroek en t-shirt als ik niet ga rijden. Als ik met mijn christ schapenzadel ga rijden kan dat trouwens ook prima met spijkerbroek. Of als ik ga rijden een rijbroek en t-shirt. En ook gewoon vanaf dat ik mijn auto uit stap mijn stalschoenen aan. Vind blote benen en "losse tenen" op stal maar niks. Vliegen, teken, prikkelplanten in de wei... Voor mij dus altijd lange broek, goede schoenen en een luchtig shirt.

En ja, ook mijn kids moeten van mij een rijbroek en laarzen aan op stal. Of als ze niet gaan rijden kan een legging voor dochter ook en een zomerse broek voor zoon. Maar wel lange broekspijpen en paardrijlaarzen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:57

Zilfstar schreef:
Spijkerbroek en t-shirt als ik niet ga rijden. Als ik met mijn christ schapenzadel ga rijden kan dat trouwens ook prima met spijkerbroek. Of als ik ga rijden een rijbroek en t-shirt. En ook gewoon vanaf dat ik mijn auto uit stap mijn stalschoenen aan. Vind blote benen en "losse tenen" op stal maar niks. Vliegen, teken, prikkelplanten in de wei... Voor mij dus altijd lange broek, goede schoenen en een luchtig shirt.

En ja, ook mijn kids moeten van mij een rijbroek en laarzen aan op stal. Of als ze niet gaan rijden kan een legging voor dochter ook en een zomerse broek voor zoon. Maar wel lange broekspijpen en paardrijlaarzen.

Schapenzadel :))

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:58

Whahahahaaa schapenVACHTzadel bedoel ik natuurlijk hihi...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:11

Zilfstar schreef:
Whahahahaaa schapenVACHTzadel bedoel ik natuurlijk hihi...

nee, vanaf nu aan is het een Schapenzadel :D

Ik draag altijd dichte schoenen (sneakers), vaak wel een kort shortje dat ik dan voor het rijden wissel voor een rijbroek, halflange dunne sokken, en mijn chaps.
Na het rijden (afhankelijk of ik er een of twee rij) trek ik het zadel en bit uit, kleed ik me om, tegen dan is paard wat op temperatuur, en kan ik afspuiten.
Lengte van het rijden maakt me niet uit, dressuurmatig rij ik toch maar een halfuurtje. Buiten is op rustiger tempo, dus dat kan tot anderhalf uur. Probeer wel in de voormiddag of na 7 uur te rijden.

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:34

Ik ga altijd met rijbroek en al naar mijn pony toe. Altijd wel met een luchtig hemdje aan. Maar lang rijden wordt het dan ook niet, want er is geen schaduw in de bak.
Daarom rij ik ook meestal 's avonds. :)

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:57

Als ik ga rijden draag ik gewoon een rijbroek, schoenen met chaps (doe ik pas vlak van tevoren aan) een t-shirt met korte mouw en mijn cap.
Je zult mij niet snel in een hemdje op het paard zien.

Voor de verzorging trek ik meestal ook wel een lange broek en stalschoenen aan, ik wil het risico niet lopen dat er een paard op mijn blote voet gaat staan.
Omdat de paarden bij ons aan huis staan loop ik heus wel eens op slippertjes of blote voeten in de schuur, maar ik ga dan niet snel een stal of weide in.
Ik loop dan liever even terug om schoenen aan te doen :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:00

Bikinitopje en een hotpantje := (is bij mij thuis)

Als ik ga rijden, op een hele warme dag, is het niet veel meer denk ik. Anders gewoon een rijbroek met bikinitopje of hempje.

Kampvuurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:02

Als ik mijn paard ga verzorgen, draag ik liever wat langere kleding. Maar als ik ga rijden en het is mooi weer, dan draag ik het liefst een kort spijkerbroekje en een shirtje.

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:41

in me korte broek met me bikini aan en op slippers maar als ik ga rijden doe ik meestal een iets langere broek aan en een hempje :P
Laatst bijgewerkt door britje1997 op 10-07-13 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:47

Ik draag in plaats van chaps luchtige sokken .
En jophurs , ook een t-shirt ,en een zomer dekje voor mijn paardje :o

OnMyWay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:51

Als ik met zulk weer ga rijden doe ik ook altijd een rijbroek en een luchtig shirtje aan en schoenen met chaps. Maar ook hier geen schaduw in de bak, dus ik rij liever 's ochtends vroeg of 's avonds laat :)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:54

Op stal altijd dichte schoenen. Vind open schoenen of slippers te link bij paarden.
Verder heb ik eigenlijk altijd een lange broek en sokken aan. Reden is dat ik allergisch op stro kan reageren en daardoor een dag benen vol vreselijk jeukende galbulten heb zitten als mijn benen in aanraking met het stro zijn gekomen.

EefjedeKort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:50

Spijkerbroek en luchtig shirtje of blouseje(western) en de bak sproeien voor je gaat rijden.