knoflook

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nelle1

knoflook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 20:51

hoi,

ik vind het zo vervelend als ik aan het rijden ben met men paardjes en de vliegen zitten op ons, nu las ik dat als je look bij geeft dat als je paarden zweten ze door de look de vliegen afweren nu was mijn vraag of je echt teentjes look kan geven aan je poeder, of moet dit poeder of pelletjes zijn, makkelijkste zou natuurlijk de teentjes zijn denk ik, en ook de hoeveelheid, kan iemand me hier wat info over geven?

bedankt!

Unique6

Re: knoflook

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:52

Ik zou het niet voeren, hier is ook een centraal topic over, even de zoekfunctie gebruiken. ;)

CMLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:53

Is vliegenspray geen optie? Knoflook kan goed zijn, het zuivert het bloed. Teveel kan bloedarmoede veroorzaken!

nelle1

Re: knoflook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 20:55

vliegenspray werkt in mijn oge goed, zolang ze niet zweten, het probleem is dat ik niet weet hoeveel ik juist kan geven van knoflook aan een paard

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:07

Mijn pony krijgt gewoon heel het jaar door knoflook... Op de verpakking staat gewoon hoeveel een paard mag hebben :) Merk wel verschil... Hij staat toch heel wat minder met zijn staart te zwiepen dan de rest :)

En mjah, een overdosis kan nooit goed zijn, maar als je oplet...

Het werkt tenminste ook nog als ze zweten, want dat is het probleem dat ik altijd met vliegenspray heb... het werkt niet meer als ze zweten... Ga dit jaar wel zelf vliegenspray maken... In de hoop dat....

Sparks_Fly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:37

nelle1 schreef:
vliegenspray werkt in mijn oge goed, zolang ze niet zweten, het probleem is dat ik niet weet hoeveel ik juist kan geven van knoflook aan een paard

Bij mij is hetzelfde het geval. Vliegenspray werkt vaak goed, maar zodra ze gaan zweten neemt de werking af

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:39

nelle1 schreef:
het probleem is dat ik niet weet hoeveel ik juist kan geven van knoflook aan een paard

En dat kan je komen te weten als je het centrale knoflook topic opzoekt.
Daar staan veel ervaringen in,veel meningen etc etc.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:59

Knoflook is giftig voor een paard. Het paard mist het enzym dat nodig is om knoflook te kunnen verteren.
Ze gaan niet direct dood, maar op de lange duur is dit belastend.

Werk dus met een spray oid... maar gooi de knoflook maar door je eigen eten!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:39