Rubberlaarzen/outdoorlaarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renee_S

Rubberlaarzen/outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 20:14

Beste Bokkers,

Over een paar maandjes ga ik een paar maanden naar Spanje om vrijwilligerswerk te doen. Ik zal daar de hele dag met paarden werken, en ben op zoek naar een laars die tegen een stootje kan. Het belangrijkst vind ik dat ik er echt de hele dag goed op kan lopen, dat ze niet te snel slijten, en tegen water kunnen.
Ik heb zelf al wel een paar outdoorlaarzen gezien, maar deze zijn vrijwel allemaal in het bruin, en dat vind ik niet zo mooi :o
Wat ik zelf wel gaaf vind zijn Hunter laarzen, maar ik verwacht dat de kwaliteit daarvan te wensen overlaat.

Iemand tips?

Groetjes, Renee

xcarlosx

Re: Rubberlaarzen/outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:14

bergschoenen, jophurs :j

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:16

Inderdaad, jodhpurs zijn stevige schoenen.
Alleen ik weet niet hoe (diep) ze in het water moeten staan, maar aan de zijkant kan wel wat water naar binnen piepen
als je van die jodphurs hebt met elastische inzetten. Heb ik altijd als ik in een diepe plas sta! -O-
Laatst bijgewerkt door Zoefken op 10-07-13 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Takkie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:19

Jophurs met elastische inzetten zijn ook niet waterdicht. Als je echt fijne laarzen wil; ariat coniston! maar ook die zijn bruin helaas... Ik kan er de hele dag op lopen, nooit natte voeten gehad en ik kan er ook mee rijden (mits de beugels wel voldoende breed zijn) Hele fijne laarzen!

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:35

Takkie7 schreef:
Jophurs met elastische inzetten zijn ook niet waterdicht. Als je echt fijne laarzen wil; ariat coniston! maar ook die zijn bruin helaas... Ik kan er de hele dag op lopen, nooit natte voeten gehad en ik kan er ook mee rijden (mits de beugels wel voldoende breed zijn) Hele fijne laarzen!

Inderdaad het water gaat door het elastiek heen, je hebt er ook met alleen een rits aan de zijkant.
Maar ik weet niet of dat ook zo goed helpt. :P

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:13

Rubberlaarzen zijn op veel plekken in allerlei kleuren te koop maar vind die zelf niet echt fijn om heel de dag op te lopen, ik loop veel op mijn jophers maar die zijn niet waterdicht, en met kouder weer op mijn outdoors die lopen heerlijk en zijn waterdicht.
In de winkels zijn ze inderdaad meestal bruin of zwart maar ik heb ze op maat laten maken bij Lipica en daar was de keuze mega, allerlei verschillende kleuren leersoorten printjes en heb ze zelf samenstellen naar wat ik leuk vond, ze hebben een hoog en laag model.
Hoog model:
Afbeelding
Laag model:
Afbeelding
Dus mijn tip kijk eens bij Lipica of er wat tussen zit, als je ze op maat moet laten maken zit er wel een levertijd aan vast van ongeveer 6 tot 8 weken, maar er is wel een enorm aanbod. Heb je meer vragen kijk dan gewoon even op de site van Lipica, www.lipica.nl daar vind je een mail adres en telefoonnummer daar kunnen ze je vragen allemaal beantwoorden.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 00:02

Ooh Corina bedankt, dat zijn wel hele leuke! Lopen ze fijn? En blijft het leer lang mooi?
Ik had zelf ook de Muckboot Tyne Riding gezien, die lijkt me ook wel ideaal.
Van jodpuhrs ben ik persoonlijk niet zo'n fan, dan gaat mijn voorkeur naar laarzen, kan de modder er minder snel over heen. Maar bedankt voor alle reacties!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 08:34

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:33

Renee_Pim schreef:
Ooh Corina bedankt, dat zijn wel hele leuke! Lopen ze fijn? En blijft het leer lang mooi?
Ik had zelf ook de Muckboot Tyne Riding gezien, die lijkt me ook wel ideaal.
Van jodpuhrs ben ik persoonlijk niet zo'n fan, dan gaat mijn voorkeur naar laarzen, kan de modder er minder snel over heen. Maar bedankt voor alle reacties!

Ik vind ze heerlijk, lopen fijn en ik loopt er nu 2 jaar mee en ze gaan nog wel een jaar mee.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:37

Mijn ervaring met rubberlaarzen is niet zo best, loop je vaak al in 1 dag lek.. Ik heb ook zitten denken over de hunter laarzen, maar weet niet hoe die op mest reageren?
In de winter woon ik in mijn ANWB laarzen, maar die zijn helaas in de zomer niet te krijgen en te warm. Anders misschien de muckboot? Die schijnen echt fijn te zijn.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:38

muckboots?

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 13:11

muckboots zijn idd ook wat ik tegenkwam en ook nog enigzins betaalbaar. En over het algemeen hele positieve ervaringen over gelezen. Ben alleen een klein beetje bang dat ze wat warm zijn voor in Spanje.. maar liever te warm dan te koud

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:16

En muckboots hebben een heerlijke zool, waar je echt met het grootste gemak lange stukken op kunt wandelen of lang op kunt staan. Voor mij geen anderen meer.
Heb ook human nature van anwb gehad, maar geef mij maar mijn muck's