Bixie rijden, en dan....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Unique6

Bixie rijden, en dan....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 17:53

Hey allemaal, het bekende zinnetje komt weer langs. Als dit topic verkeerd staat zouden jullie dan even een mod in willen lichten? Bedankt!

Mijn nichtje wil graag een bixie gaan rijden. Haar ouders hebben niet erg veel verstand van paarden, dus hun zullen al niets snappen. Ik weet eigenlijk niet precues wat je allemaal nodig hebt bij een bixie. Zoals een wit dekje en wedstrijdkleding. Tot een ruiterbewijs voor jezelf. Al dit soort vragen spoken rond in mijn hoofd. Wie o wie zou mij kunnen helpen?

Mijn nichtje is 11 jaar. Heeft een FNRS ruiterpaspoort. Een eigen pony van 1.48 hoog, een ArbierxNew-Forest. Wat je nog meer nodig hebt zou ik niet weten.

Alvast heel erg bedankt!! ;)

Elles

Re: Bixie rijden, en dan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:55

RT-D >> WD-V

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 17:56

Elles schreef:
RT-D >> WD-V

Bedankt ;)

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 18:04

O, ik heb mijn topic twee keer geplaatst.... >;)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:04

Met haar FNRS-paspoort is ze direct ook lid van de KNHS en kan ze gratis een bixie stempelkaart aanvragen. Het is aan te raden om ook het bixieboekje aan te schaffen (kost een paar euro), hierin staan niet alleen alle regels die speciaal voor de bixie gelden, maar ook alle proefjes met uitleg.

Wedstrijdkleding en wit dekje is allemaal niet verplicht. Het is wel verplicht een goedgekeurde veiligheidshelm te dragen en laarzen/jodphurs met chaps. Verder moet de pony gechipt en gevaccineerd zijn.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 09:01

gomir schreef:
Met haar FNRS-paspoort is ze direct ook lid van de KNHS en kan ze gratis een bixie stempelkaart aanvragen. Het is aan te raden om ook het bixieboekje aan te schaffen (kost een paar euro), hierin staan niet alleen alle regels die speciaal voor de bixie gelden, maar ook alle proefjes met uitleg.

Wedstrijdkleding en wit dekje is allemaal niet verplicht. Het is wel verplicht een goedgekeurde veiligheidshelm te dragen en laarzen/jodphurs met chaps. Verder moet de pony gechipt en gevaccineerd zijn.

Wauw bedankt! Waar zou ik het Bixiestempelkaartje en het bixieboekje verkrijgen? Alvast bedankt! En tot hoe oud zou je de Bixie kunnen rijden?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 09:02

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 09:05

RusselNuwell schreef:
https://www.knhs.nl/kenniscentrum/deeln ... mpelkaart/
Daar staat wat info en je kunt er een stempelkaart aanvragen :)

Bedankt!! Wat gebeurd en als ik de startkaart aanvraag? MOET mijn nichtje dan gelijk een Bixie gaan rijden. Of hoeft dat dan niet? En tot hoe oud zou je ene Bixie kunnen rijden?

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:23

Je kan vanaf het jaar dat je 6 word tot en met het jaar dat je 13 word bixie rijden. (dacht ik). De begleider moet 18 zijn.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:26

Bixie kan toch maar met A-B-C?

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 21:06

Saaaash schreef:
Bixie kan toch maar met A-B-C?

En dat is?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:18

Je moet helemaal niets, al leg je die stempelkaart eerst twee jaar thuis in de la. Dat moet je helemaal zelf weten ;)

Je mag bixie rijden met iedere pony en dus niet alleen maar met een categorie A, B of C zoals Saaaash zegt. Paarden (stokmaat 1.57 en hoger) zijn niet toegestaan.
Wat Lobkew zegt over de leeftijden klopt.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 10:36

gomir schreef:
Je moet helemaal niets, al leg je die stempelkaart eerst twee jaar thuis in de la. Dat moet je helemaal zelf weten ;)

Je mag bixie rijden met iedere pony en dus niet alleen maar met een categorie A, B of C zoals Saaaash zegt. Paarden (stokmaat 1.57 en hoger) zijn niet toegestaan.
Wat Lobkew zegt over de leeftijden klopt.

Oke, bedankt,