Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Joolien schreef:Dat is de verantwoordelijkheid van diegene met het nieuwe paard is mijn idee. Ik zou aandringen dat het nieuwe paard uit de kudde wordt gehaald zodat jij er bij kan en dan moet de nieuwe zelf maar uitzoeken hoe zij dat aanpakken. Lijkt me niet jouw probleem en verantwoording.
Joolien schreef:Dat is de verantwoordelijkheid van diegene met het nieuwe paard is mijn idee. Ik zou aandringen dat het nieuwe paard uit de kudde wordt gehaald zodat jij er bij kan en dan moet de nieuwe zelf maar uitzoeken hoe zij dat aanpakken. Lijkt me niet jouw probleem en verantwoording.

An_J schreef:Simpel, je hebt het geprobeerd... en het gaat niet. Nieuwe paard eruit en samen met een ander die wel samen kan.
Je gaat geen gesettelde kudde verstoren en een 'onschuldig' paard isoleren.
Als ik de eigenaar was van het paard was ik zelf allang op zoek gegaan naar een andere oplossing. Ik zou niet willen dat mijn paard een andermans paard terroriseert, om welke reden dan ook.

ceesje schreef:Wat nogal eens wil helpen , is de beide dieren samen op een tweepaardstrailer trailer zetten , met goed tussenschot. Stuk gaan rijden. Daarna lossen , dan hebben ze een gereguleerde begrenste kennismaking , toch nabij maar wel afgeschermd.
Dan heb je naast een geblesseerd paard ook nog een paard met trailerangst.. xMercury schreef:ceesje schreef:Wat nogal eens wil helpen , is de beide dieren samen op een tweepaardstrailer trailer zetten , met goed tussenschot. Stuk gaan rijden. Daarna lossen , dan hebben ze een gereguleerde begrenste kennismaking , toch nabij maar wel afgeschermd.
Dit zou ik absoluut niet doen.. Stel dat het andere paard in de aanval gaat, kan je paard geen kant opDan heb je naast een geblesseerd paard ook nog een paard met trailerangst..
SiTer schreef:Ja, vandaag staat ze in de paddock, ze wilde ook echt niet richting de wei. Dus met haar beste vriend staat ze even apart om op adem te komen. Maar ik ga vanavond indd aankaarten dat ze die nieuwe maar apart zetten. Ik vraag me alleen af waarom die van mij? Ze is een super sociaal paard, nog nooit problemen gehad. Waarom is uitgerekend zij de pineut? Maar zou dit ooit nog goed kunnen gaan? Na een tijdje die nieuwe achter een touwtje in de wei te hebben gehad, zouden ze ooit weer bij elkaar kunnen dan?