Pony is te onderdanig..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Pony is te onderdanig..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 12:32

Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn pony. We hebben op het moment een ''kuddde'' lopen van 4 paarden. 3 merrie's en 1 ruin.
Nu staat mijn pony op het weiland er langs, alleen. Ze kunnen wel over de draad contact hebben dit gaat goed.
We hebben geprobeerd alle 4 de paardjes er bij te zetten, allemaal omstebeurt. De ene merrie springt over de draad terug naar haar kudde, zij is de leider. Ze moet niks weten van mijn pony. De andere merrie kan er niet bij omdat die heel erg aan de leider hangt en dus ook terug wil. Dan hebben we nog 1 merrie die doet niks als bijten en stampen ook al doet mijn pony niks. Dit gaat niet over na enkele dagen.. De ruin is sowieso geen optie die jaagt mijn pony heel het weiland door net zolang tot hij door de draad vliegt..
Tot mijn pony 4jr was heeft er altijd minstens 1 ander paard bijgestaan. Dit waren absoluut geen dominante paarden en dat zijn deze 4 wel..

Is het heel erg dat mijn pony dan alleen blijft staan maar wel over de draad contact kan maken met de rest?
Binnen nu en een jaar kopen we waarschijnlijk een paardje bij en die komt er dan wel bij te staan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 13:19

VSW --> OPG

jwl

Re: Pony is te onderdanig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:26

Die van mij staat ook al een tijdje zo omdat hij gaat jagen. Hij heeft t prima naar zn zin hoor. Zolang je pony niet lusteloos is of je merkt dat hij het echt niks vind.

Niekje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:51

Ik hoop voor je dat je toekomstige paardje er wel bij kan.
Ik zou als ik jou was wel een proeftijd vragen voor het geval dat.

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:39

Ik zou hem gewoon erbij zetten zonder draad, en kijken hoe het gaat. Ja, ze bepalen even de rangorde, en ja, dat gaat niet zonder bijten en trappen, maar ja, na een tijdje is het over. Als het te erg wordt apart zetten. Maar oké, apart kennis maken werkt niet, dat is normaal al niet heel zinvol...

Gewoon erbij zetten, en even blijven kijken.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 00:04

Dat gaat niet door de ruin, het is niet de.bedoeling dat ze met 5 komen te staan. Het was de bedoeling2 samen te zetten en 3

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 00:19

En als je de ruin even apart doet en jou pony dan in de wei met de anderen en als de rangorde bepaald is dan de ruin weer terug.
Hij zal dan ongetwijfeld minder jagen achter de jouwe aan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 00:28

Als ik het profiel goed lees is pony van TS ook ruin. Het is niet gek dat de andere ruin geen concurrentie bij zijn merries wil. Tenzij 1 van de merries met hem samen kan ben ik bang dat de TS beter op zoek kan naar een ander vriendje.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 00:35

tamary schreef:
Als ik het profiel goed lees is pony van TS ook ruin. Het is niet gek dat de andere ruin geen concurrentie bij zijn merries wil. Tenzij 1 van de merries met hem samen kan ben ik bang dat de TS beter op zoek kan naar een ander vriendje.

Ja en toch zou ik overwegen de ruin die er nu instaat er even uit.
Jou pony er een week in en dan de andere ruin er pas weer bij.

Ik heb ook een ruin gehad die zijn merrie als ZIJN merrie beschouwde en er geen ander paard, laat staan ruin in de buurt liet.
Dit heb ik op deze manier opgelost.
Hij is nog wel een paar dagen sjaggie geweest op de andere ruin, maar dat ging steeds beter.