Ervaringen Mill Ranch

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arual1272

Ervaringen Mill Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 08:55

Hallo,

Wij zijn op zoek naar stallen waar buitenritten gemaakt kunnen worden, voor ons is het echter het belangrijkste hoe daar met de paarden omgegaan wordt, lopen ze niet teveel per dag, zijn ze goed verzorgd en zijn de stallen in orde.

Ons oog is gevallen op The Mill Ranch in Ede, voor een 2 uur buitenrit op de veluwe.
Heeft iemand ervaringen met deze stal, is deze paardvriendelijk en netjes?
Andere tips zijn ook welkom, zowel veluwe als strand.

Bedankt!

Zazzel

Re: Ervaringen Mill Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:23

Ik ben er een keer geweest en vond het daar goed geregeld. Paarden zijn goed verzorgd en zijn braaf tijdens de buitenrit. Wij hadden een gevorderde groep waarvan alle ruiters van galopperen hielden. De paarden zijn wel een stuk sneller dan het gemiddelde manegepaard waar ik op buitenritten mee heb gereden, maar dat vond ik alleen maar leuk.

Moppie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:25

Ik heb er al een aantal buitenritten gemaakt, en dat is me erg goed bevallen. De paarden zijn goed getraind en zien er goed uit. Paarden staan geloof ik vooral op stal nadat je gereden hebt, zodat ze wat kunnen eten. De stallen zijn ruim en schoon. Heb regelmatig de paarden uit het land gehaald, en zelf moeten poetsen voor we weg gingen.
Houdt er wel rekening mee dat de eigenaar mee gaat als begeleiding, en hij rijdt aardig door. Een rustig drafje zit er dus niet echt in :+ Zelf had ik daar geen problemen mee, maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen even leuk is. Hij houdt trouwens wel veel rekening met het niveau van de groep. Ik had een keer een groep waarin iemand zat die een beetje bang is, en daar is hij naast gaan rijden om haar gerust te stellen, en hij vroeg ook regelmatig of het nog ging. Ik kan het je dus heel erg aanraden! :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:05

Paarden zien er tip top uit bij Willem. De meeste staan 24/7 buiten in een mega paddock met voldoende ruwvoer. Ze lopen zeker niet te lang. Willem is zuinig op zijn paarden. Zijn goed opgevoed en goed (western)getraind. Supermooie ritten kun je daar maken. Wel allemaal onder begeleiding. Je kunt er beginnersritten maken met alleen stap en draf, maar ook gevorderde ritten en die zijn ook wel echt gevorderd. Dus met flinke (ren)galopjes. Maar je zit dan ook op superpaarden! Grote aanrader!

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:24

hi, The Mill Ranch is zeker een aanrader voor mooie buitenritten: de paarden zijn prima, goed getraind, zien er goed uit; ze hebben zowel echte quarters, alsook fjorden en haffies. Zeker geen suffe paarden, en zeker niet murw van het lopen met verschillende ruiters. de eigenaar rijdt in de gevorderde groep idd aardig door, maar geeft de paarden zeker ook rustige momenten tussendoor om bij te komen. tijdens onze rit had hij ook een (goede) camera mee (zoals hij het uitlegde deed hij dit ook vaker), zodat er ook mooie foto's van je gemaakt worden, die je daarna kostenloos krijgt doorgemaild.
Hier wat foto's van onze rit: op de zandduinen en bij de waterplas waar ook de loslopende paarden van de Edese heide drinken.

Afbeelding

Afbeelding

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:26

Ook leuk: een aantal van de paarden van The Mill Ranch zijn fotomodel op de Horses & Hunks Kalender van 2013 (goededoelenkalender), 'mijn' paard is "mr. Mei" :-)