leren rijlaarzen van Petrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ssandyy

leren rijlaarzen van Petrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 15:14

Heeei,
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor nieuwe leren rijlaarzen, heb nu laarzen van aigle en die zijn bijna aan vervanging toe.
Ik wil nu graag leren rijlaarzen omdat ik ze erg mooi vindt, en ik hoor veel mensen erover dat ze heel erg fijn zijn en lang mee gaan. Dat vindt ik heel erg belangrijk!
Mijn aigles heb ik nu denk ik ongeveer 1,5 jaar, maar ik kan echt merken dat ze totaal geen steun geven, dit heb ik wel nodig vandaar leren rijlaarzen.
Ik weet dat leren rijlaarzen een stuk duurder zijn daan bijvoorbeeld aigles, maar ik heb lang gespaard hiervoor en weet zeker dat het in goede investering zal zijn.
Ik heb van veel mensen gehoord dat de laarzen van het merk van Petrie erg fijn zijn!
Nu was ik op zoek naar mensen die leren rijlaarzen van het merk Petrie hebben, en er wat over zouden willen plaatsen, bijvoorbeeld hoe de maten uitvallen, prijs kwaliteit verhouding etc.
Ik heb zelf al wat rond gekeken, en de volgende rijlaarzen lijken mij wel wat:
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... laars.html
http://www.ruiterhuis.nl/petrie.htm
De petrie anky vind ik ook erg gaaf! en de petrie elite ook!
Ik denk dat mijn voorkeur gaat naar of de Petrie sydney, of de Petrie melbourne, of de petrie anky, of de petrie elite
Ik weet nog niet of ik veters wil, mischien zijn er mensen die hier zelf ervaring mee hebben, en de voor of nadelen willen plaatsen?
Ik ga als ik ze koop, naar de winkel voor advies en het passen, zodat ik de goede maat neem.
Ik hoop dat jullie je ervaringen hier met mij willen delen, of de laarzen van Petrie over het algemeen, of de bepaalde laarzen uit de linkjes die jullie aan of afraden en waarom, waarom wel of geen veters, en als er mensen zijn die andere laarzen weten die heel fijn zijn en lang meegaan van Petrie of eventueel van een ander merk mag je het hier ook plaatsen!
Ik wil trouwens verder in dressuur en springen, dus wie weet wat dan het verstandigst qua soort laars? Uiteindelijk wil ik het liefst verder in springen, maar eerst beide naar een goed niveau, en dan wat uitbreidingen naar het springen.

Ik ben heel erg benieuwd, en hoop dat jullie me kunnen helpen :)
Groetjes

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: leren rijlaarzen van Petrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 15:33

Ik heb 2 paar petrie anky,s en ze zitten heerlijk!

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 15:39

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 15:47

Ik heb de petrie allure en ik ben er super blij me: http://www.petrie.nl/products/71
Ik geloof dat de petrie anky zonder rits is en dat kan ik ten zeerste afraden! Mijn allereerste petrie laarzen (waar ik 5 jaar mee gedaan heb) waren ook zonder rits en dat was een hel! Ik kreeg ze niet goed aan en als ik ze eenmaal aan had, kreeg ik ze na mijn les eigenlijk niet uit! heb er dan ook gauw een rits in laten zetten (aan de binnenkant). Succes met je zoektocht!

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 16:20

Bedankt voor je reactie, vind ze erg mooi.

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 16:21

Nog een vraag voor de bokkers, kun je met een laars wat een dressuur type is springen en andersom? Is het fijn en zie je het vaak of sta je dan een beetje voor gek :)

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 21:47

Ik heb zelf de Petrie Olympic. Vind het een erg fijne laars!
Je moet ze even inlopen, maar daarna zitten ze heerlijk.

Aangezien jij zegt dat je wil springen én dressuren is het misschien handiger om een springlaars te nemen.
Met dressuurlaarzen kan je best springen, maar ze zijn minder soepel.

Succes :)

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 21:51

Met de Petrie dressuurlaarzen zou ik niet gaan springen. Ik had eerst de petrie anky, nu de petrie olympic en ik moet zeggen, van mijn leven niet dat ik mij daarmee over een sprong waag. Ze zijn echt wel hard en stevig, ideaal voor dressuur maar ik denk dat je erg veel pijn gaat hebben bij het springen ;)
Indien je er ook mee wil springen, zou ik voor een springlaars gaan.
Ik raad ook wel een laars met rits aan, de petrie anky heeft geen rits en ik had toch ook wel erg veel moeite om mijn laarzen uit te krijgen, aan ging meestal vlot, behalve als ze nog een beetje nat van het zweet waren, dan was het een hel om ze aan te krijgen. Achteraf een rits in laten steken kan, maar is vaak niet zo mooi aangezien die laarzen erop gemaakt zijn dat ze breder zijn aan de enkel omdat je er anders niet in geraakt. Dan zou ik dus eerder voor de Petrie Olympic kiezen.

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 22:35

Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Wil graag met rits, had niet gezien dat bij sommige laarzen geen rits zat :) De petrie olympic vindt ik ook erg mooi! Hiet kan je dus ook goed mee springen? En zie je dat vaker met zo'n model?

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:49

Met de petrie olympic zou ik niet gaan springen, dat is ook een dressuurlaars en zoals ik hierboven al aanhaalde zijn de petrie dressuurlaarzen hard en stevig. Ik vind ze totaal niet geschikt om te springen. Ik zou zeggen, ga ze eens in een winkel proberen, je zal snel voelen dat dat echt niet aangenaam gaat zijn om mee te springen.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:52

Ik heb de Petrie Glasgow http://www.ooteman.nl/dames/rijlaarzen/ ... rs-glasgow (zelfde model als de Hampshire, alleen dan met veters). De veters vind ik persoonlijk mooier, en daarmee kun je het net nog iets aansnoeren zodat die mooi om je enkel sluit (dan moet je wel even wat andere stevigere veters erin doen dan die je erbij krijgt, want die zijn elastisch en dus niet erg stevig).
Dit is een laars waarmee je ook prima kunt springen, maar deze heeft ook geen enorme boog zoals bijv de Anky.
Ik heb voorheen de Perfect gehad, en die raad ik je heel sterk af, ze zijn echt heel erg stug en hard, moeilijk aan en uit te krijgen, en je voelt weinig van je paard eigenlijk. Ik ben nu erg blij met mijn stuk soepelere Glasgows, maar dat is ook een kwestie van smaak :j
De andere modellen heb ik nooit mee gereden, maar ik hoop dat je iets aan mijn ervaring hebt ;)

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:53

ssandyy schreef:
Bedankt voor je reactie!
Mag ik vragen hoe de maat zit, ik zelf heb maat 40 en heb geen lange benen.
Heb je toevallig deze petrie anky: http://www.ruiterhuis.nl/images/anky.jpg

Ik heb inderdaad die laarzen. bruine en zwarte. ik heb ook de petrie athene in bestelling staan en hoop dat die net zo lekker zitten.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:56

heb p. Anky.. eens maar nooit weer. Zitten nu voor een 7,5 maar heb ze de eerste 1,5-2 jaar een 5 gegeven. Heb ze inmiddels 3,5 jaar.

De hak is echt flut. Omdat ik de laarzen na het rijden slecht uitkrijg, gebruik ik zo'n laarzentrekker. Probeer wel goed mijn voet erin te steken en te trekken aan de hiel, maar enkele keer vliegt toch de hak eraf. Schrok echt van het materiaal van het is echt flut mdf achtig spul met wat spijkertjes. Eens die breuk, vaak de hak er zomaar af.

Voor het geld moet het niet kunnen.
Verders zien ze er leuk uit...en geeft me een stiller been. Anders, wist ik het wel.
Nee de volgende laars wordt echt wat anders.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 00:12

HAR --> RUI

MeganMegan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:18

Ik ben op zoek naar nieuwe leren rijlaarzen. De petrie sydney laarzen lijken me wel wat, zijn dit een beetje goede kwaliteits laarzen? En waar kan ik ze dan het beste bestellen? Of kan ik beter voor een ander model gaan of zelfs voor een hele andere laars? Ik wil wel het liefst een hoge dressuurboog en een laars met een rits.

Marijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:16

fleur_yen schreef:
Ik heb de Petrie Glasgow http://www.ooteman.nl/dames/rijlaarzen/ ... rs-glasgow (zelfde model als de Hampshire, alleen dan met veters). De veters vind ik persoonlijk mooier, en daarmee kun je het net nog iets aansnoeren zodat die mooi om je enkel sluit (dan moet je wel even wat andere stevigere veters erin doen dan die je erbij krijgt, want die zijn elastisch en dus niet erg stevig).
Dit is een laars waarmee je ook prima kunt springen, maar deze heeft ook geen enorme boog zoals bijv de Anky.
Ik heb voorheen de Perfect gehad, en die raad ik je heel sterk af, ze zijn echt heel erg stug en hard, moeilijk aan en uit te krijgen, en je voelt weinig van je paard eigenlijk. Ik ben nu erg blij met mijn stuk soepelere Glasgows, maar dat is ook een kwestie van smaak :j
De andere modellen heb ik nooit mee gereden, maar ik hoop dat je iets aan mijn ervaring hebt ;)

Ik heb de Glasgow in de winkel gepast en die voelden erg fijn aan. Ben nu aa het twijfelen of ik die wil kopen, fijn om te lezen dat jij er goede ervaringen mee hebt! Waar heb jij ze gekocht? Ik heb hiervoor altijd rubberen laarzen gehad. Hoe zit het qua maatvoering van de leren, loopt dat net als gewone schoenen nog uit?

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:30

Ik heb Petrie Anky's. Zoals heel veel stugge laarzen echt een drama om in te lopen/rijden, maar uiteindelijk is het echt een geweldige laars. Ik heb ze overgekocht van iemand en die had er een rits in laten zetten, dat kan ik je overigens wel aanraden.. Want anders zou ik ze echt niet meer uit krijgen..

XmyloewX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:53

Ik heb ook de Petrie Glasglow, ik heb voor deze laarzen gekozen omdat ik ook sprong en dressuur reed. Nu rij ik alleen nog maar dressuur maar ook dat gaat prima met deze laarzen. De veters voegen niet echt iets toe, ik wilde graag veters omdat ik het erg mooi vind. De rits is stevig. Voor de maat moet je even gaan passen. Ook voor de hoogte is dat fijner. Als je elke keer na het rijden een doekje over je laarzen haalt (advies van de winkel haha) blijven ze mooi. Erg tevreden over deze laarzen!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:00

ssandyy schreef:
Nog een vraag voor de bokkers, kun je met een laars wat een dressuur type is springen en andersom? Is het fijn en zie je het vaak of sta je dan een beetje voor gek :)

Met de hele hoge en wat stuggere modellen kan je niet zo fijn springen. Verder wordt een rits aan de voorkant ook afgeraden bij springen omdat er te veel druk op komt te staan.
Heb zelf sinds een jaar de Petri Athene en ben daar erg blij mee. Met inlopen wel blauwe knieholtes gehad, maar nadat ze ingelopen/ingereden waren kan ik er heerlijk mee rijden. Mijn beenligging is een stuk rustiger geworden omdat het een wat stuggere laars is. Maar ken ook mensen die dat verschrikkelijk vinden.

LePinto07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:05

Ik heb ook petrie dressurlaarzen met een hoge dressuurboog. Ik kan daar prima mee springen hoor.
Je zit wel wat stevig aan je benen. Mijn laarzen zijn wel al wat ouder en daardoor waarschijnlijk ook een stuk soepeler dan in het begin. Veel invetten dus dan kan je er uiteindelijk wel mee springen!
Suc6 is zekerv een goede investering.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:01

Marijn_ schreef:
fleur_yen schreef:

Ik heb de Glasgow in de winkel gepast en die voelden erg fijn aan. Ben nu aa het twijfelen of ik die wil kopen, fijn om te lezen dat jij er goede ervaringen mee hebt! Waar heb jij ze gekocht? Ik heb hiervoor altijd rubberen laarzen gehad. Hoe zit het qua maatvoering van de leren, loopt dat net als gewone schoenen nog uit?

Ik heb ze 1.5 jaar geleden bij Epplejeck gekocht, met van die kortingsbonnen met kerst geloof ik, dus met 25% korting is op zo'n prijs nog helemaal leuk ;) Ze lopen om de schacht wel iets uit, de eerste week gingen ze bij mij namelijk iets lastiger dicht dan nu, maar dat is denk ook omdat ze over het geheel gewoon nog wat soepeler zijn geworden. Verder zijn ze qua hoogte ook nog wel wat ingezakt, maar ik doe er nu alles mee en nergens last van. Ik heb ze het eerste jaar erg netjes onderhouden, maar tegenwoordig ben ik er wat slordiger in, maar ze zien er echt ook gewoon nog erg netjes uit :j

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:19

Ik heb de Petrie Anky's gehad. Super fijne laarzen! In het begin super hard, je voelt niks.. maar nadat je ze hebt in gereden: PERFECT. Super mooi voor de dressuur, maar kan zowel voor het springen. Ik ben verliefd op de hoge dressuur boog haha.

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 10:24

Bedankt allemaal, hier kan ik zeker wat mee!
De petrie olympic staat nu op nummer 1 (moet ie wel paseen natuurlijk :) )
Kun je daar goed mee springen? En vinden jullie het een fijne laars?

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:28

Ik heb zelf de petrie leeds. Zitten vanaf dag 1 als gegoten. Dressuur, springen, cross of een halve dag op lopen, geen enkel probleem.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:30

Hele fijne laarzen idd. Ik heb met rits en veters omdat ik een hoge wreef heb.
Anders kom ik er niet in maar gelukkig passen petrie sowieso erg goed.