Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marin_ka3 schreef:Ze 'kleeft' zogenaamd aan stal, volgens mij... Komt heel veel voor. Als het mogelijk is voorlopig samen met een ander paard het erf verlaten, heb je de meeste kans dat ze gewoon doorloopt.
luckyluuk schreef:Zoals je het nu doet , is prima !!
Misschien vind ze het eng ,maar als ze nadat je afgestapt bent weer gewoon door loopt , is het toch prima ?
Voorlopig doe je het zo en probeert na het afstappen ,steeds eerder weer erop te gaan , zo krijgt ze vertrouwen in jou .
Je hebt haar pas ,en ze moet ook nog aan jou manier van omgaan met haar wennen , gaat je vast goed lukken.
Probeer er veel over te lezen ,en je pakt er dan dingen uit ,die voor jou handig zijn.
Succes
luckyluuk schreef:O ,Ja vergeten , probeer echt ook alleen te gaan , en niet altijd met een ander paard . Ze moet leren dat ze jou kan vertrouwen , ook als je alleen met haar op pad gaat .
troi schreef:Lastig hoor! En helemaal omdat je haar zo kort hebt is net wel oppassen geblazen voor uitprobeerspelletjes, die komen namelijk na deze periode. Wat de oorzaak is kan niemand hier op het foru bepalen maar denk er in elk geval om dat je jezelf als stevig presenteerd en echt de leiding neemt, zowel op de grond als in het zadel. Als je vreest voor mondpijn kan je tijdelijk een sidepul gebruiken zodat je zeker weet dat ze geen pijn heeft. Vergeet niet dat tinkers, naast heel lief, ook reuze slim zijn en zeker de leiding over nemen als jij haar die ruimte geeft.
troi schreef:Lastig hoor! En helemaal omdat je haar zo kort hebt is net wel oppassen geblazen voor uitprobeerspelletjes, die komen namelijk na deze periode. Wat de oorzaak is kan niemand hier op het foru bepalen maar denk er in elk geval om dat je jezelf als stevig presenteerd en echt de leiding neemt, zowel op de grond als in het zadel. Als je vreest voor mondpijn kan je tijdelijk een sidepul gebruiken zodat je zeker weet dat ze geen pijn heeft. Vergeet niet dat tinkers, naast heel lief, ook reuze slim zijn en zeker de leiding over nemen als jij haar die ruimte geeft.
Edit, als ze draait waarom laat jij haar dan niet doordraaien? Desnoods maak je 30rondjes totdat zij besluit dat dat nog veel vervelender is dan doorstappen. Maak het gewenste makkelijk en het ongewenste moeilijk!
Ginootje schreef:troi schreef:Lastig hoor! En helemaal omdat je haar zo kort hebt is net wel oppassen geblazen voor uitprobeerspelletjes, die komen namelijk na deze periode. Wat de oorzaak is kan niemand hier op het foru bepalen maar denk er in elk geval om dat je jezelf als stevig presenteerd en echt de leiding neemt, zowel op de grond als in het zadel. Als je vreest voor mondpijn kan je tijdelijk een sidepul gebruiken zodat je zeker weet dat ze geen pijn heeft. Vergeet niet dat tinkers, naast heel lief, ook reuze slim zijn en zeker de leiding over nemen als jij haar die ruimte geeft.
Edit, als ze draait waarom laat jij haar dan niet doordraaien? Desnoods maak je 30rondjes totdat zij besluit dat dat nog veel vervelender is dan doorstappen. Maak het gewenste makkelijk en het ongewenste moeilijk!
Ze draait dan 100 rondjes dat je er dronken van word! Dan pakt ze der bit vast en probeert ze terug te lopen!
troi schreef:Heel goed! En vergeet niet op je horloge te kijken als ze begint en het zeker een kwartier vol te houden! Als een paard aan het kloten is lijkt het namelijk vaak alsof de tijd heel snel gaat terwijl dat in de praktijk vaak veel minder is. En vergeet niet je vriend/vriendin van te voren te vertellen wat je plan is zodat die rustig op je wacht zonder ongeduldig te worden. Dat is op zon moment waarop je je helemaal met je paard bezig moet houden namelijk heel fijn. Succes!
Oh, en vraag je vriend(in) goed op ge letten wat haar signalen zijn tijdens jullie 'gevecht' , want een gevecht van wilskracht zijn dit soort dingen zeker, mn of ze ook gaat likken enzo op een gegeven moment. En geef haar rust en beloning als ze zich overgeeft. Dat zou namelijk een echt prestatie zijn ook voor haar.
binky schreef:Ik denk ook dat totaal vertrouwen in elkaar de oplossing zal zijn,geef het de tijd wat bij ons ook hielp was dat er de eerste tijd iemand op de fiets mee ging die naast ons fietste. Hou goed in de gaten of ze iedere x bij de zelfde plek omdraaid en neem haar daar dan eens aan de hand mee naar toe, omdat je er dan niet opzit heb jij geen angst {ik werd altijd al bang als ik de plek naderde en zag al hele doemsenario's voor me} en zal zij de plek niet als "eng" ervaren en er waarschijnlijk aan de hand zo langs gaan.
. Dus dan loop ik een stuk en klim ik er weer op. Ginootje schreef:Aan de hand wandelen vind ze sowieso niets, maar mijn merrie is bang voor schapen & shetlanders.. En de meeste plekken waar ze draait staan of stonden die beesten! Dus dat kan natuurlijk ook een reden zijn.. Ze zal er best een reden voor hebben dat ze draait!
Ginootje schreef:Ik heb iedere keer direct gereageerd! Heb haar nooit zelf laten beslissen! Alleen soms zie je aan j paard dat ze iets echt niet leuk vinden! Maar toch blijf ik wandelen!