Hallo, ik heb een shetland hengst die tot voor kort nog mensschuw was, de laatste weken is er veel mee gewerkt geweest waardoor hij wel kalmer is geworden en iets meer respect heeft voor mensen. Daarstrax ging hij in de wei liggen terwijl hij aan het grazen was en hij bleef grazen toen hij neerlag. Toen begon hij ook heel stilletjes en zielig te hinniken, normaal hinnikt hij altij heel schel en hoog voor aandacht, maar nu niet. Waarom gaat hij zo dicht bij ons liggen en hinniken? is hij misschien ziek en wou hij dat vertellen?
Onze pony lag ook toen wij aankwamen op stal. We hadden haar net een paar maanden en wist van haar wel van dat het niet goed zat want, ze zou nooit zomaar gaan liggen. Daarom vroeg ik ook hoe hij loopt.
Koliek kan ook nog. En als ze helemaal plat liggen en zachtjes hinniken, zou het ook weleens een droom kunnen zijn.
Cisje_Chuck
Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-13 11:09
ik denk niet dat hij hoefbevangen is, want hij liep een halfuur daarvoor nog heen en weer te draven. koliek denk ik ook niet want hij stampte of beet ook niet egt naar zijn buik hij had wel zijn ogen dicht maar hij lag niet op zijn zij, ik zal proberen een foto te plaatsen
misschien wil ie je wel vertellen dat ie zich alleen voelt en er graag een vriendje bij wil hebben.
Cisje_Chuck
Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-13 11:18
ja ma hij is hengst en onze merries zijn een tijdje geleden door een klophengst aangevallen geweest en een van hun is al een oudere merrie en die was in shock, dus we willen nog wachten met hem erbij te zetten tot de merries helemaal genezen zijn, en hij wordt ook binnekort gecastreerd en dan mag hij er wel bij.
tossielove
Geplaatst: 06-07-13 11:20
Goof schreef:
mamavrend schreef:
Zoals ik dat nu lees kon hij nog wel eens hoefbevangen zijn.
Waar maak je dat uit op??
Dat was ook het eerste gevoel wat ik kreeg bij het lezen van de OP. Geen idee waarom, want je kunt het idd nergers uit opmaken. Ik denk wel dat er iets aan de hand is, aangezien hij poosje terug mensen schuw was en nu naast mensen ligt, lijkt me zeldzaam, maar het zou kunnen natuurlijk.
als mijn paard ligt eet hij ook soms nog gewoon en als hij slaapt kreunt en hinnekt hij ook de hele tijd.. dat hij dicht bij jullie gaat liggen, geen idee. misschien gaat hij jullie toch meer vertrouwen..
oke, maar het was wel even eng omdat hij dat nog nooit daarvoor had gedaan. ik dacht niet echt dat hij ziek was want dan zou hij toch niet meer eten? het is echt wel vreemd want hij had zijn halster aan en we hielden het touw vast dus ja ...
we stonden er mss een meter van, hij heeft wel graag aandacht enzo en ja hij vertrouwt ons idd al meer maar om ons aan te zien als "andere paarden van de kudde die over hem waken" vind ik het toch vreemd
Oke gelukkig als hij daar voor nog lekker aan het ronddraven was zal het geen hoefbevangen zijn. Geen idee waarom hij dat dan doet. Ben wel benieuwd naar die foto.
Mijn pony is ook wel eens naast me komen liggen toen ik bij hem zat. Hij hinnikt ook wel eens als hij diep in slaap is. Dan gaat hij ook rare bewegingen met zijn mond maken. Maar hij mankeert ook niks hoor! Er hoeft niet meteen wat aan de hand te zijn! Maar in de gaten houden kan natuurlijk altijd!