Even een vraagje waar jullie misschien antwoord op weten
Ik start met mijn eigen paard Z1 tussen de paarden en ben dus lid van een vereniging en van de knhs. Nou heeft een stalgenootje me gevraagd of ik haar paard ook wil starten op eigen kosten. Nou ben ik even aan het kijken wat dat dan kost als ik hem nu zal aanvragen. Kan zelf vinden op de knhs dat een startpas voor een paard € 78,25 per jaar of een gelimiteerde startpas voor € 57,50. Nou denk ik zelf omdat het nu al july is dat het slimmer is om dan een gelimiteerde startpas te doen voor dit jaar nog zegmaar en dan eventueel vanaf januari dan een gewone startpas. Is het nou zo dat die startpas dan vanzelf word omgezet na de 5e x starten dus in 2014? Of moet ik dit al van te voren aangeven bij de knhs?
Heb er zelf wel zin in om er nog een paardje bij te gaan starten maar het moet natuurlijk wel leuk blijven en niet te duur worden.
Wie kan me een goed advies geven?!
Laatst bijgewerkt door Carmuh op 04-07-13 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Als je 5 x gestart hebt word die idd automatisch omgezet en krijg je de rekening toegestuurd
Carmuh
Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-13 21:29
feoramore schreef:
Als je 5 x gestart hebt word die idd automatisch omgezet en krijg je de rekening toegestuurd
Ok dus dan zou het slimmer zijn om nu een gelimiteerde startpas aan te vragen?! en dit kan gewoon via mijnknhs en omdat ik al lid ben van een rijvereniging zitten er verder geen kosten meer aan toch?
Administratiekosten betaal je altijd, maar verder komen er geen extra kosten bij naast de startpas. Als je een 5de keer van start gaat in 2013 dan wordt idd de startpas geupgrade en krijg je een rekening. Als je in 2014 van plan bent om meer dan 4 keer te starten is het wel handig om dat tijdig aan te geven, als je dan direct een ongelimiteerde startpas neemt ben je namelijk goedkoper uit.
Als je dit jaar in de gaten houdt dat je maar 4x start en voor 1 december bij het KNHS aangeeft dat je een ongelimiteerde startpas wil voor 2014 dan is het de goedkoopste manier. Maar start je in 2013 5x dan betaal je voor je gelimiteerde 57,50 + 25 euro omzetten naar ongelimiterd. Dan ben je dus duurder uit met een gelimiteerde. Maar als je echt maar 4x wil starten is het goed te doen.
naar mijn weten (maar dat weet ik niet zeker) is 1x start op een wedstrijd (2 proefjes) dus dan zou je totaal 8 proefjes kunnen starten. Mocht het inderdaad maar om 4 proefjes gaan ben je wel heeeeeel duur uit!
gelimiteerde startpas geld echt voor 4x starten = 8 proeven rijden. Mijn zusje heeft ook een gelimiteerde pas en nu 3 wedstrijden (6 proeven) gereden en er ligt nog geen rekening op de mat hoor. Als je je daarna je 5de wedstrijd start wordt het automatisch omgezet naar een 'normale' pas. Ik weet alleen niet of je dan het bedrag van een onbeperkte pas moet betalen of dat dit met elkaar verrekend wordt..
nou das lekker dan, degene die bij ons op de vereniging daar over gaat zei iets heel anders wordt het daarna dan verrekend en moet je rond de 20 euro bijbetalen of gewoon de volle pond ?