Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Samblabla schreef:Koop toch gewoon jodphurs of rijlaarzen. Veel veiliger, netter en zijn ervoor gemaakt om te rijden.
Met sneakers met een hoge voorkant ( ik weet niet hoe je het moet zeggen waarschijnlijk weet je wel wat ik bedoel ) zou het wel fijner kunnen zijn omdat er dan nog iets is wat je voet tegen houdt, maar dat heb ik zelf nog nooit gedaan sinds dat ik met mijn vans heb gereden dat doe ik namelijk nooit meer. Maar als je het zelf wilt doen zou ik het ook gewoon lekker doen want ik zie zo vaak mensen rijden met sneakers waar het wel goed bij gaat dus ik denk dat ik gewoon pech had
KozieZ schreef:Nee, niet met sportschoenen. Valt naar mijn mening niet onder veilige schoenen om mee te rijden.
Dat mensen dat fijner vinden, is naar mijn mening meer omdat ze het gewend zijn, dan dat het echt zo fijn is. Als je goede rijlaarzen/jophurs met chaps/gaithers gewend bent, vind je sportschoenen waarschijnlijk juist vreselijk zitten met rijden.
Ben je altijd sportschoenen gewend, vind je dat fijn. Ben je altijd rijlaarzen gewend, dan vind je dat fijn.
Past prima in mijn beugels, heeft een hakje en glijd er ook zo weer uit bij een ongeval (eigen ervaring
) KozieZ schreef:Aan wat je gewend bentBen je altijd sportschoenen gewend, vind je dat fijn. Ben je altijd rijlaarzen gewend, dan vind je dat fijn.
Voor de veiligheid zit het in de soort zolen, breedte van de schoen to de beugel, aanwezigheid van hak.
Als je gewone schoenen steviger zitten, vraag ik me wel af of je voor de juiste jophers gekozen hebt. Mijn rijlaarzen zitten minstens net zo fijn als mijn gewone laarzen.