We kennen het allemaal wel, in veel topics komt het naar voren: Het opwarmen van het paard dmv instappen, stretchen, veel figuren rijden of stelling vragen (iedereen heeft zijn eigen manier). Zodat het paard daarna gedegen opgewarmd aan het werk gezet kan worden. Nu gaan wij er ook altijd prat op
dat paardensport een SPORT is, en dat ook wij dus een prestatie leveren. Nu zwemmen wij met de reddingsbrigade altijd in als zijnde warming up. Dochter heeft ook een opwarm-tijd bij turnen en zo heeft elke sport wele en warming-up voor de daadwerkelijk training. Dus met paardensport zou ook de ruiter een warming-up moeten doen. Al is mij dat in mijn manege tijd nooit aangeleerd...Nu vroeg ik mij dus af, terwijl ik mijn rug en heupen aan het losdraaien was (want ik heb de afgelopen jaren gemerkt dat ik veel baat heb bij een Warming-Up, hoeveel RUITERS doen een warming-up voor de training met hun geliefde vierhoevige en ook HOE doen ze dat dan?
Dus Bokt: brand los! Doe jij een warming-up? en zo ja hoe? en zo niet, waarom niet?
) wel een WU. Dat begint bij mij thuis al als onderdeel van de ochtend, maar dat komt ook door oude blessures dat ik (ongeacht of ik ga rijden) thuis onder de douche even alles goed stretch. Word toch al een dagje ouder haha, du merk dat ik niet soepel ben als in mijn tienerjaren.
. Zelf doe ik voor het rijden meestal nog even wat grondwerk, maar daarbij stretch ik mezelf niet echt.