problemen met hoefsmid.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kinscem

problemen met hoefsmid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 22:15

Wij hebben ons paard laten bekappen bij paardenkliniek Schoonloo, onder verdoving. Het paard is daar 3x bekapt, door hoefsmeden van het hoefsmedensyndicaat.
Namen noem ik niet, zijn op te vragen per pb.
Wij hebben de bekap beurten elke keer contant betaald aan de hoefsmid, en nu krijgen wij van 1 specifieke hoefsmid een rekening voor 2 bekap beurten.
Ik wens dit niet te betalen, heeft iemand advies voor mij hoe te handelen, ik helaas geen kwitantie ontvangen, ik dacht dit gebeurt bij dierenartsen kliniek, ik ben dus te goed van vertrouwen geweest.

Balou_k

Re: problemen met hoefsmid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:27

Ach misschien gewoon een foutje ik zou even contact op nemen met ze?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:29

Maar heb je op een andere manier bewijs van de betalingen die je al gedaan hebt?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 00:04

VSW --> TAO

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 07:16

Excuus dat het verkeerd stond, en bedankt voor het verplaatsen.

Even over contact opnemen: Hij heeft contact opgenomen tijdens onze vakantie, heb uitgelegd dat ik had betaald en dat ik het ging uitzoeken. Gisteravond na 22 uur belt hij, persoonlijk vind ik dit een ongeschikt tijdstip, en daarbij heeft hij eerst mijn man gebeld, die is elders in NL, en daarna mij. Heb mijn man gebeld en toen bleken we biede gebeld te zijn. Ik zie dit als een vorm van intimidatie, je hoeft geen 2 mensen te bellen na 22 uur.

Ik ben er inderdaad dingen aan het uitzoeken maar ik dacht misschien zijn er mensen op bokt die iets ssortgelijks hebben gehad, en hoe zijn jullie er dan mee omgegaan.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 07:25

ik vind dat je erg verdrijft met intimidatie ,
bel gewoon de kliniek op en praat er rustig over ,
het is een hoefsmid geen crimineel

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 07:28

En waarom belde hij terug dan..?
Om te zeggen dat hij je betaling terug gevonden had of juist niet.?

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:30

Wauw intimidatie .... niet echt in mijn ogen.
Bel eens rustig op en praat erover. Volgens mij voel je je nogal aangevallen
en in onderling overleg kan er vast wel besproken worden hoe de vork in de steel zit.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:42

Hihi mijn hoefsmid belt ook altijd tussen half 9 en half 11 en ik bel hem ook altijd laat! Kwestie van overdag is er geen tijd.. Hoefsmeden zijn druk!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:44

Hoefsmid staat overdag gebukt een paar hoeven te behandelen dus dan is er geen tijd voor bellen, hoefsmeden doen hun administratie altijd laat op de avond, dat het ongewenst is kan ik me voorstellen, intimidatie is overdreven. Bel de kliniek en leg het voorval uit.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:46

Ik zou ook de kliniek bellen die zullen jouw wel kunnen helpen en eventueel zelf contact opnemen met de betreffende hoefsmid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:47

kinscem schreef:
Excuus dat het verkeerd stond, en bedankt voor het verplaatsen.

Even over contact opnemen: Hij heeft contact opgenomen tijdens onze vakantie, heb uitgelegd dat ik had betaald en dat ik het ging uitzoeken. Gisteravond na 22 uur belt hij, persoonlijk vind ik dit een ongeschikt tijdstip, en daarbij heeft hij eerst mijn man gebeld, die is elders in NL, en daarna mij. Heb mijn man gebeld en toen bleken we biede gebeld te zijn. Ik zie dit als een vorm van intimidatie, je hoeft geen 2 mensen te bellen na 22 uur.

Ik ben er inderdaad dingen aan het uitzoeken maar ik dacht misschien zijn er mensen op bokt die iets ssortgelijks hebben gehad, en hoe zijn jullie er dan mee omgegaan.

Wat heb je gisteravond dan met hem besproken dat hij belde???? Intimidatie vind ik zwaar overdreven. De bewuste hoefsmid doet gewoon zijn best om met jullie in contact te komen, lijkt mij. Of heeft hij jullie beide verrot gescholden aan de telefoon?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:54

Mijn smid is jarenlang alleen maar rond 22u. bereikbaar geweest omdat 'ie dan namelijk pas klaar was met al het werk van die dag. ;) Maar jullie hebben dus allebei niet opgenomen? Dan weet je ook niet waar hij voor belde. Ik zou gewoon nog een keertje proberen hem te pakken te krijgen. Wie weet gaat het gewoon om een misverstand.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:56

Weet je wat, anders bel je die hoefsmid even, en bespreek je je probleem :?

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:06

kinscem schreef:
... , heb uitgelegd dat ik had betaald en dat ik het ging uitzoeken. ...

Dan ligt de bal toch aan jouw kant? Doordat jij toezegt 'het uit te zoeken' blijft er onduidelijkheid bestaan. :?
Had gezegd dat je al 2 keer contant betaald had en enkel nog een factuur voor de 3e keer verwachtte, dan was het m.i. waarschijnlijk al opgelost geweest.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:14

Ik snap het hele punt ook niet helemaal. Als jij, TS, alle behandelingen elke keer contaant betaald hebt vált er toch niks uit te zoeken? Je hebt dan gewoon betaald, punt. Intimidatie gaat idd wel erg ver. Hoefsmeden zijn overdag zo goed als non-stop bezig met hun werk in de praktijk uit te voeren en gaan dan s'avonds pas bezig met de facturen. Dus zo raar is het niet, het tijdstip dan. Dat ie eerst je man belt en dan pas jou, terwijl het om jou gaat, echter wel.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:28

Beste TS, wat een vervelende situatie.

De hoefsmid wist vast niet dat je met vakantie was toen hij jou de eerste keer belde.
Misschien had je het hem wel verteld, maar dan was hij het vast gewoon vergeten.
Hoefsmeden spreken per dag tig mensen en vakantie is momenteel vaak het onderwerp van het gesprek.

Heb je hem na je vakantie teruggebeld?
Als je dat niet gedaan hebt dan is het niet heel raar dat hij weer contact opneemt met jou.

Heb je hem ooit gebeld met de telefoon van je vriend?
Hij heeft dat nummer dan vast ergens genoteerd als zijnde jouw nummer.

Persoonlijk bel ik niet na 22.00 uur en zou ik ook vreemd opkijken als iemand mij na 22.00 uur zou bellen, tenzij het een noodgeval betreft.
Je mag hem gerust vertellen dat je liever niet meer zo laat op de avond gebeld wordt.

Ik zou dit niet direct opvatten als intimidatie, dat zou voor mij afhangen van het verloop en de toon van het gesprek.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:38

Misschien heeft de beste man wel ontdekt dat je inderdaad betaald had, en schaamde hij zich zo voor zijn fout dat hij meteen wou bellen om het recht te zetten???

Je kunt alles zo goed of slecht invullen als je zelf wil...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:59

Ben benieuwd of je de smid inmiddels hebt gesproken. ;)