Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
het paardje moet er even doorheen gok ik. Die van mij heeft 4 Jaar op het land gestaan en ik ben elke dag met hem naar buiten geweest eerst door het dorp en later langs groot verkeer (ik had het geluk dat ze overal aan het bouwen waren en zijn
) nu zijn we 3 maanden verder en hij is bijna nergens meer bang van

maiateck schreef:lekker rustig aandoen, langzaam alles opbouwen. eventueel eerst aan de plek laten wennen en aan jou/jullie en dan alles rustig oppakken. dan krijgt het paard beetje vertrouwen enzo en is hij al snel minder angstig. mijn oude verzorgpony was een tarpan die stamt volgensmij af van de konik en die was heel braaf rustig en deed niks kwaad
Cassidy schreef:maiateck schreef:lekker rustig aandoen, langzaam alles opbouwen. eventueel eerst aan de plek laten wennen en aan jou/jullie en dan alles rustig oppakken. dan krijgt het paard beetje vertrouwen enzo en is hij al snel minder angstig. mijn oude verzorgpony was een tarpan die stamt volgensmij af van de konik en die was heel braaf rustig en deed niks kwaad
De Tarpan is uitgestorven daar loopt geen vertegenwoordiger meer van rond sinds 1887.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tarpan
Men probeert om de Tarpan terug te fokken en een van de resultaten is de Konik.

jansgrietje schreef:Wat wij willen weten is of dit ras van nature zo schrikachtig is,,,dan steken we er geen moeite meer in en houden we hem zo wel. De hoefsmid had er onlangs ook geen goed oog in, kon wel de voorste hoeven doen maar niet de achterste.
vrijwel elk dier kan je rustig maken. als je de tijd er maar voor neemt. 
ElisaAppie6 schreef:Hoi, hier kan wel een jaar inzitten of misschien wel 2 om hem dat helemaal te leren. Als je pony op stal staat is het misschien wel handig om er een radio bij te zetten. Dat een paar dagen volhouden. De training begint bij de kleine dingetjes, bijvoorbeeld hij schrikt van iets wat valt. Als de pony jou niet vertrouwt heb het geen zin, zorg dus eerst voor vertrouwen (Kan ook een heel tijd in zitten). Borstel hem zo vaak, kom vaak zijn stal binnen met iets lekkers. Wandel met hem. Schrikt hij ergens van? Zet hem stil. Voor meer info, als hij bijvoorbeeld geen halster om kan, stuur mij een berichtje