Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(Mijn andere paard krijgt dit dus ook, al hoeft ze deze behandeling niet persee)
WillekeKnol schreef:In mijn beleving is hoe minder vaak het bemest word (hangt ook af wat voor mest), hoe beter het is voor je pony. Dus ik zou weiland 1 gebruiken.
Toch zou ik er zelf voor kiezen om een stukje af te zetten, dat niet al te groot is en zou hem dan niet de heledag erin houden. Maar beginnen met een uurtje en dat steeds wat opbouwen. Uiteindelijk langer als 4/5 uur per dag zou ik zelf sowieso niet doen.
Zelf heb ik ook een pony die ook hoefbevangen geweest is. Zij staat nu op een ''arm'' stukje dat 1 keer per jaar word bemest (ruige en/of vloeibare koeienmest). Het gras is erg kort en ze staat er nooit langer als 5 uur in. Zodra het gras snel langer word mag ze minder lang (tot het kort is) of krijgt ze kleinere stukjes.
Overal waar ze ook mag staan thuis (veel gras en/of vaker bemest met koeienmest), mag ze van mij nooit langer als 2 uur per dag in(Mijn andere paard krijgt dit dus ook, al hoeft ze deze behandeling niet persee)
Naast dit staat ze altijd bij haar schuilstal in een weilandje waar echt bijna niks te halen valt en de helft zand is.
Ik zou de bakoptie wel gebruiken dus... misschien mag er een andere pony bij? Of zoek nog een ander ''lotgenootje''
Alleen kan ze daar pas in September heen dus het is nog een beetje puzzelen voor de laatste twee maanden.
NMMx schreef:Ik dacht ook meteen aan een geit, haha
Maarja dat is toch wat anders dan een paard. Gelukkig kan ze ze vanuit alle plekken waar ze kan staan wel zien, maar als ze in de bak staat kunnen ze dus niet echt neuzen. Vind ik toch wel sneu... Maarja voor die laatste twee maanden moet het maar even zo dus.. Lisette1990 schreef:Ik zou voor weide 2 kiezen als deze echt goed kaal gegeten is door je andere paarden. Dan kan ze hier toch niet zoveel meer eten dat ze er hoef bevangen van wordt lijkt me? Dat jonge gras op weide 1 lijkt me niet goed voor haar.