gekleurde teugels of toch niet ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daynici

gekleurde teugels of toch niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 01:43

morgenmiddag rond half 2 rijd ik mijn vierde (echte Proef) met mn paard, maar waar zit mn twijfel;
ik heb altijd met brede rubberen teugels gereden, nou zijn mijn laatste paar door een ongelukje (paard staat op de teugels) kapot gegaan , de enigste paar teugels die ik nog heb kunnen kopen waren gekleurde., nou is mijn vraag wat kan ik beter doen morgen mn dressuur concours met gekleurde teugels rijden, en dus misschien commentaar van de jury, of mn oude versleten dunne teugels er aanhangen , maar dan met was lijntjes rijden, en voor mn gevoel totaal geen controle over mn paard te hebbben.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 01:48

Kun je van niemand teugels lenen?

Edit: Of morgen even naar de winkel als dat mogelijk is.
Laatst bijgewerkt door Lieszje op 29-06-13 01:50, in het totaal 1 keer bewerkt

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 01:49

Gekleurde teugels als jij het beter vindt gaan met de gekleurde teugels zal de proef ook beter gaan dan dat je de andere teugels gebruikt al krijg je een reactie, beter dat dan dat je proef niet fijn gaat.

Avelienvd

Re: gekleurde teugels of toch niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 01:59

Gewoon de gekleurde er aan hangen!

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 02:03

ik kan van genoeg mensen ander teugels lenen (naar de winkel van te voren gaat niet meer ivm werk) de teugels waar mee ik nou rij op concours zijn een slag dunner en versletener om eerlijk te zijn, met de gekleurde rij ik altijd ook de lessen maar zou de jury mij hier ook op afrekenen ? ohja het lenen van de teugels gaat eigenlijk erop dat niemand mij deze teugels aanbied

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 02:04

nee hoor daar rekenen ze je niet op af, sterker nog dat mag niet eens

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 02:10

tjah misschien mag het wel niet, maar kijkt het gros niet naar het totaal plaatje ??

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 02:37

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt!
Succes morgen!

LeonieHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:10

gekleurde. maar het beste is misschien dan nieuwe kopen!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:03

of lenen, of gekleurde, als jij je maar goed kan concentreren omdat je dan de goede teugels in handen hebt

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:07

Ik zou gewoon de gekleurde teugels pakken... Waarom niet? Is ook weer eens wat anders dan die saaie teugels altijd ;)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:16

Volgens mij mogen gekleurde teugels niet, en als dat idd zo is, dan zal het misschien niet bij alleen maar een reactie van de jury blijven. Je loopt het risico dat je dan eerst de teugels moet vervangen voor je de proef verder mag rijden. Daarbij helpt jouw leeftijd ook niet mee, als je een klein kind was wordt het misschien wel door de vingers gezien, maar ik zie dat je 28 bent en dan mag je ervan uitgaan dat je het reglement wel kent. Ik snap ook niet waarom je niet met die oude zou kunnen rijden, waarom zouden die als waslijntjes hangen, jij neemt ze toch op op de plek waar je ze op hoort te nemen? En je houdt ze toch ook op de lengte die nodig is??

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:19

Zover ik weet is er geen verplichte kleur van tuig. Het kan je een punt bij verzorging kosten, maar als je daardoor hogere punten bij de rest weet te rijden is het al snel de moeite waard.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:20

Kan je ze niet overspuiten :')

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:31

ALs je het even controleert bij de reglementen van de KNHS dan weet je of het mag ja of nee. Mag het toch wel dan is de keuze makkelijk toch?

Starmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 16:54

Ik zou gewoon met gekleurde teugels gaan, dan maar een puntje minder voor verzorging oid. Dan dat je het gevoel hebt dat je geen controle hebt over je paard!

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 23:58

haha ik heb wel gedacht aan overspuiten eclair98, maar ik ben bang dat mn witte handschoenen onder het rijden zwart worden, ik heb zaterdag gewoon braaf met mn oude teugels gereden, en ga hard op zoek na dezelfde teugels als de gekleurde maar dan in het zwart, maar in ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken en mousmous ik ben het niet in het regelement tegen gekomen.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:35

Ik kon het ook niet vinden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:45

Starmaker schreef:
Ik zou gewoon met gekleurde teugels gaan, dan maar een puntje minder voor verzorging oid. Dan dat je het gevoel hebt dat je geen controle hebt over je paard!
De jury mag hiervoor geen punten aftrekken ;)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:00

daynici schreef:
haha ik heb wel gedacht aan overspuiten eclair98, maar ik ben bang dat mn witte handschoenen onder het rijden zwart worden, ik heb zaterdag gewoon braaf met mn oude teugels gereden, en ga hard op zoek na dezelfde teugels als de gekleurde maar dan in het zwart, maar in ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken en mousmous ik ben het niet in het regelement tegen gekomen.

Ja dat is dan wel weer zo.

Hoe ging het?

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 09:19

voor mijn gevoel ging het eigenlijk wel goed,maar ons probleem ligt echt bij de impuls dus bij elk concours een 5en en 6en briefje waar alleen op staat werk aan je impuls. maar we gaan vrolijk verder haha, ooit komt die winstpunt er wel :o