Recreatiewoning met paardenstal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roosjong

Recreatiewoning met paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 22:20

Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen...
Al jaren woon ik samen met mijn 2 paarden op een anti-kraak boerderij.
Het was fantastisch maar het einde is helaas in zicht.
Ik ben werkzaam in Utrecht, wat voor mij ook de voornaamste reden is om daar in de buurt een woning te zoeken.
Nu kreeg ik de tip om op de utrechtse heuvelrug (Amerongen) eens te gaan kijke omdat daar schijnt dat er recreatie woningen met paardenstallen verhuurd worden, heb mij rot gezocht maar kan het helaas niet vinden :(
Heeft iemand voor mij DE tip?
Of misschien elders?
Soest zag ik ook veel recreatie woningen!!
Veluwe vind ik helaas te ver!!

Ander echt huis met stal te huur is uiteraard ook welkom :D

Alvast bedankt!!!!

Groeten Roos

LiesxAnne

Re: Recreatiewoning met paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:23

Ik ben zelf woonachtig in de omgeving van de Utrechtse heuvelrug maar ik heb hier nog nooit gehoord. Wat natuurlijk wel kan is een recreatiewoning ( chalet ) voor langere termijn huren. Zoek maar is op marktplaats, worden erg veel chalets aangeboden. En dan de paarden stallen bij een pensionstal in de buurt, die zijn er immers genoeg.

Roosjong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 22:27

Dank je wel!
Zie inderdaad zoveel parken staan en inderdaad ook voor langere termijn...
Leek mij ook al te mooi voor woorden :o
Mijn laatste kans leek dan ook om de vraag aan mensen met paarden te stellen, zoeken word ik niet vrolijk van!
Welke pensionstalling in de buurt raad jij aan?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:46

Wat voor een stal zoek je?

Roosjong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 23:03

Eentje met een woning eraan :+

Wat voor mij belangrijk is;
Ze moeten naar buiten kunnen, om vaste tijden gevoerd worden, veel ruwvoer, goede (hoeft niet per definitie overdekte rijbak) goede even veilige stal, tevens weiland, mesten maakt niet uit, kan ik zelf doen, mag ook gedaan worden, als het maar goed gebeurd, en voor mij; ik wil graag wel op zondag kunnen komen en met de paarde het erf afkunnen _/-\o_ (vrachtwagen stallen zou een mooie optie zijn)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 23:07

stal met woning erbij in de omgeving van Amersfoort of Soest gaat denk ik niet lukken.
Er zijn wel wat pensionstallen in deze buurt.

Roosjong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 23:18

Amersfoort denk ik sowieso niet, leusden zuid in den treek staat een huis te huur weliswaar zonder stallen, wie weet hebben 'de buren' wat... Ga volgende week kijken.. Bij de korte duinen staat een stukje land met stallen te koop (funda landelijk) daar wil ik morgen voor bellen, kijken wat de opties zijn, kan me de exacte locatie zo ook niet voor de geest halen ;(
Rij momenteel vrij veel op de utrechtse heuvelrug, zie overal boerderijtjes met van die kleine huisjes eraan.. Heb een vriendinnetje die daar woont, ook in zo'n fantastisch huisje!
Zij heeft die gewoon via marktplaats! Nu natuurlijk niks te vinden!
Zit er zwaar over te denken om overal maar briefjes in de bus te gooien en advertenties op te hangen in de supermarkten in de buurt := :=

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 04:06

Ik weet dat ze in Rhenen erg veel leuke chalets te huur hebben voor de langere termijn, bijv deze:
http://www.marktplaats.nl/a/huizen-en-k ... ousPage=lr
Ik heb zelf mijn paard in Ommeren staan, net over de brug bij Rhenen. Alle dagen van de week kan je daar terecht en paarden staan veel buiten in grote weilanden, nu al 24/7. Is wel een kleinschallige pensionstal, staan nu zo 15 paarden.