Petrie laars

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snorremans

Petrie laars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 17:39

Omdat ik op marktplaats behoorlijk veel nog mooie Petrie laarzen zie, en ik toch nog wel een extra paar leren laarzen wil, ben ik al wat aan het rond kijken maar ik kom niet echt uit de maten. Ik heb een paar petrie chaps waar in staat: 4-37-36-1, wat betekent elk cijfer dan? En als ik een laars zal,kopen heb ik dan ook een 36 nodig? Zelf heb ik al een paar leren laarzen waar in staat: voor de kuitmaat: L.

Ik hoop dat iemand me zou kunnen helpen. :o

Elvirave

Re: Petrie laars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:51

37 cm is de hoogte, 36 cm de kuitmaat, de 4 staat gewoon voor de maat 4, dus die 37 - 36.
als je laarzen koopt heb je dus kuitmaat 36 nodig, let er wel op dat er bij laarzen geen elastiek aan de rand bij de rits zit, ze rekken dus niet mee. ook ligt het aan het model of er een rits in zit.
het beste kun je je kuitmaat ong 1 cm groter nemen. (als er geen rits in zit, ivm aan uit trekken en in de zomer zijn je kuiten dikker dan de winter)
voor de hoogte moet je het opmeten van je hak tot iets onder je knieholte, omdat 37 van de chaps is, dus zonder schoen.
per merk is de kuitmaat verschillend, dus je moet anders even op google zoeken wat kuitmaat L bij jouw merk laarzen inhoud ;)
hoop dat je er iets van snapt haha!

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 21:57

Elvirave schreef:
37 cm is de hoogte, 36 cm de kuitmaat, de 4 staat gewoon voor de maat 4, dus die 37 - 36.
als je laarzen koopt heb je dus kuitmaat 36 nodig, let er wel op dat er bij laarzen geen elastiek aan de rand bij de rits zit, ze rekken dus niet mee. ook ligt het aan het model of er een rits in zit.
het beste kun je je kuitmaat ong 1 cm groter nemen. (als er geen rits in zit, ivm aan uit trekken en in de zomer zijn je kuiten dikker dan de winter)
voor de hoogte moet je het opmeten van je hak tot iets onder je knieholte, omdat 37 van de chaps is, dus zonder schoen.
per merk is de kuitmaat verschillend, dus je moet anders even op google zoeken wat kuitmaat L bij jouw merk laarzen inhoud ;)
hoop dat je er iets van snapt haha!

Haha dankjewel, zo heb ik wel genoeg uitleg en kan ik eens even gaan kijken! En anders toch eerst maar even bij divoza ofzo laten opmeten en laarzen passen!

Elvirave

Re: Petrie laars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:47

Ja dat is meestal t beste want elk model valt ook weer een beetje anders en als je dan weet welke maat enz je moet hebben kun je gewoon op mp kijken ;)

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 11:40

Elvirave schreef:
Ja dat is meestal t beste want elk model valt ook weer een beetje anders en als je dan weet welke maat enz je moet hebben kun je gewoon op mp kijken ;)

Ja klopt, helaas heb ik erg moeilijk benen, maar mijn petrie chaps en jophurs bevallen wel goed, dus denk dat petrie laarzen ook wel goed moetem gaan zitten.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:15

Ik vind persoonlijk Petrie laarzen niks, ik had nieuwe Petrie's en ik heb ze uiteindelijk weer verkocht omdat ik niet normaal erge blaren op me poten kreeg. Inlopen is echt een hel! de kwaliteit is wel erg goed, het is maar goed dat je ze op mp heb gezien en niet zelf moet gaan inlopen :o
Ik ga binne kort kijken voor de Niro's schijnt een stuk beter te zitten en ik vind persoonlijk de laarzen ook wat mooier :D

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 11:23

sannedeedee1 schreef:
Ik vind persoonlijk Petrie laarzen niks, ik had nieuwe Petrie's en ik heb ze uiteindelijk weer verkocht omdat ik niet normaal erge blaren op me poten kreeg. Inlopen is echt een hel! de kwaliteit is wel erg goed, het is maar goed dat je ze op mp heb gezien en niet zelf moet gaan inlopen :o
Ik ga binne kort kijken voor de Niro's schijnt een stuk beter te zitten en ik vind persoonlijk de laarzen ook wat mooier :D

Gelukkig heb ik zelf geen last gehad bij mijn leren laarzen die ik nu heb en ook mijn petrie jophurs niet, ik zou zelf ook wel graag helemaal nieuwe kopen, maar omdat ik daar niet echt het geld voor heb en ik bang ben dat mijn voeten nog groeien wacht ik liever even en koop dan liever een paar tweede hands voor eerst. De niro's vind ik zelf ook heel mooi.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:29

snorremans schreef:
sannedeedee1 schreef:

Gelukkig heb ik zelf geen last gehad bij mijn leren laarzen die ik nu heb en ook mijn petrie jophurs niet, ik zou zelf ook wel graag helemaal nieuwe kopen, maar omdat ik daar niet echt het geld voor heb en ik bang ben dat mijn voeten nog groeien wacht ik liever even en koop dan liever een paar tweede hands voor eerst. De niro's vind ik zelf ook heel mooi.

Gelukkig maar! want ik heb nog steeds een blauwe hiel, die snel open gaat sinds ik Petrie's had :o Ik vind de Jodphurs ook wat fijner zitten dan de laarzen :D en snap dat je daar bang voor kan zijn, ik had toen ik 7 was Derby's die zaten bij mij vanaf het begin soepel jammer dat ik daar altijd snel uitgroeiden....
En ja de Niro's zijn heel mooi, ik wil het liefst blauw lak met swarovski :o dat word me vader maar is heeeeeeel lief aankijken :P
Inidegeval heel veel succes met je nieuwe laarzen! en hoop dat ze jou wel gaan bevallen :D