Ik hoop dat iemand me zou kunnen helpen.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Elvirave schreef:37 cm is de hoogte, 36 cm de kuitmaat, de 4 staat gewoon voor de maat 4, dus die 37 - 36.
als je laarzen koopt heb je dus kuitmaat 36 nodig, let er wel op dat er bij laarzen geen elastiek aan de rand bij de rits zit, ze rekken dus niet mee. ook ligt het aan het model of er een rits in zit.
het beste kun je je kuitmaat ong 1 cm groter nemen. (als er geen rits in zit, ivm aan uit trekken en in de zomer zijn je kuiten dikker dan de winter)
voor de hoogte moet je het opmeten van je hak tot iets onder je knieholte, omdat 37 van de chaps is, dus zonder schoen.
per merk is de kuitmaat verschillend, dus je moet anders even op google zoeken wat kuitmaat L bij jouw merk laarzen inhoud
hoop dat je er iets van snapt haha!
Elvirave schreef:Ja dat is meestal t beste want elk model valt ook weer een beetje anders en als je dan weet welke maat enz je moet hebben kun je gewoon op mp kijken
sannedeedee1 schreef:Ik vind persoonlijk Petrie laarzen niks, ik had nieuwe Petrie's en ik heb ze uiteindelijk weer verkocht omdat ik niet normaal erge blaren op me poten kreeg. Inlopen is echt een hel! de kwaliteit is wel erg goed, het is maar goed dat je ze op mp heb gezien en niet zelf moet gaan inlopen![]()
Ik ga binne kort kijken voor de Niro's schijnt een stuk beter te zitten en ik vind persoonlijk de laarzen ook wat mooier
snorremans schreef:sannedeedee1 schreef:Ik vind persoonlijk Petrie laarzen niks, ik had nieuwe Petrie's en ik heb ze uiteindelijk weer verkocht omdat ik niet normaal erge blaren op me poten kreeg. Inlopen is echt een hel! de kwaliteit is wel erg goed, het is maar goed dat je ze op mp heb gezien en niet zelf moet gaan inlopen![]()
Ik ga binne kort kijken voor de Niro's schijnt een stuk beter te zitten en ik vind persoonlijk de laarzen ook wat mooier
Gelukkig heb ik zelf geen last gehad bij mijn leren laarzen die ik nu heb en ook mijn petrie jophurs niet, ik zou zelf ook wel graag helemaal nieuwe kopen, maar omdat ik daar niet echt het geld voor heb en ik bang ben dat mijn voeten nog groeien wacht ik liever even en koop dan liever een paar tweede hands voor eerst. De niro's vind ik zelf ook heel mooi.
Ik vind de Jodphurs ook wat fijner zitten dan de laarzen
en snap dat je daar bang voor kan zijn, ik had toen ik 7 was Derby's die zaten bij mij vanaf het begin soepel jammer dat ik daar altijd snel uitgroeiden....
dat word me vader maar is heeeeeeel lief aankijken