Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Shirley schreef:Dat vind ik al heel netjes, HorseTopShop
Zou het zelf best redelijk vinden om de verzendkosten te moeten betalen, de webshop moet die kosten immers ook maken ?
Die krijgen ze niet terug ...
Citaat:Volgens de 'Wet koop op afstand' is het niet toegestaan dat je meer dan 50% van het aankoopbedrag moet aanbetalen. Helaas trekken veel webwinkels zich daar niets van aan. In principe hoeft dat niet tot problemen te leiden, maar het risico bestaat dat je na betaling niets geleverd krijgt. En zie dan maar weer je geld terug te krijgen.
Citaat:Als je gebruik maakt van je recht op retour, heb je recht op teruggave van het totaal betaalde bedrag, inclusief de verzendkosten. De verzendkosten voor het terugsturen en het risico voor het terugsturen - bijvoorbeeld voor eventueel zoekraken - liggen bij jou.
Shirley schreef:Dat vind ik al heel netjes, HorseTopShop
Zou het zelf best redelijk vinden om de verzendkosten te moeten betalen, de webshop moet die kosten immers ook maken ?
Die krijgen ze niet terug ...
en ja.. dat is nadelig voor de webshop.
Dus ik ga er altijd van uit het artikel binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden te kunnen retouneren, en vervolgens geld terug krijgen + 1x verzendkosten.