Horze zwart met wit afgebiesde laarzen... ervaringen?!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Horze zwart met wit afgebiesde laarzen... ervaringen?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 15:24

_mexx_lady_

Re: Horze zwart met wit afgebiesde laarzen... ervaringen?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:51

Geen ervaring met deze, maar als je dit model wilt die zeker een goede kwaliteit hebben moet je eens kijken naar Tretorn. Ze zullen wel duurder zijn dan deze denk ik.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 13:20

Heb ze inmiddels binnen (maat 41)en zitten goddelijk. Min of meer "gesmolten" aan mijn voet en been. Nu afwachten hoe ze zich gaan houden tijdens gebruik, ik vermoed gezien de zachte materialen, dat ze nog fiks zullen inzakken. De hoogte bij mijn maat 41 is net-aan (aan de hoge kant), maar daar zie ik geen probleem in, dat zakt wel snel denk ik zo.

Overigens leken ze mij op alle foto's zwart met witte afbiezing te zijn, maar dat zijn ze niet, de afbiezing is een hele lichte zilverkleur, dus NIET wit.

Dat maakt mij niet uit, voor mijn platenbonte zwartwit paard heb ik sowieso ALLES in zwart/wit/zilver (alle denkbare combi's), maar is wellicht een puntje ter vermelding voor anderen, die overwegen ze te bestellen (dat zullen er niet veel zijn, het is een wat excentrieke laars natuurlijk).

Dus straks kan ik uit eigen ervaring hier wat melden....

Dat neemt niet weg dat ik nog steeds benieuwd ben naar de ervaringen van anderen met deze Horze laars, aangezien er op mijn vraag maar 1 reactie is gekomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:26

Wat een leuke laarzen!!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:34

de eigenaresse van de pensionstal waar ik stond had die volgens mij ook, die was er wel tevreden mee. ze zien er ook heel mooi uit in het 'echt'. Mooi, soepel leer en lekker apart natuurlijk.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 14:26

Ja, je moet er wel een beetje een aparte smaak voor hebben, velen zullen ze monsterlijk lelijk vinden.
Ik laat weten hoe het mijn Horze's vergaat!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 15:36

Update: nou die Horzes zitten bij mij als gegoten, nergens knelt of drukt iets (ik heb maat 41, en heb ze ook in 41 besteld), het kunstleer is superzacht, en ze wegen niks aan je been, je been kun je er ondanks gepolsterd binnenkuitstuk prima aan houden, waarmee ik bedoel: goede voeling met het paardenlijf houden.

Ik heb ze nu 3 x met rijden aangehad, ik trek ze dan net voor opstijgen aan: het zijn imo geen laarzen om eens in rond te gaan banjeren, hoewel ze goddelijk lopen, ik rijd een half uur in buitenbak dressuur en dan 30-45 minuten naar buiten (ik vind het overigens ook geen buitenrijd-laarzen, maar ik ga echt niet afstappen om dan mijn outdoors eerst aan te trekken, whahhahaaa).

Zie wel dat ze heel snel inzakken rond de enkel, dus in gebruik zullen ze nog wel meer flink zakken, waardoor de beenkap/beenflap wellicht (te) laag zou kunnen komen, mocht dat zo zijn, laat ik het elastiek naast de rits achter verwijderen, want dat zit er met mijn spillekuiten toch voor spek en bonen.

Ben benieuwd hoe lang ze zich dapper houden, heb niet echt vergelijkingsmateriaal, aangezien ik eigenlijk zo ontzettend weinig reacties heb gekregen van mensen die ze ook hebben, terwijl ze al langere tijd in de omloop zijn.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen ze lelijk of te opvallend vinden, het moet ook in je overall plaatsje passen... ik was ook huiverig, maar moet zeggen dat ik alleen maar leuke commentaren en zelfs complimenten heb gekregen wanneer ik er mee reed.
Het scheelt dat ik een barok gebouwd Old School type Fries x Tinker (zwartwit bont) rijd, en alles kalm in zwart met hier en daar een wit of zilver accent houd: daar staat het vrij vanzelfsprekend op, het knalt er dan niet zo uit, maar gaat een beetje op in het geheel.
Daar hoopte ik al op.

Kortom: zeer tevreden!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:43

Ach, wat maakt een laars 'Niet geschikt voor buiten', alsof de laars merkt waar het paard op loopt.
Is wel zo dat mijn mondoni laarzen (veel uitrijden) wat beschadigt is door doornstruiken, maar dat gebeurt je met een outdoorlaars ook...

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:45

malin bayard had die een paar jaar gleden ook al ze zijn er ook in het rood geloof ik

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 17:48

moonie schreef:
malin bayard had die een paar jaar gleden ook al ze zijn er ook in het rood geloof ik

Dat waren waarschijnlijk Tretorn laarzen, de dure versie van deze hier. Voor zover ik weet heeft horze ze niet in het rood.