Overschrijving paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

emilyslaluna

Overschrijving paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 15:05

Hallo,

Ik heb een aantal vragen over zaken bij het kopen van een paard.
Kan een paard op 2 namen komen te staan? Dus als er 2 eigenaren zijn dan staan er 2 eigenaren geregistreerd.

En hoe zet je je naam op het paspoort/internet register van je paard? Dus hoe schrijf je het paard over?

friesiszwart

Re: Overschrijving paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 06:27

Ja, bij het KFPS stuur je het stamboekpapier naar het stamboekkantoor met daarop de vermelding van de beide eigenaren. Echter een adres zal opgegeven moeten worden als factuuradres.

Tevens bij de aankoop op de factuur jullie beide namen laten vermelden.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 10:20

Oke, ja wij (ik) heb het paard net gekocht. En dan is het de bedoeling dan de andere eigenaar mij de helft van het geld toestuurt. Het paard is een KWPN. Gaat het dan anders?

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:24

En als het paard geen stamboek heeft?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:52

emilyslaluna schreef:
Oke, ja wij (ik) heb het paard net gekocht. En dan is het de bedoeling dan de andere eigenaar mij de helft van het geld toestuurt. Het paard is een KWPN. Gaat het dan anders?

Het is bij elk stamboek anders. Het beste kun je even contact opnemen met de instantie die het paspoort van je paard heeft uitgegeven. Dus als je paard een paspoort van het KWPN heeft, het KWPN bellen of mailen.