hoe los ik dit op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DeEenhoorn

hoe los ik dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 09:29

Ik ben behoorlijk zenuwachtig, nu al! voor een wedstrijd komende zondag, het is onderling en er is een meisje van 7 dat me aan het lachen maakt en iemand van 17 die ook wel een rustgevende werking heeft... maar alsnog. ik ben nu al zenuwachtig en blijf het ook tot de prijsuitreiking... als ik dan goede punten heb (fnrs proefje, f6) dus hoger dan 210 punten ben ik al blij, ik zit op een pony die nogal doorloopt namelijk (tenminste, zo ervaar ik het als ik het vergelijk met alle andere pony's en paarden) en als ik daar ook echt op mag, (dat ik niet te groot ben (we schelen 24 cm:P))
dus de vraag is:
Hoe kan ik minder zenuwachtig zijn zonder banaan, spraytjes enz.?

Maureen95

Re: hoe los ik dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:31

We kunnen je niet minder zenuwachtig maken. Maar probeer voordat je de wedstrijd begint een paar keer in te en uit te ademen. dan ontspan je je wat. Dit helpt ook trouwens bij een snelle pony . tijdens je je proef ook een paar keer in en uit ademen. :D

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 09:33

thnxx, ik doe dat in de avond als ik ga slapen van tevoren ook, smorgens dan een stuk minder geknoopt haar door het woelen en draaien...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:38

En genieten van het rijden. Niet persé die winstpunt willen hebben. Denk dat dat ook de oorzaak is dat jij zenuwachtig bent. Je wilt hoogstwaarschijnlijk te graag die winstpunt rijden. En vooral sch**t aan dat meisje hebben. Je rijd voor jezelf niet voor een ander.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 12:26

nee nee! dat meisje is niet het probleem! zij is juist leuk! en de pony waarmee ik nu rijd is ook wel een goed luisterend beestje hoor, dus over die winstpunt maak ik me niet enorm druk..

Starmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:02

Zachtjes een vrolijk lied zingen tijdens het inrijden! Helpt bij mij ook altijd erg goed! :)

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:48

Rustig in en uitademen, en niet vergeten te ademen onder je proef. gewoon lekker rijden hoe je normaal ook altijd rijd.

Wat het beste werkt is vaak op wedstrijd gaan, zo bouw je ervaring en vertrouwen op. Dit heeft bij mij de laatste tijd enorm geholpen. Ik was ook altijd super zenuwachtig, maar nadat ik in korte tijd best veel ben weggeweest gaat die spanning eigenlijk weg. en in plaats van spanning ga ik genieten en met plezier op wedstrijd. En gaat er iets mis, kan ik er nu gewoon om lachen en volgende keer beter.
Ik weet alleen niet of je de mogelijkheid hebt om vaker te gaan. Als dit wel kan zal ik het zeker doen.

Vergeet vooral niet om te gaan genieten als je op je paard zit!