Huifkar rit mama in Drenthe...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spatieXbalk

Huifkar rit mama in Drenthe...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 18:03

Geen idee of dit topic hier wel hoort, ik vind het forum niet heel overzichtelijk - sorry. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen want ik sta vast.

De band tussen mij en mijn moeder is niet altijd optimaal geweest, zeg maar gerust verschrikkelijk slecht. Nu ik wat ouder ben en mijn moeder bijna alles van mij weet, gaat het veel beter tussen ons. Ze begrijpt me beter, ze weet waar ik mee kamp en ze helpt me waar ze kan. Ik help mijn moeder ook waar ik kan, vooral financieel draag ik vaak mijn steentje bij - en dit doe ik met liefde. Ik hou weer van haar, ze is mijn moeder en ik ben trots op haar. Helaas heeft mijn moeder twee nek hernia's gehad waardoor ze nu zeer slecht ter been is. Na 50 meter kan ze niet meer, dan móet ze zitten om even bij te komen - dit komt omdat haar benen heel zwaar aanvoelen. Haar droom is om ooit nog eens op een Fries paard over het strand van Ameland te galopperen bij zonsondergang. Hoe graag ik deze droom ook zou willen vervullen, het kan niet meer door haar lichamelijke toestand - ze is wat dat betreft gehandicapt. Maar aangezien ik weet dat mijn moeder huifkar tochten ook prachtig vind, wil ik dit keer echt iets speciaals voor haar doen. Ze heeft al zoveel moeten doorstaan, dus ik vind dat ze nu gewoon even iets verdiend wat voor haar is. Even aan niemand denken alleen aan haarzelf. Ik wil voor mijn moeder een huifkar tocht regelen in Drenthe met Friese paarden er voor. Ik heb hier al wat over losgelaten en ik zag hoeveel het haar deed, des te meer motivatie voor mij om dit écht door te zetten. Dit gaat gewoon gebeuren. Ik heb al wat op Google rond gezocht natuurlijk, maar er is eigenlijk geen enkele site die duidelijk is. Mijn vraag aan jullie is dus, of jullie misschien suggesties hebben. Ik zoek dus een huifkar tocht in Drenthe waar Friese paarden voorgespannen zijn. Hebben jullie een idee, of dé gouden tip? Alvast heel erg bedankt. Dit moet en zal ik doorzetten, want ik wil mama iets speciaals geven. Dan kan ik haar droom toch nog voor een deel laten uitkomen..

Update 23/06/13
Ik heb even op de site van het fjordenpaard gekeken, en daar kun je huifkarren huren. Ik kan zelf wel een kar besturen, en de prijs is ook prima te doen. Maximaal 6 of 12 personen, dus als mama nog iemand mee wil nemen kan dat ook. We nemen het er dan natuurlijk wel van, dus dan doen we 2 uren en dat is €45. Ik heb een mailtje gestuurd waarin ik de nodige dingen heb uitgelegd. Ik heb gevraagd of het mogelijk is om een Fries voor die kar te spannen. Het is nu even wachten op antwoord, maar we geven natuurlijk niet op. Als dit niet lukt, probeer ik gewoon iets anders. Het moet en zal lukken.

Update 24/06/13
Helaas verhuurt het fjordenpaard alleen huifkarren met fjorden er voor, dus dat wordt niets. Heeft iemand nog een suggestie/ tip? Ik zoek dus echt een huifkar verhuur met één of meerdere Friesen er voor in Drenthe. Ik vind het niet erg om zelf een kar te besturen maar ik zit natuurlijk ook liever bij mama zodat we écht van die dag kunnen genieten. Als het echt niet anders kan wil ik zelf de kar wel besturen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:23

Ik heb geen pasklaar antwoord voor je, maar mocht het echt niet lukken zoals je in gedachten had, wellicht is dit een alternatief: http://puur-terschelling.nl/
Ik heb het idee dat er best een hoop kan bij hen, dus wellicht kun je je moeder nog wel in stap door de zonsondergang laten rijden........

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:20