Leren zitvlak gezocht die niet schuurt bij knieën

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

Leren zitvlak gezocht die niet schuurt bij knieën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 20:50

Hoi!

Ik ben weer toe aan een nieuwe witte rijbroek, wil graag een met een leren zitvlak (vroeger goede ervaringen mee).
Echter heb ik de laatste twee keren dat ik met leren zitvlak reed, beide knieën opengehaald. Heb nu littekens, dat wil ik natuurlijk niet weer.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Bij welke rijbroeken hebben jullie dit niet?
Groetjes Eline

HTM

Re: Leren zitvlak gezocht die niet schuurt bij knieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:54

Dit gebeurd als je rijbroek niet juist aansluit bij je knieën.
Dus zou naar de winkel gaan en heel veel passen.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:55

Ik heb een heerlijk broekkie, sluit aan tot OM de knieen, nooit last gehad van schuurwonden, zelfs niet met dagtochtendie erg intensief waren. Kan je zo de hele dag in rondlopen, het zitvlak zit heerlijk en ik ben nog nooit 'weggeschoven' in het zadel. Weet alleen niet meer waar ik hem heb gekocht enz. :o

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 21:38

@HTM de laatste broek die ik heb gepast zat geloof ik wel strak, maar als je je knie wat buigt krijg je misschien plooien, zou dat het kunnen zijn?

@viktor; Wil je misschien kijken welk merk het is of dat er nog kenmerken in de broek staan?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:37

Welke merken heb je gehad?

Ik heb persoonlijk goede ervaring met eurostar, laatst een van kentucky gekocht en zit ook goed. Net als eigen merk divoza wel.

Had eerst één van harry's horse en die schuur ik echt knie-en openen idd. Hbe er nog een van pikeur, weinig last maar ook die kan ik als ik echt hele dag in rijbroek loop op verkeerde dagen nog wel eens merken bij mijn knieen.

Verder gewoon kwestie van veel passen, kan best wel eens per persoon ook weer verschillend zijn natuurlijk

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:40

heb ik nog nooit gehad, raar hoor!

twisietos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:41

Ik heb ze van hkm en pikeur geen last

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 12:45

Ja dat is een goede vraag.. In ieder geval bedankt voor de tips, kan ik iig wat gaan passen.
Vind het wel lastig dat die broeken vaak zo duur zijn en je ze dan niet kan ruilen als je ermee gereden hebt, wat ook wel logisch is!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:55

De X-Grip van Equiline is ook een goeie! Is niet met lederen zitlvak maar wel met anti-slip, geeft - naar mijn mening- nog meer grip dan (kunst)leder en de broek zit echt als een tweede huid. Ik heb ook nog wel een keer last van tegentrekkende/schurende knieeën maar met die broek dus helemaal niet!

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:01

babypoederen helpt bij mij heel erg goed. maar ik gebruikte het alleen voor spijkerbroeken. je zou het in ieder geval kunnen proberen met een broek die je al hebt.

gewoon kijken of je met babypoeder ook last krijgt.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:02

elinebakker schreef:
Ja dat is een goede vraag.. In ieder geval bedankt voor de tips, kan ik iig wat gaan passen.
Vind het wel lastig dat die broeken vaak zo duur zijn en je ze dan niet kan ruilen als je ermee gereden hebt, wat ook wel logisch is!

Heb je gezien hoe de schurende broeken tijdens het rijden bij je knieën zaten? Of heb je die broeken nog? Bij de Divoza in Enschede hebben ze gewoon zo'n zadel staan waar je even op kan 'proef' zitten. Dan kan je tijdens het passen wel aardig goed broeken vergelijken.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:05

ik vind dan weer juist Harry's horse wel goede broeken heeft en ik krijg er ook geen 'schuurplekken' van.
maar dit kan natuurlijk ook per persoon verschillen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:22

elinebakker schreef:
@HTM de laatste broek die ik heb gepast zat geloof ik wel strak, maar als je je knie wat buigt krijg je misschien plooien, zou dat het kunnen zijn?

@viktor; Wil je misschien kijken welk merk het is of dat er nog kenmerken in de broek staan?

Ik heb het zelf bij 1 broek.
Deze zit wat los bij de knieen, en daardoor rij ik mijn knieen open.

En het verschilt erg per model en niet zozeer een merk of je er last van hebt of niet.
En de broek waarbij ik het heb hebben andere het niet voor zover ik weet.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:15

85% nylon
15% PU
Heerlijk broekkie komt van de Harry's Horse, meer weet ik niet... :o

Meestal draag ik geen broeken van de Harry's Horse, maar nu. Ik wóón gewoon in mijn broekkie.. :D

O oh.... Slimme ik heeft weer orachtig gekeken. Het was dus een brijne rijbroek die ik heb, jij zoekt een zwarte, sorry. :o
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 21-06-13 18:36, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:59

Ik heb nu een Esperado rijbroek en die zit echt heerlijk!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 16:15

Mallootje schreef:
De X-Grip van Equiline is ook een goeie! Is niet met lederen zitlvak maar wel met anti-slip, geeft - naar mijn mening- nog meer grip dan (kunst)leder en de broek zit echt als een tweede huid. Ik heb ook nog wel een keer last van tegentrekkende/schurende knieeën maar met die broek dus helemaal niet!

Oei die is prijzig! Klinkt ideaal, maar de naden zitten juist over de knie heen, ik ben bang dat dat gaat schuren..

Remark schreef:
Ik heb nu een Esperado rijbroek en die zit echt heerlijk!

Deze lijken op de foto meer over de knie te zitten, zou ik eens moeten passen!

Het komt er dus op neer dat het bij iedereen verschilt.. Jammer dat het in de winkel nooit zo goed in te schatten is, maar zou idd eens kunnen proberen eerst op zo'n zadel te zitten!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:51

Ik heb zelf goede ervaringen met Eurostar. De broeken zijn wel aardig prijzig, maar dan heb je ook wel kwaliteit!
Je zou anders ook Easy-rider kunnen proberen. Dit is een merk van Eurostar, maar dan wat goedkoper. Ik heb hier ook een erg fijne broek van.
Succes!

LePinto07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:02

Ik had altijd slechte ervaringen met een leren zitvlak maar nu ik de fullseat rijbroek van horze ken komen er voor mij geen andere meer. Het zit super en is soepel.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:25

LePinto07 schreef:
Ik had altijd slechte ervaringen met een leren zitvlak maar nu ik de fullseat rijbroek van horze ken komen er voor mij geen andere meer. Het zit super en is soepel.

Ik heb dus een Horze broek waarmee ik mijn benen open rij.
Bij de meeste geen last van, maar mijn witte dus wel.

_SamanthaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:14

Ik heb daar nog nooit last van gehad. Ik heb een witte Eurostar rijbroek voor de wedstrijden

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:29

elinebakker schreef:
Hoi!

Ik ben weer toe aan een nieuwe witte rijbroek, wil graag een met een leren zitvlak (vroeger goede ervaringen mee).
Echter heb ik de laatste twee keren dat ik met leren zitvlak reed, beide knieën opengehaald. Heb nu littekens, dat wil ik natuurlijk niet weer.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Bij welke rijbroeken hebben jullie dit niet?
Groetjes Eline

Ik heb precies hetzelfde als jij, ook bij mijn gewone broeken. De enige broeken waarmee ik zonder kniebeschermer uren kan rijden zijn de Eurostar broeken. Helaas hebben die wel een pittig prijskaartje. Als mijn Eurostar in de was zit dan rij ik met zo'n elastische kous om mijn knieën anders liggen ze open!

En als je je eenmaal open gereden hebt op die plek dan blijft dat een zwakke plek heb ik ondervonden. Want ik heb daar al jaren last van.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 17:13

Hoor inderdaad veel positieve geluiden over Eurostar. Nu heb ik er eentje zonder leer, ik zal er eens op letten hoe die valt qua stiksels. Heb overigens geen last met normale broeken, maar heb het inderdaad twee keer geprobeerd en beide keren lagen ze open!

LeonieHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:22

misschien bij divoza kijken?