Tasje voor buitenritten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xnaomivdh

Tasje voor buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 17:20

Hallo,

Ik zit met een probleem. Van de zomer ga ik veel buitenritten maken, ook in Frankrijk.
Het liefst zou ik een flesje water meenemen, iets om te eten en om me mobiel in te doen, hij past namelijk niet in het zakje van me rijbroek.
Ik heb geen geld voor een zadeltas. Het zijn ook niet mijn eigen paarden dus ik kan geen dekje met zakje kopen, omdat de maten van de zadels elke keer verschillen. Het liefst wil ik dus iets aan mezelf vast maken. Ik zat te denken aan een heuptasje, dit stond ook in andere forums maar het lijkt me dat er geen fles water in past.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)
Laatst bijgewerkt door xnaomivdh op 04-01-26 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Tasje voor buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:23

Via goedhard.nl zou je een bidontasje kunnen aanschaffen. Deze kan aan vrijwel elk zadel zonder dat het paard er echt last van krijgt. Daar past makkelijk een flinke bidon in.
Zelf heb ik altijd een heuptasje mee met een pakje drinken, mobiel en wat eten. Je hebt ook heuptasjes waar een bidonhouder bij zit. Ook die vind je wel bij goedhard of anders een hardloop/outdoor winkel.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:26

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:30

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 19:30

Die had ik ook al gezien, maar ik ben 14 en heb nog geen internet bankieren, ik kan geen producten bestellen

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:45

hebben je ouders geen internetbankieren dan? Als ze dat hebben, gewoon het geld voor de tas aan je ouders geven en zij bestellen hem voor je.
Is de meest handige oplossing voor je bestellingprobleem in ieder geval. Voor de rest (de links naar webshops dus) hebben Naskapower en Indianlady je al geholpen :)

Of.....als je verjaardag er snel aankomt in ieder geval: vraag hem dan voor je verjaardag; kost het je niks :P Maar goed; daar heb je natuurlijk alleen wat aan als je verjaardag nog komt dit jaar...en dan ook uiteraard in de zomer nog (niet dat je bv pas in december jarig bent ofzo)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:52

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:55

Ik heb bij de sportzaak een soort heuptasje gekocht, het is een band voor om je heup en daar kun je zelf bij samenstellen wat je eraan wilt. Ik heb 2 bidonhouders (0,2l) en een tasje eraan. Ideaal, hobbelt niet, en stuk goedkoper dan een zadeltas.

Als je echt de goedkope optie wilt kun je bij de action voor 3 euro ook een heuptasje kopen, vind het zelf alleen een stuk minder prettig rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:13

Als je niet via internet wil of kan bestellen kun je naar een sportwinkel of outdoorwinkel gaan. Daar vind je ook bidonhouders en fijne heuptassen.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:18

koop een gasmasker met tasje, ben je voor een 10tje klaar. gasmasker in de container en heb je voor 10 euro de ideale tas. kan vanalles in. kan goed dicht, en er zit een touwtje aan waarmee je hem om je been doet. Ik heb er nooit last van met rijden. ook niet met galopperen oid.
http://stockhouse.nl/media/catalog/prod ... masker.jpg
Ik heb deze, het gasmasker is rusish geloof ik, kun je zo op marktplaats vinden. ik doe hem gewoon schuin over mijn schouders en dan met het touwtje vast. een plus vind ik dat je paard er geen last van heeft.

een andere optie is een drinkzak. daar zit altijd een touwtje aan waarmee je hem om kan doen, of aan je zadel kan binden. of je kunt zon rugzak met waterinhoud kopen. dat zou misschien het allerhandigst zijn voor je.

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 21:22

Bedankt voor de reacties!

xxCYNNxx : ik was 3 weken geleden jarig haha :p en ik heb het geld er wel voor. liever een goede aankoop doen dan elke keer na een galopje al kapot zijn.
Een houder voor een fles met water is misschien wel het handigst, me moeder kan misschien een grotere zak in me rijboek zetten voor mn mobiel en eten is niet zo belangrijk als ik maar 2 uurtjes op pad ben.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 05:57

Als je een goedkope oplossing wilt, kun je het dan niet oplossen door 2 brede banden elastiek aan je rijbroek te naaien (met nog 1 aan de onderkant, dwars), waar je een kleine bidon of flesje in kunt schuiven?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 06:41

Je zou ook een wielrenshirt kunnen gebruiken. Daarin zitten achter een paar zakjes waar je drinken/eten in kan doen en het maakt niet uit op welk zadel je zit.

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 08:47

HannahFrouk: geld is opzich het probleem niet, alleen via internet bestellen is lastiger, ik ga liever naar een winkel waar ik het ook eerst kan uitproberen (kijken of een heuptasje lekker zit enzo)

Bedankt voor de ideeen! (Sorry, heb een beetje moeite met trema's erop zetten met de ipad :p )

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:16

haha dus net jarig geweest :)

Je zou eens in een goede sportzaak kunnen kijken bij je in de buurt of die niet iets voor je hebben. Of misschien een ruiterzaak in de buurt?
Koop zelf ook liever in een winkel ipv online..en om dezelfde reden als jij: om te passen/ proberen of het wel lekker zit etc. Met online bestelllen moet je eerst weer terug sturen en weer andere bestellen; ben je toch zo weer een paar dagen verder. In een winkel kan je direct kijken voor een andere die wel lekker zit en de ruimte heeft die je nodig hebt

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 00:18

XxX_Naoomii schreef:
HannahFrouk: geld is opzich het probleem niet, alleen via internet bestellen is lastiger, ik ga liever naar een winkel waar ik het ook eerst kan uitproberen (kijken of een heuptasje lekker zit enzo)

Bedankt voor de ideeen! (Sorry, heb een beetje moeite met trema's erop zetten met de ipad :p )

Waar je ook aan moet denken is dat een bidon vaak ineens veel meer hobbelt wanneer hij vol is dan wanneer hij leeg is.

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 08:21

Dat is waar, maar ik zag bijvoorbeeld bij de hema een flesje van een soort rubber, dat is 'zacht' dus misschien heb je daar minder last van. Maar er zit maar 1 haak aan dus ik weet niet of het alle kanten op gaat vliegen en me paard er misschien van schrikt (ze is nogal heel sterk en snel buiten).

http://www.hema.nl/winkel?fh_location=% ... ab-content

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:01

Kijk ook eens in een hengelsportwinkel of outdoorshop naar zo'n "bodywarmer" met allemaal zakjes. Reuze handig, je hele hebben en houwen kan erin en je merkt er niks van. Voor drinken neem je dan van die kleine wegwerppakjes (niet laten slingeren graag :D ) zodat je niet met lege zooi rond blijft rijden.