... maar ik vroeg me af, hebben jullie het ook dat geschoren friezen wat stugger haar lijken te krijgen en ze ook sneller bruin worden? Of is het een grote uitzondering als dat gebeurd... ? Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
... maar ik vroeg me af, hebben jullie het ook dat geschoren friezen wat stugger haar lijken te krijgen en ze ook sneller bruin worden? Of is het een grote uitzondering als dat gebeurd... ?
. Wat je wel vaak ziet is dat sommige paarden enige tijd na de scheerbeurt wat 'varkensharen' krijgen. Dat zijn van die wat langere stuggeren. Die kan je overigens wel weer makkelijk wegscheren zodat dat niet meer zo opvalt.
Caro_MarjaH schreef:Ik heb mijn friese dame afgelopen oktober voor het eerst laten scheren omdat ze veel te lang nat bleef na het rijden (vooral als we binnen gaan rijden en tijdens het indoorseizoen). Zij kwam daar pikzwart onder vandaan (gelukkig). In maart/april is ze gewoon gaan verharen en heeft nu een lekker zacht en glanzend dun zomervachtje en het enige verschil is dat ze juist minder bruin is als andere jaren.
Ik laat haar in oktober weer lekker scheren want ik vond het heeeel erg prettig dat ze zo lekker snel droog was na het rijden in de winter.