Heb een simpele ouderwetse stof-overtrokken "dressuur" cap, maar ik zweet me helemaal gek onder dat ding.
Ben er nooit toegekomen om een andere aan te schaffen (deze heb ik al 10 jaar), want ik reed ook vaak genoeg zonder cap....maar nu heb ik er genoeg van: zonder cap rijden zendt tegenwoordig een heel verkeerd voorbeeld uit, dus ben ik op zoek naar een moderne variant.
De oude cap vind ik ook smerig, de binnenvoering kun je niet verwijderen om te wassen, het duurt eeuwen voordat-ie is opgedroogd, vind 'm te zwaar en heeft geen ventilatie-openingen van enige betekenis.
Ik zoek: een lichtgewicht gladde cap, dus niet bekleed, met veel ventilatieopeningen en uitneembare binnenvoering, niet in een hogere prijsklasse dan circa 75 euro. Wil tot 100 euro gaan voor een goeie. Niet heel laag van achteren, want draag paardenstaart.
Wie kan mij iets aanraden? Het is niet voor wedstrijdrijden.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 19-06-13 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt
ik heb de BR viper, die is erg fijn. hij kostte mij 70-80 euro
Anoniem
Geplaatst: 19-06-13 15:17
Niet een hele mooie, maar wel goedkoop: ééntje van de gamma voor 20,00. Hij is goedgekeurd, glad, binnenvoering kan je eruithalen en wassen. Hij is verstelbaar, ventilerend én niet duur.
Hollyleaves
Geplaatst: 19-06-13 15:19
Uvex Zijn momenteel door de Samshields en KEP goedkoper geworden. Super veilig, fijn draagcomfort en veel ventilatie. Prijs momenteel is 99,95. Heb de mijne 3 jaar terug voor 199,95 gekocht
Arlette1991
Geplaatst: 19-06-13 15:19
Ik had ook altijd een zweetkop in mijn oude caps. Ik heb nu sinds twee maanden een equitheme cap, echt een super fijne cap!
Hij zit lekker, is heel licht, voering is wasbaar en dus geen zweetkop. En hij past ook nog binnen je budget.
ik heb een uvex cap die heeft veel ventilatie. erg fijn ding en zweet er niet tot nauwelijks in en dat had ik in me vorige cap ( harrys horse pro plus) wel erg
Lietje1
Geplaatst: 20-06-13 15:19
Ik heb een harry's horse en dat is een prima cap! Je moet gewoon even gaan passen in de winkel. Wat bij mij goed zit, kan bij jou helemaal niet lekker zitten. Elk hoofd is anders. Er zijn tegenwoordig heel veel lichtgewicht caps met uitneembare vulling en gladde buitenkant.
Nils
Geplaatst: 20-06-13 15:23
uvex caps zijn inderdaad hele fijne, lichte en goed geventileerde caps!
Ik heb deze cap. Heb 'm speciaal gekocht omdat ik ook altijd zo'n vies plakhoofd had als ik m'n cap op had gehad. Dat ding stonk een uur in de wind. Deze cap heeft luchtgaten waardoor je zowiezo minder snel zweet. Verder kun je de binnenvoering uitwassen en de cap ziet er ook nog eens sportief uit (vind ik). Je hebt ze in verschillende kleuren en ze zijn ook licht van gewicht waar je om vroeg én betaalbaar!!!
Nies_
Geplaatst: 20-06-13 15:25
Uvex vind ik lelijk en verschrikkelijk zitten.. Net een fietshelm. De Harry's Horse Challange lijkt mij een hele fijne cap, ook niet fantastisch mooi, maar toch al een stuk beter dan bv uvex. Hij zit in ieder geval heerlijk.
Okee, ga al jullie tips tot nu toe nazoeken, het gaat me even niet om mooi of lelijk, maar om comfortabel mee te trainen zonder dat de zweetdruppel me in de lenzen lopen (en inderdaad: een stinkende cap, die niet uithaalbare binnenvoering van de huidige heb ik al met een mengsel van zout/sodakristallen schoongetrokken, tapijtreiniger met een zacht borsteltje er op losgelaten, etc. etc. in de afgelopen 10 jaar... maar het blijft goor als je die binnenkant niet los kan maken).
Meer tips zijn altijd welkom! Dan kan ik een bij mij passende keuze maken.
Pipi
Geplaatst: 20-06-13 15:44
Happy16 schreef:
ik heb de BR viper, die is erg fijn. hij kostte mij 70-80 euro
Die heb ik ook gekocht omdat die goed zou ventileren. Helaas ben ik wrs de uitzondering op de regel,want het geeft nog steeds gevoel "snelkookpan",zo warm. Hij zit wel lekker,dat dan weer wel
Ik heb ook de Harry's Horse Challange (Sparkle). Ik vind hem luchtiger zitten als Uvex (die had ik hiervoor). Ook ben ik erg tevreden over de pasvorm, ik draai hem nooit strak aan, maar hij blijft perfect op mijn hoofd zitten.
Heb inmiddels een Uvex Perfexxion aangeschaft hiervoor verschillende merken geprobeerd(Harry's, GPA en BR) met allemaal als resultaat dat ik me rotzweet onder dat ding. Zelfs gisteren met het benauwde weer was het uit te houden.
Nou het is de BR Viper Crystal Cap geworden, die is inmiddels besteld (jaja... het ging me niet om het "mooie" zei ik toch, nou toen ik eenmaal aan het loeren was op diverse websites... ging ik dus toch voor iets duurder, want iets mooier ook...) Tsja.... Ik laat het weten hoe-ie bevalt zodra hij a.s. week binnen is!
Dank iedereen voor de tips! Ben toch op 't goede spoor gezet.