tipje voor paarden met ZE onder de buik

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Locanda

tipje voor paarden met ZE onder de buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 13:32

Mijn eczemer vindt de gehele dekens vreselijk, en manenkam + staartwortel gaan goed met Derfen.
Het enige wat lastig bleef was irritatie onder de buik, ook vanwege zijn hevige reactie op wat voor insect daar ook maar in de buurt wil komen.
Nu weet ik van het bestaan van de 'belly guard' af, maar gezien dit van vliegendeken-materiaal is, niet afdoende dus.

Hij krijgt nu voor de schemer enkel de buikflap van een eczeemdeken om, met een borsttuigje voor het springen. (om te voorkomen dat het verplaatst)
Dit werkt voor hem heel goed! En misschien nuttig voor andere ZE-paarden, mocht zoiets al officieel bestaan dan houd ik mij aanbevolen. :)
Ik wilde jullie het idee niet onthouden, maar nogmaals excuses als het al op de markt is, kan het niet vinden iig.

MloesJarig

Re: tipje voor paarden met ZE onder de buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:39

Handig! Je hebt tegenwoordig ook buikdekens of de Belly guard, maar die kost 40 euro zie ik. Dan heb jij een veel goedkopere oplossing :D
Mijn pony heeft gewoon een Rambo eczeemdeken, maar alsnog bedekt deze de uiers niet en daar heeft ze dan ook nog vaak jeuk. Wat ik nu doe: een dekensingel achter de laatste buiksingel van de deken, die valt dan over haar uiers als het ware. Deken er een beetje tussenproppen zodat de uiers ook volledig bedekt zijn. Gaat perfect!

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 13:44

Kun jij die buikdekens ergens op i-net vinden? Zou wel van eczeemdeken-materiaal moeten zijn.

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:48

Handig! Schoppen jullie paarden de navel helemaal kapot?

MloesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:05

http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=669

Kan alleen niet zien hoe fijn de mazen zijn. Verder zijn ze via ebay enzo te vinden.

FD_horses: Ja, mijn pony schopt best veel.. Wel veel minder nu ik dus die extra dekensingel achter gebruik. Zolang alles maar bedekt is gaat het prima qua jeuk.

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:52

Er is een centraal topic over ZE misschien kan je daar ideeën op doen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 00:13