Overnachtingsplaats aanbieden paard/ruiter/menner

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Overnachtingsplaats aanbieden paard/ruiter/menner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 16:01

Hoi Bokkers,

Voor mijn stage ben ik aan het uitzoeken wat de mogelijkheden zijn om te overnachten met een paard bij ons.

Wij bieden de ruiter/menner een overnachtingsplaats aan voor €30,- p.p.p.n. incl. ontbijt. Je paard kan je op nog geen 250 meter afstand
stallen bij een stal die een binnenbak, buitenbak en weidegang aanbiedt. De stalling kost €15,- p.p.p.n. Ook is het mogelijk om een dag stalling te boeken.
De kosten voor een dag stalling zijn €10,-.

Deze prijzen zijn nog maar een indicatie en kunnen nog veranderen.

De accommodatie ligt in Lunteren vlakbij het bos. In Lunteren kan je echt heerlijk buitenrijden in een afwisselende omgeving. Verder is het ook mogelijk om lessen te volgen en van je
(mid)week een trainingsweek te maken. De kosten hiervoor kunnen in overleg.

Is hier animo voor? Wat vergeet ik? Waar moet ik nog rekening mee houden? Waar geeft de (recreatieve) ruiter zijn voorkeur naar uit?

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie input.

fjordnina

Re: Overnachtingsplaats aanbieden paard/ruiter/menner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:07

Ik zou hier geen gebruik van willen maken. Als ik op vakantie ben met mijn paard wil ik hem ook echt dichtbij hebben, bij voorkeur dan nog met uitzicht vanaf mijn slaapplek.

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:49

Voor paar daagjes leuk weg zou ik de voorkeur geven aan stal dicht bij mijn slaaplokatie.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:14

Paard op 250 meter afstand is niet ver. Kun je de weides of stallen zien?
Waar laat je je paardenspullen? Kun je die veilig bij je paard ergens achterlaten? Want daarmee wil je niet heen en weer lopen.
En is er genoeg parkeerplaats voor auto met trailer?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:45

Ik weet niet hoe de stalling is maar bv bij De Nieuwe Heuvel in Lunteren betaal je jvoor een pony 5 euro per nacht en voor een paard 7.50 euro. Daar staan de paarden super.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 22:39

Ik reageer morgen even op jullie reacties.
Nieuwe Heuvel biedt alleen geen weidegang en geen arrangement incl. Overnachting

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 08:32

Ik ben een menner; kan het karretje met tuig erbij veilig staan? Overdekt is niet nodig; meeste menners hebben zelf een dekzeil bij zich. Ik vind de prijzen nogal hoog. Ben gewend voor weidegang €7,- p.n. te betalen. Ik slaap in mijn vrachtwagentje: kan dat ook? Ontbijt van jullie? Kampeer mogelijkheid?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 12:43

:wave:

Nogmaals bedankt voor het meedenken. Het arrangement krijgt steeds meer vorm ook dankzij jullie.
Een karretje met tuig kan er veilig blijven staan. Auto met trailer kan veilig neergezet worden en een kluisje huren is een optie :j. Het is vanaf de slaapplek niet mogelijk om je paard te zien, maar je bent er echt zo.

Over de kampeermogelijkheden zijn wij nog niet uit. Daar gaan wij, verwacht ik, ook geen arrangement voor samenstellen, maar in overleg is er uiteraard van alles te regelen.

Tevens zijn wij nu ook bezig om trainingsweekendjes te organiseren. De instructrice geeft dressuurles tot ZZ licht, springen tot Z en het crossterrein bevindt zich ook vlakbij :).

Mag ik aan jullie vragen welk paardensportblad of welke websites jullie vaak gebruiken?
Zijn momenteel bezig met Hippisch-Toerisme.nl, paard en recreatie en de TREC club wil ik ook nog benaderen.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:46

Ik lees Mensport.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:31

Voor mij is dit wel interessant omdat we als endurance team ook eens ergens anders willen rijden met ons team. Hoe zit het bijv. met groepskorting. Team bestaat uit 7 ruiters met paard en dan nog grooms. We zijn nooit met het hele team op pad maar het kan.

hoe is het met de mogelijkheid tot het maken van paddocks? Iets wat bij ons normaal is om te doen tijdens wedstrijden en trainingen.

Afstand tot stal en slaapplek is met 250m voor ons dichtbij. We zijn erger gewend qua afstand ;)

ook de kosten zijn redelijk. Ook hier goedkoper kunnen genieten maar ook duurder. Het is sterk locatie afhankelijk.

Mbt website en of bladen maken wij veel gebruik van Bokt uiteraard, De hoefslag, Ros, Bit, paardenspul en diverse forums als het endurance forum enz.

Veel succes met het samenstellen van de diverse arrangementen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 17:36

Voor mij niet heel interessant, wij hebben de paarden daar vlakbij staan. Maar om even mee te denken, voor die prijzen zou ik behoorlijke eisen stellen aan de accomodaties. Wat anderen al noemen is veilige plek voor spullen heel belangrijk, maar ook wat flexibiliteit met de voeding voor de paarden. Sommige paarden kunnen maar weinig gras hebben, andere juist graag veel, keuze in goed hooi en goede voordroog is ook prettig in verband met gevoeligheden.
Voor hoeveel mensen kun je onderdak bieden?
Adverteren zou ik zeker ook bij de NVVR doen in de VrijRuiter.

Een recreatieve ruiter zal de voorkeur geven aan stalling met voldoende weidegang/mogelijkheid om vrij te bewegen voor het paard. Een ruime stal is prettig om beschikbaar te hebben. Verder natuurlijk gemakkelijke en veilige toegang tot het uitrijgebied. Voor de ruiter is het natuurlijk enorm afhankelijk van leeftijd en interesse wat ze willen. Iemand van 20 stelt nou eenmaal andere eisen dan iemand van 50 :j

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 12:17

Daar ben ik weer en heb nu wat meer duidelijkheid over jullie vragen.

De prijzen van de stalling houden wij zo. Hier is bewust voor gekozen, omdat de stallen na gebruik gedesinfecteerd worden, het weiland na vertrek helemaal schoon wordt gemaakt en er gebruik gemaakt mag worden van alle faciliteiten, o.a. stapmolen, binnen- en buitenbak. Verder zit bij deze prijs ook een zadelkast inbegrepen. De zadelkamer is beveiligd met camera bewaking met geluid en voorzien van een alarm.
Voor de menners is het mogelijk om het karretje mee te nemen en op een veilige plek te stallen. Hier worden geen extra kosten voor gerekend.
De mogelijkheid tot het maken van eigen paddocks is niet aanwezig. Dit komt ook omdat de stal 1 weiland beschikbaar stelt puur voor de gasten die gebruik maken van dit arrangement.
Het is mogelijk om paarden met speciale diëten mee te nemen. Hier kan rekening mee gehouden worden, maar wij gaan voor deze paarden geen korting doorvoeren. De stal is bereid om op speciale tijden te voeren.
Het is lastig tot bijna onmogelijk om te controleren of de paarden ontwormd zijn. Vandaar ook dat er een speciaal weiland beschikbaar wordt gesteld voor de 'vakantie' paarden en ook stallen. Welke na elk vertrek grondig worden gecontroleerd en schoongemaakt.
De paarden komen van 09.00 tot 17.00 buiten dagelijks. 24/7 buiten is niet mogelijk.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:54

Zijn er ook zandpaddocks beschikbaar? Ik heb bijvoorbeeld een extreem gevoelig paard, deze kan max halve dag op het gra(afhankelijk van het gras) en die wil ik echt geen hele dag op stal omdat gras de enige optie is...
Waarom is 24/7 buiten niet mogelijk?
Is er keuze in bodembedekking voor in de stal?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 17:43

ijssnuiver: Op zand is eventueel mogelijk in overleg.
24/7 is geen optie, omdat de staleigenaar geen onrust op stal wilt. Alle paarden daar gaan om 17.00 uur naar binnen en om de rust te houden die er nu in de stallen is wilt ze niet dat er een paar achterblijven in het land.

Keuze bodembedekking is uiteraard ook mogelijk.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:45

Duidelijk!
Ik denk dat aanbieden van zand wel belangrijk is!

Voor mij zou het wel afvallen, 1700uur al naar binnen vind ik echt veelste vroeg. 'S nachts op stal, prima voor paar dagen, maar dan wel na uur of 2100uur. Mijn paard kan fysiek slecht tege. Op stal staan en is dan de volgende ochtend kreupel door de stijfheid, vandaar :) z

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 12:27

Je mag gebruik maken van de stapmolen dat zou eventueel een optie kunnen zijn.