strandrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AlineC

strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 12:03

hee hee,

mijn vriendin en ik willen binnenkort een strandrit gaan maken. we willen graag bij manege heemskerk.
nu vroegen wij ons af of dit een goede keus is? iemand ervaring met deze manege? ik heb al gekeken op andere topics maar ik kan niet echt een antw. vinden op mijn vragen

- we willen met begeleiding, is dit een fijne begeleiding die je niet de hele tijd stoort zodat je wel gezellig met je vriendin kan praten?
- zijn de paarden netjes verzorgd en in een goede conditie?
- mag je zelf op en afzadelen
- duurt de rit ook ECHT 3 uur (strandrit)
- ga je dan ook echt lang over het strand en niet 3kwart van de rit door het bos.
- is rengalop op het strand ook toegestaan?
- welk niveau moet je hebben om te mogen rijden?

jullie weten mischien niet alles maar ik hoop informatie van jullie te krijgen!
en natuurlijk hebben wij ook geen enkele ervaring met deze manege!

groetjes mij...

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:11

Als je niet drie kwartier door het bos wilt moet je een andere manege zoeken. Je moet nu eenmaal door het bos/duinen om bij het strand te komen en MH ligt niet direct bij het strand.
Qua kwaliteit heb ik alleen ervaring met ze van meer dan 10 jaar geleden en op basis daarvan zou ik het je niet aanraden.
Daarnaast krijg ik de kriebels van je vraag over je niveau. Je wilt in rengalop... wat denk je zelf wat voor niveau je moet hebben?
Bovendien weet ik niet of je nu in Heemskerk/Castricum het strand op mag met je paard. Ik vrees van niet...
Je kunt ook naar Schoorl (Poelenburgh), Den Helder (Noot), daar zijn de stranden in dit seizoen sowieso toegankelijk op beperkte tijden.

AlineC

Re: strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 12:15

je kan strandrit maken dus ik neem aan dat je t strand op mag, en verder zou ik niet weten hoe hoog mijn niveau moet zijn voor DIE manege

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:19

Dan bel je ze toch even?
Maar met een beetje gezond verstand snap je wel dat je behoorlijk moet kunnen rijden om een strandrit te mogen maken, zeker als je zegt dat je een rengalop wilt maken. Bedoel je met niveau of je dressuur rijdt in de B, L, M?

AlineC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 12:21

ik vraag alleen wat voor een niveau? niet zo moeilijk toch?

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:26

En ik zeg dat je ze even kunt bellen om het aan hen te vragen. Niet zo moeilijk toch?

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:27

- begeleiding: is prima, als je gezellig met ze wil kletsen kan dat, maar als je gewoon met je vriendin wil praten is dat ook prima
- paarden: wat mij betreft zien ze er prima uit, laat je niet afschrikken door de stalling. Het is geen 'luxe' manege, meer een soort boeren stal, maar de paarden worden volgens mij gewoon goed verzorgd
- zadelen: ja, op- en afzadelen mag je zelf doen
- de rit duurt wel écht 3 uur ja (of tenminste, soms ben je 10 minuutjes eerder terug of zo, maar dat valt te overzien lijkt me)
- je gaat best even over het strand, maar een redelijk deel van de rit is ook door bos/duingebied. Ik denk dat er weinig maneges zijn waar de héle rit over het strand gaat. Ik moet eerlijk zeggen: dat zou ook gaan vervelen.
- Rengalop op het strand is toegestaan ja. Houdt wel rekening met het feit dat je nu midden in het zomerseizoen zit. er zijn strandtijden voor de paarden, wat inhoudt dat je niet zomaar midden op de dag een strandrit kan boeken maar alleen 's ochtends redelijk vroeg/ 's avonds
- Je moet je paard goed onder controle hebben in stap, draf en galop, en je moet een rengalop aandurven.. Het precieze niveau, ja hoe geef je dat aan.. Vind dat best een lastige vraag eigenlijk. Als je pas net komt kijken in de paardenwereld is het GEEN goed idee, het strand gaat hard, en als je dan opeens wil stoppen oid kan dat gewoon niet.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt ;)

AlineC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 12:30

dank je c-estmoi
rengalop bedoel ik gewoon echt hard galoperen(als ik het te hard vind kan ik mijn paard toch weer inhouden) en ja hele tijd over t strand gaat ook vervelen

bedankt voor je reactie hier heb ik zeker wat aan!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:15