Op vakantie met paard én paard huren (zonder begeleiding?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes

Op vakantie met paard én paard huren (zonder begeleiding?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 21:08

Beste Bokkers,

Samen met een vriendin wil ik aankomende zomer een weekje buitenrijden in een mooi natuurgebied in Nederland. Zelf heb ik de luxe van een eigen paard die ik mee kan nemen, helaas heeft mijn vriendin die mogelijkheid niet meer.
We zijn dus op zoek naar een mogelijkheid om mijn eigen pony te kunnen stallen (weidegang een must, stal hoeft niet) en de mogelijkheid een paard te huren, het liefst voor meerdere dagen. Dan zou het perfect zijn als we op diezelfde locatie de mogelijkheid hebben om zelf te overnachten, maar dit is niet noodzakelijk. We kunnen altijd wat anders zoeken.

De regio is niet zo belangrijk. Veluwe, Drents-Friese Wold of in de buurt van strand en duinen zou natuurlijk perfect zijn, maar andere plekken zouden zeker het overwegen waard zijn.

Ons oog is al gevallen op Hoeve 't Wed, maar we bekijken graag meer mogelijkheden. Helaas heb ik die tot nu toe nog niet kunnen vinden.

Ik hoop dat jullie dé gouden tip hebben.

Groeten,
Marloes

Piuni

Re: Op vakantie met paard én paard huren (zonder begeleiding?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:23

Ik was vorig jaar op vakantie in de buurt van ede ofzo. Daar stond ongv 10 km verderop van ons vakantiehuisje een manege waar ze paarden verhuurden. Je mocht zo alleen het bos in.
Jammer genoeg was de man niet erg liefdevol naar zijn paarden toe... Hij dacht alleen maar aan geld. Maar verder was het paard waar mijn vriendin op reed erg lief. Ik zat op mijn eigen pony.
Als je meer info wilt stuur even een mailtje ofzo zodat ik meer informatie kan geven!

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:30

Bij het ponyhof in Aagtekerke mag je zonder begeleiding een paard huren. Tenminste als dat nog steeds zo is, maar ik denk het wel.
Het is helaas in de zomervakantie wel druk, omdat er ook ponykampen zijn. Een stal kan je ook huren en er zijn huisjes op het terrein of je kan kamperen.

www.ponyhof.nl

x_simonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:30

brechtje122 schreef:
Bij het ponyhof in Aagtekerke mag je zonder begeleiding een paard huren. Tenminste als dat nog steeds zo is, maar ik denk het wel.
Het is helaas in de zomervakantie wel druk, omdat er ook ponykampen zijn. Een stal kan je ook huren en er zijn huisjes op het terrein of je kan kamperen.

http://www.ponyhof.nl

dit is een hele goede manege binnen 10 minuutjes zit je bij t strand en duinen. ook het bos is in de buurt.
het alleen weggaan met een paard is volgens mij alleen als de eigenaar je kent. anders is het onder begleiding.
maar dit zal als je hier over mailt wel geregeld kunnen worden. moeten ze gewoon een keer kijken hoe je niveau is en welk paard er het beste bij je eigen paard past.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:32

Bij 't ponyhof zou ik niet doen. Moet je maar even in het Ponyhof topic kijken.
Ik heb geen idee waar het wel kan..

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:36

Vadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:42

Manege de drift in Dwingeloo, Drenthe. Het is een kleinschalige camping, maar ook met mogelijkheid om een kamer te huren of op zolder te slapen. Paard kan op stal en/ of in de wei.