Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mickyl

Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 14:32

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik kwam zojuist het volgende bericht tegen:

"In mei 2013 heeft de Zweedse consumentenbond "Konsumentverket" in totaal 11 ruitercaps van verschillende fabrikanten getest, waarbij is vastgesteld dat 10 caps mankementen vertonen. Een van deze caps is een uvex cap van het model exxential (voorheen uvision). Naar aanleiding van dit testresultaat hebben we alle series van onze caps uitgebreid gecontroleerd en voor een deel afwijkingen vastgesteld van de norm op het gebied van penetratieweerstand en/of schokbestendigheid. Bij een ongeval zou dit zou in sommige gevallen tot letsel kunnen leiden.
Ook al gaat het om slechts een paar modellen van onze ruitercaps, wij nemen ons motto "Protecting People" zeer serieus. Indien u een ruitercap exxential (voorheen uvision), uvision elegance of supersonic elegance in uw bezit heeft, vragen wij u deze met onmiddellijke ingang niet meer te gebruiken, omdat u zelf niet kunt controleren of uw cap dit mankement vertoont.

Wij verzoeken u de cap terug te brengen naar de speciaalzaak waar u deze hebt gekocht. Wij zullen uw cap herstellen of u een gelijkwaardige vervangende cap aanbieden.

Als fabrikant van Duitse kwaliteitsproducten willen wij onze welgemeende excuses aanbieden voor dit ongemak. "

Aldus Uvex Sports. Heb je vragen, bel 0713318881.

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:18

Dit zou niet zo best zijn, heb ook de Uvex Uvision en ben er hartstikke blij mee, daarnaast zou ik ook echt geen geld hebben voor een nieuwe cap... :(

Waar heb je dit bericht gevonden trouwens?

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 17:43

N0a

Re: Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:06

Oei, zijn vrij veel mensen bij ons op stal die die cap hebben. Zal het gelijk door geven.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:08

Neeee :(.
Mijn uvision is leuk en fijn D:

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:10

Welke merken waren de andere caps eigenlijk?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:12

Ik heb wel een Uvex... maar geen idee welk model... Tijd om te googlen naar plaatjes dus!

Wordt dit ook nog op een andere manier verspreid of? (Er is natuurlijk geen registratie voor dit soort dingen, maar verwacht het ook in diverse ruiterzaken tegen te komen?)

Nog even dom vraagje... Ik verwacht (?) dat ik een uvision heb... (gezien aan de foto's) maar deze cap heb ik al ruim 3 jaar... Moet ik er van uit gaan dat met deze cap ook nog iets mis kan zijn of heeft het alleen te maken met een bepaald tijdsvlak?
Laatst bijgewerkt door Lianne86 op 16-06-13 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:16

Ik heb ook een Uvex Uvision. Zijn de ruitersportzaken ook ingelicht dan?

Groetjes.

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:19

Ik zie dat het bericht vrijdag pas geplaatst is, dus ik verwacht dat nog niet alle ruitersportzaken hiervan op de hoogte zijn? Anyway, ik ga morgen even naar de Epplejeck hier in Zwolle bellen om navraag te doen en hoe dit allemaal in z'n werk zal gaan :)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:20

Ik heb hem namelijk bij mij in het dorp in een kleine zaak gekocht (Sta-Rho) en vraag me af of die dit ook te weten komen..

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 18:20

Ik heb verder ook niet meer informatie dan wat in het bericht vermeld wordt.
Ruitershop Pas de Deux had een bericht verspreidt op Facebook en dat wordt nu door heel veel mensen gedeeld. Zo ben ik het te weten gekomen. Er staat wel een nummer van de fabrikant bij voor vragen..
Ik heb de EJ inmiddels ook al een mailtje gestuurd, omdat ik daar m'n cap vandaan heb.. :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:29

Neem aan dat ze allemaal afnemen rechtstreeks van Uvex zelf (ivm kosten) dus dat ze een mail gekregen hebben hierover :) En ook om de caps uit het assortiment te halen..

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:33

Wellicht even een moderator vragen of deze op de voorpagina kan? Half paardhoudend Nederland loopt met deze cap rond.

Ik baal ook enorm, ik vind 't zo'n fijne cap, wil 'm helemaal niet missen haha. Ga morgen maar even de EJ Heemskerk bellen en evt bij ruitersportzaak hier vlakbij vragen of 't kan... Of rechtstreeks naar Uvex.
*Edit: TS ik zie dat jij gemaild hebt. Kun je laten weten wat hun reactie is? Anders gaan ze waarschijnlijk door héél veel mensen gebeld worden haha :)

Overigens wel top dat ze er zo adequaat op reageren!

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:37

Zijn het alle uvex uvisions of alleen de cappen in een bepaald tijdvak ??

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:39

TurboDi schreef:
Zijn het alle uvex uvisions of alleen de cappen in een bepaald tijdvak ??

Vraag ik me ook af inderdaad...

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:40

Maar als je hem laat herstellen ben je je cap toch kwijt ?? Kun je dus ook niet rijden...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:08

Hoe willen ze een cap herstellen? Ze kunnen hooguit een gelijkwaardig model aanbieden lijkt mij?

Of iig herstellen --> ander binnenstukje? Of? Hoe moet ik dat zien? Ze zullen niet de cap gaan openhalen denk ik?

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:21

Lianne86 schreef:
Hoe willen ze een cap herstellen? Ze kunnen hooguit een gelijkwaardig model aanbieden lijkt mij?

Of iig herstellen --> ander binnenstukje? Of? Hoe moet ik dat zien? Ze zullen niet de cap gaan openhalen denk ik?

Lijkt mij ook sterk, er zijn duizenden caps van deze modellen in omloop dus vraag mij ook af hoe ze dat allemaal willen gaan regelen? :?

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:29

Agh balen zeg, vind het zo een superfijne cap. Weet alleen niet meer zeker waar ik hem vandaan heb, laat staan een aankoopbon ofzo. Ben benieuwd hoe ik dat moet gaan oplossen.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:37

oei die heb ik dus ook.
dat is wel even balen zeg. heb geloof ik alleen de bon niet meer. :( dan moet ik morgen maar eens de ruitersport zaak bellen.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 19:49

Ik vond het zelf ook nogal vaag allemaal.. Wereldwijd zullen er miljoenen van die caps verkocht zijn, hoe willen ze die allemaal repareren en/ of vervangen? En dat er geen tijdspanne vermeld wordt is ook heel raar. Dat zou betekenen dat ze al deze modellen die jarenlang gemaakt zijn en over de hele wereld zijn verkocht, moeten gaan repareren/ vervangen...
Hoop niet dat het een grap is van een medewerker ofzo.. Of dat de site gehackt is.. :P

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:10

Nee dat denk ik niet, want het staat ook op de officiële Facebookpagina van Uvex, tenzij ze dan die ook gehackt hebben haha :P

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:14

Het bericht is gewoon niet compleet... Wat als ik maandag naar de winkel ga, en dan? Krijg ik te horen "nee, uw cap is al te oud" (3 jaar geleden gekocht) of? (Want ik neem aan dat ze geen nieuwe gaan geven aan iemand die hem al 3 jaar heeft. Hij ziet er nog goed uit, nog nooit mee gevallen ofzo maar toch :S Zou te gek zijn als ik daarvoor een nieuwe zou krijgen... En dat repareren... Blijf het maf vinden, wil dan wel even weten wat ze gaan veranderen :)

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 20:40

Oja op hun facebooksite staat het ook idd. Heb het net even bekeken. Daar vraagt iemand ook of een 2-jarige Uvision ook ingeruild moet worden. Hun antwoord is:
Die gesamte Uvision-Serie, also auch ein 2 Jahre alter Helm, sind betroffen. Bei deinem Händler kannst du den Helm zur Überprüfung und Austausch abgeben, er wird alles weitere veranlassen.

Dus zover ik het begrijp gaat het echt om alle helmen van die serie..

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:49

hmm raar... Van de week maar even langs de winkel waar ik hem gekocht heb dan!